Miastonauci pokazują jak korzystać z miasta – nowa kampania reklamowa Raiffeisen Polbanku

  • Start nowej kampanii: 5 marca br.;

  • Pierwszy produkt reklamowany w kampanii: „Pierwsza Pożyczka”;

  • Kampania zintegrowana: dwa spoty telewizyjne 30” i dwa 15”, spot radiowy, kino, odsłona internetowa, komunikacja miejska oraz media społecznościowe

  • Podkreślone główne zalety produktu: RSSO jedynie 2,88% przy pożyczce do 4 000 zł; łatwość skorzystania z pożyczki w Raiffeisen Polbank.

Raiffeisen Polbank przygotował nowe reklamy telewizyjne kredytu gotówkowego „Pierwsza Pożyczka”. To jednocześnie pierwsza odsłona zupełnie nowej platformy komunikacyjnej banku. W jej centrum znajduje się miasto i jego mieszkańcy – „miastonauci” – którzy opowiadają jak korzystać z miasta. W intrygujących spotach bank zachęca widzów do skorzystania z „Pierwszej Pożyczki”, która jest nieoprocentowana, a RRSO wynosi zaledwie 2,88%. Kampania skierowana jest do aktywnych, dynamicznych mieszkańców miast, którzy realizują swoje pasje i marzenia. Celem działań mediowych jest również budowanie wizerunku banku nowoczesnego, rozumiejącego swoich klientów i ich potrzeby.

„Postanowiliśmy wyjść poza schematy i zaproponować zupełnie nową jakość. Pomysł na nową platformę komunikacyjną oparliśmy na autentyczności, naturalności i wyrazistości. Uważamy, że takie podejście pozytywnie przełoży się na postrzeganie marki i zaangażuje widzów. W centrum naszych historii jest bohater, który zabiera nas w fascynującą podróż po mieście widzianym własnymi oczami. Dlatego za każdym razem miasto jest inne, bywa sceną, pokazem mody lub targowiskiem próżności – raz się je kocha, a raz nienawidzi” – mówi Małgorzata Wasiuk, Dyrektor ds. Marketingu w Raiffeisen Polbanku.

Kampanię kierujemy do młodych ludzi, którzy chcą realizować swoje marzenia. Są pełni pasji i mają rozmaite pomysły na to, jak korzystać z życia w mieście. Pierwsza Pożyczka może być doskonałym wsparciem w realizacji tych planów, nawet tych z pozoru mniej istotnych. Wprawdzie bankom i młodym dotychczas nie było po drodze, jednak dla banków młodzi ludzie to atrakcyjna, choć bardzo wymagająca, grupa klientów. Chcemy im pokazać, że produkty bankowe mogą być proste, a korzystanie z nich wygodne. Chcemy też pokazać, że produkty te mogą być dla nich wsparciem w realizacji marzeń, w sięganiu po to, co dla nich ważne. Między innymi dlatego postawiliśmy w komunikacji na cenioną przez młodych autentyczność. Opowiadamy prawdziwe historie prawdziwych ludzi, którzy sami korzystają z miasta i rozwijają swoje pasje” – mówi Tomasz Dymowski, Dyrektor Departamentu Bankowości Detalicznej w Raiffeisen Polbanku.

Bohaterką pierwszego w ramach nowej kampanii Raiffeisen Polbanku filmu jest Anna Maksymiuk-Szymańska, która założyła pierwszy w Polsce vlog o szyciu – madebyruda.pl – i wydała trzy książki o samodzielnym szyciu. Widząc, że na ulicach królują identyczne stylizacje ze sklepów sieciowych, postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce. Kupiła maszynę, nauczyła się szyć, stworzyła od podstaw swoją garderobę i… postanowiła dzielić się swoją pasją.

Spot z udziałem Mariusza Goli

Bohaterem drugiego filmu jest Mariusz Goli, polski gitarzysta, którego żywiołem jest gra na ulicy. Choć jego występy obejrzało w Internecie miliony ludzi, najważniejsza dla Mariusza jest gra dla miasta – największej sali koncertowej świata. To ona daje wolność i pozwala na bezpośredni kontakt ze słuchaczami.

Kampania potrwa 6 tygodni i obejmie szeroki miks mediów ogólnopolskich oraz lokalnych. Dwa 30-sekundowe i dwa 15-sekundowe spoty reklamowe będą emitowane w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych (TVP1, TVP2, Polsat, TVN) oraz w stacjach tematycznych. Działania reklamowe prowadzone będą także w ogólnopolskich i lokalnych stacjach radiowych (m.in. Radio Zet, RMF FM, stacje Agory). Bank będzie również prowadził działania reklamowe w Internecie (m.in. Social Media, platformy VOD), kinach sieci Multikino, a także będzie reklamował się na ekranach bankomatów Euronet i w środkach komunikacji miejskiej. Tradycyjnie już wsparcie kampanii stanowią materiały BTL dla oddziałów (ulotki, plakaty, kasetony) oraz nowe plakaty w witrynach placówek banku.

Koncept kreatywny na kampanię oraz kreacje ATL, BTL i digital stworzyła agencja reklamowa Opus B. Reżyserem spotów jest Tadeusz Śliwa. Za produkcję odpowiadał dom produkcyjny Bomaye, a za planowanie i zakup mediów – agencja mediowa Starcom. Komunikację w social media opracowała agencja WebTalk. Po stronie Raiffeisen Polbanku nad konceptem, kreacją ATL i BTL oraz zakupem mediów pracowały: Małgorzata Wasiuk, Katarzyna Opertowska oraz Anna Obuchowicz.

Spoty reklamowe można zobaczyć na kanale YouTube prowadzonym przez Raiffeisen Polbank pod adresem: http://www.youtube.com/raiffeisenpolbank

Exit mobile version