- Teraz w aplikacji IKO klienci PKO Banku Polskiego mogą zweryfikować tożsamość pracownika banku – to jedno z pierwszych takich rozwiązań na rynku
- Dzięki weryfikacji klient zyskuje pewność, że rozmawia z doradcą lub konsultantem z PKO Banku Polskiego
- Pozwoli to skutecznej walczyć z plagą spoofingu, czyli oszustwa podszywania się pod numer infolinii i pod pracowników banku.
Klienci PKO Banku Polskiego, którzy mają aktywną aplikację mobilną IKO, mogą teraz za jej pomocą zweryfikować czy kontaktuje się z nimi rzeczywisty pracownik banku. Klient otrzyma w aplikacji wiadomość (push) z danymi pracownika i poprosi go o podanie tych danych np. imienia i nazwiska – jeśli dane się zgadzają zatwierdza je PIN-em do IKO.
– W kilku prostych krokach klient może potwierdzić w aplikacji IKO tożsamość pracownika banku. PKO Bank Polski jako jeden z pierwszych na polskim rynku finansowym wprowadził takie rozwiązanie, które z pewnością zdecydowanie zwiększy skuteczność walki z oszustami. Plaga spoofingu, czyli oszustwa podszywania się pod numer infolinii i pod pracowników banku wymaga praktycznych i skutecznych działań i to rozwiązanie do nich należy
– podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych.
O czym warto pamiętać?
- Pracownik banku nigdy nie poprosi o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania czy aplikacji,
- Pracownik banku nigdy nie poprosi o zdalny dostęp do komputera,
- Pracownik banku nigdy nie prosi o podanie danych do logowania do bankowości elektronicznej, kodów autoryzacyjnych czy pełnego numeru karty i kodu CVV/CVC,
- Pracownik banku nie prosi o podanie kodów BLIK.