Mocne wyniki ING Lease po drugim kwartale

ING Lease Polska na koniec czerwca zajmował 3. pozycję na rynku pod względem wartości portfela, tj. o blisko 40% więcej niż w zeszłym roku. Suma należności ING Lease od klientów wyniosła 6,36 mld zł, co stanowi przyrost o 12,4% w porównaniu z końcem kwartału w 2015 roku. Jednocześnie spółka utrzymuje wiodące pozycje w segmencie leasingu nieruchomości, sprzętu IT oraz maszyn i urządzeń. Dynamicznie rośnie również w segmencie leasingu pojazdów.

Pod względem wartości zawartych umów leasingu i wydanych aktywów w drugim kwartale, ING Lease posiadając 6% udziału w rynku (wg. danych Związku Polskiego Leasingu), plasuje się na 7. miejscu wśród firm leasingowych w Polsce. To wzrost o jedno miejsce w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku.

– Wyraźny wzrost portfela możliwy był m.in. dzięki nieustannemu udoskonalaniu i dostosowywaniu naszej oferty do potrzeb klientów oraz szerokiej dostępności oferty leasingowej w każdym oddziale ING Banku Śląskiego. Dodatkowo wdrożenie zmian w procesach umożliwiło nam bardzo efektywną obsługę transakcji. Swoje produkty kierujemy do małych i średnich firm oraz do dużych korporacji. Leasing w ING jest również atrakcyjną formą finansowania dla firm rozpoczynających swoją działalność, którym oferujemy prosty, łatwo dostępny sposób na pozyskanie niezbędnych środków trwałych do prowadzenia ich działalności – powiedziała Ewa Łuniewska, prezes ING Lease.

– Jednocześnie bardzo dużym powodem do satysfakcji jest ciągły wzrost liczby klientów. Obecnie obsługujemy blisko 12 tys. firm, to o blisko 40% więcej niż w zeszłym roku. Mamy nadzieję, że taki systematyczny wzrost utrzyma się w dalszych kwartałach. Klienci doceniają nas za to, że bardzo szybko, sprawnie i na każdym etapie jesteśmy w stanie sfinansować rozwój ich biznesu – dodała Ewa Łuniewska.

Do mocnej pozycji spółki przyczyniły się nowoczesne i przyjazne klientom rozwiązania, w tym:

  • rozszerzenie oferty leasingu standardowego, opartego na prostych i przyjaznych procedurach, w szczególności programu ING AUTO,
  • rozbudowa modelu bezpośredniej sprzedaży leasingu w oddziałach detalicznych ING Banku Śląskiego,
  • centralny model zdalnej obsługi klienta wdrożony na stronie internetowej www.inglease.ploraz bankowości  internetowej ING,
  • programy vendorowe z dostawcami nowoczesnych kompleksowych rozwiązań IT dla biznesu,
  • promocja bezpłatnych faktur elektronicznych (e-faktur) i udostępnianie ich na bezpłatnym portalu dokumentów klienta EBOK.
ŹRÓDŁOING Lease