MasterCard rozpoczyna kolejną edycję programu Start Path Global

MasterCard wybrał uczestników nowej, letniej edycji swojego programu Start Path Global. Globalny program ma na celu wspomaganie nowatorskich, debiutujących firm, będących jeszcze na wczesnym etapie rozwoju, w opracowywaniu nowej generacji rozwiązań dla sektora handlu i finansów. Uczestnicy programu, wybrani spośród 500 kandydatów z 60 krajów, opracowali rozwiązania umożliwiające proste, bezpieczne i bezproblemowe przeprowadzanie transakcji handlowych.

W ramach uruchomionego w 2014 r. programu Start Path firma MasterCard współpracowała jak dotąd z 60 debiutującymi firmami, pomagając im w rozwinięciu działalności oraz wejściu na nowe rynki i w nowe branże. Kolejna edycja programu obejmuje firmy na wczesnym etapie rozwoju z różnych krajów, zróżnicowane pod względem wielkości zespołu, poziomu finansowania, przychodów i procesu sprzedaży.

„Firmy wybrane do tegorocznej edycji przełamują ograniczenia tradycyjnego handlu i usług finansowych, tworząc na nowo produkty zapewniające lepszą obsługę klienta” – powiedział Stephane Wyper, dyrektor programu MasterCard StartPath Global. „Firmy te przeobrażają handel przy użyciu takich narzędzi jak łączność mobilna, wielkie zbiory danych czy analityka biznesowa, w bardzo szybkim tempie dołączając do głównego nurtu biznesu”.

Z programem MasterCard Start Path Global współpracuje również „The Heart Warsaw” – zainaugurowany niedawno, pierwszy tego typu w Polsce akcelerator służący współpracy dużych korporacji z wybranymi scale-up’ami. Wybrani przedsiębiorcy, którzy wygrają poszczególne edycje „The Heart Warsaw”, będą mieli szansę wziąć udział w inicjatywach Start Path, takich jak warsztaty, sesje z ekspertami czy dostęp do mentorów.

Program Start Path Global ułatwia debiutującym firmom rozwiązywanie problemów biznesowych oraz otwiera przed nimi nowe możliwości na całym świecie. Wirtualny program trwa sześć miesięcy i obejmuje m.in. wsparcie operacyjne, handlowe oraz finansowe. Dla przykładu, ClubApp, irlandzka debiutująca firma, która stworzyła platformę dla klubów sportowych, umożliwiającą aktualizowanie na żywo danych z meczów i generowanie statystyk, zintegrowała technologie Qkr! i MasterPass, dzięki czemu członkowie klubów mogą uiszczać opłaty i kupować produkty klubowe bezpośrednio z aplikacji. Inna firma, Rainbird, pracuje obecnie nad stworzeniem wirtualnego asystenta opartego na sztucznej inteligencji, który usprawni dzielenie się wiedzą i procesy podejmowania decyzji w zespole ds. sprzedaży w ramach programów lojalnościowych MasterCard w Wielkiej Brytanii.

Uczestnicy letniej edycji programu spotkali się z MasterCard podczas tygodniowej sesji wprowadzającej w Londynie, a w dalszej kolejności będą pracować nad własnymi projektami w ramach sześciomiesięcznego programu wirtualnego, by na koniec wziąć udział w spotkaniu globalnych partnerów programu Start Path Global, który odbędzie się w listopadzie w Nowym Jorku. Będą tam uczestniczyć w osobistych sesjach doradczych oraz zostaną przedstawieni partnerom MasterCard, takim jak np. Rakuten, TSYS czy Royal Bank of Canada.

Uczestnicy obecnej edycji programu Start Path Global — lato 2016 r.:

  • Cyberfend — firma dostarcza rozwiązanie z zakresu bezpieczeństwa chroniące aplikacje internetowe i mobilne przed zaawansowanymi atakami i oszustwami. Rozwiązanie to wykrywa próby przejęcia konta, oszustw przy płatnościach i kradzieży danych uwierzytelniających.
  • Everledger —firma stosuje technologię blockchain do śledzenia i ochrony diamentów lub innych drogocennych przedmiotów we wszystkich fazach ich „cyklu życia”. Technologia ta jest oparta na rozproszonym systemie rejestru, który umożliwia zmniejszenie liczby oszustw związanych z drogocennymi przedmiotami, zapewniając weryfikację autentyczności przedmiotów i praw własności do nich na potrzeby firm ubezpieczeniowych, instytucji finansowych, organów ścigania oraz samych właścicieli.
  • Itembase — rozwiązanie ułatwiające klientom indywidualnym tworzenie oraz bieżące aktualizowanie historii ich zakupów w setkach tysięcy sklepów i innych placówek, a także inicjowanie w dowolnej aplikacji konsumenckiej różnych działań, takich jak sprzedaż na eBay, monitorowanie gwarancji, zgłaszanie roszczeń gwarancyjnych, włączenie produktu do zakresu ubezpieczenia, uzyskanie kredytu, zapisanie faktury, pobranie gotówki w systemie cashback oraz wszelkie inne działania, które w wyniku zakupu produktu mogą być zainicjowane w dowolnej fazie jego cyklu życia.
  • Mozio — mechanizm wyszukiwania i rezerwowania usług związanych z transportem do/z portu lotniczego, umożliwiający znalezienie najszybszego środka takiego transportu. Wyszukiwarka danych związanych z transportem do/z portu lotniczego agreguje dane dotyczące różnych systemów komunikacji naziemnej, umożliwiając podróżnym zaplanowanie dojazdu do/z lotniska z uwzględnieniem rozkładów jazdy autobusów, pociągów, promów i metra.
  • PayKey — firma oferuje rozwiązanie umożliwiające dokonywanie płatności bezpośrednio z dowolnego serwisu społecznościowego. Użytkownik w bezpieczny sposób korzysta z usług zaufanego banku, nie wychodząc ze swojej ulubionej aplikacji społecznościowej, dzięki czemu codzienne płatności czy inne operacje bankowe są wykonywane łatwiej i sprawniej niż kiedykolwiek przedtem.
  • RecargaPay — lider wśród brazylijskich platform codziennych płatności mobilnych. Platforma umożliwia klientom w Ameryce Łacińskiej doładowanie kart prepaid oraz opłacanie rachunków za media, zarówno własnych, jak i innych osób. Obecnie platforma rozszerza swój zakres, wprowadzając usługi finansowe dla osób nie posiadających konta bankowego.
  • Revolut — firma opracowała aplikację do zarządzania finansami, połączoną z wielowalutową kartą MasterCard. Aplikacja umożliwia użytkownikom bezproblemową wymianę walut oraz wysyłanie pieniędzy i płacenie w sklepie fizycznym bądź online. Aplikacja wraz z kartą daje użytkownikowi w dowolnym miejscu na świecie wrażenie, że ma konto w lokalnym banku. Użytkownik nie musi płacić prowizji za transakcje walutowe i może w łatwy sposób zarządzać swoim kontem oraz korzystać z zabezpieczeń zapewnianych przez aplikację.

źródło: MasterCard