Klienci PKO Banku Polskiego rozliczą podatek przez serwisy transakcyjne

  • W serwisach transakcyjnych iPKO i Inteligo jest już dostępna opcja składania wniosku PIT-WZ.

  • Wystarczy wypełnić  krótki formularz w serwisie transakcyjnym, a  wskazany Urząd Podatkowy sam przygotuje zeznanie podatkowe.

  • To kolejna usługa urzędowa dostępna z poziomu serwisu transakcyjnego – PKO Bank Polski wprowadził wnioski o świadczenie 500+, dostęp do PUE ZUS i – jako pierwszy – zakładanie Profilu Zaufanego (eGO).

Klienci PKO Banku Polskiego mogą już skorzystać z uproszczonej drogi rozliczania podatku dochodowego. W serwisach iPKO i Inteligo został uruchomiony wniosek PIT-WZ. Wystarczy go wypełnić, a urząd skarbowy przygotuje na tej podstawie wstępne rozliczenie PIT-37 i złoży je w imieniu podatnika. To kolejne ułatwienie dla klientów banku – wcześniej zyskali dostęp do wniosków świadczenie z programu 500+, PUE ZUS i opcję zakładania Profilu Zaufanego (eGO).

Wniosek PIT-WZ jest dostępny w serwisach transakcyjnych PKO Banku Polskiego iPKO i Inteligo w zakładce e-Urząd. Mogą z niego skorzystać wszyscy pełnoletni klienci banku, którzy rozliczają się składając PIT-37 indywidualnie, wspólne ze współmałżonkiem lub jako rodzic samotnie wychowujący dzieci. We wniosku PIT-WZ można wskazać m.in. kwoty kosztów uzyskania przychodu, ulgi rehabilitacyjnej, odliczenia z tytułu ulgi na dzieci i organizację pożytku publicznego, której chcemy przekazać 1% podatku. PIT-WZ można wypełniać od  15 marca do 18 kwietnia 2017 r. Złożenie wniosku potwierdza się kodem z narzędzia autoryzacyjnego, a w ciągu pięciu dni roboczych Urząd Skarbowy przesyła wstępnie wypełnione zeznanie podatkowe. Można je odrzucić lub zaakceptować do 2 maja 2017r., podpisując np. Profilem Zaufanym, również dostępnym w serwisach iPKO i Inteligo.

Wdrożenie wniosków o rozliczenie podatków to kolejny krok w realizacji strategii naszego banku na lata 2016-2020. Jej istotną częścią jest udział w kreowaniu rozwiązań e-państwa – korzystających z już dostępnych bezpiecznych i przyjaznych rozwiązań wypracowanych przez bankowość elektroniczną. Klienci doceniają ułatwienia, które niesie za sobą wykorzystanie serwisów transakcyjnych do załatwiania spraw urzędowych. Statystyki korzystania z poszczególnych funkcji e-urzędów pokazują, że ta opcja jest dla nich naturalna i prosta, o wiele wygodniejsza niż dotychczas dostępne możliwości. – komentuje Zbigniew Jagiełło, Prezes PKO Banku Polskiego.

To kolejna usługa urzędowa dostępna dla klientów banku z poziomu serwisów transakcyjnych. PKO Bank Polski był pierwszym bankiem, który udostępnił opcję zakładania Profilu Zaufanego (eGO) przez serwisy iPKO i Inteligo. Od 1 kwietnia 2016 r. klienci banku mogą też składać przez bankowość elektroniczną wnioski o świadczenie z programu 500+, mają też dostęp do PUE ZUS.

ŹRÓDŁOPKO Bank Polski