Narodziny planety, powstanie życia, piękno natury i rozwój cywilizacji to cztery główne obszary tematyczne międzynarodowej wystawy sensorycznej SAVE THE PLANET – OCALMY PLANETĘ, którą będzie można odwiedzić w Art Box Experience w Fabryce Norblina w Warszawie. Premiera zaplanowana jest na 23 września, wystawa potrwa do 15 stycznia 2023. Sponsorem wystawy jest Bank BNP Paribas.
Wystawa to efekt współpracy polsko – brazylijskiej. Jej pomysłodawcą i producentem jest Piotr Sikora a za scenariusz, reżyserię oraz muzykę odpowiada Jarbas Agnelli, brazylijski filmowiec i artysta, czterokrotny laureat festiwalu Cannes Lions. Odwiedzający będą mieli szansę poznać historię Ziemi opowiedzianą za pomocą obrazów i muzyki, opartej na Czterech Porach Roku Antonio Vivaldiego, ale nowocześnie zaaranżowanej przez Agnelliego.
Wystawie SAVE THE PLANET – OCALMY PLANETĘ będzie towarzyszyło wiele dodatkowych działań, mających zwrócić uwagę odwiedzających na zagrożenia jakie niesie niekontrolowana działalność człowieka i skłonić ich do troski o środowisko. Twórcy wystawy przedstawiają dekalog działań, które każdy z nas może podjąć, by zachować naszą planetę dla przyszłych pokoleń. Wśród atrakcji programu towarzyszącego wystawie znajdą się m.in. warsztaty, panele dyskusyjne, sesje jogi oraz spotkania z podróżnikami.
– Do walki z zagrożeniami, które stoją przed naszą planetą muszą zostać zaangażowani wszyscy – politycy, biznes i obywatele. Dlatego jako Bank Zielonych Zmian staramy się podchodzić do tego tematu wieloaspektowo – nie tylko poszerzamy naszą ofertę o produkty z pozytywnym wpływem środowiskowym i społecznym, ale także aktywnie promujemy pro-ekologiczne wątki w dyskursie publicznym. Taki jest właśnie cel wystawy SAVE THE PLANET – OCALMY PLANETĘ, która jest atrakcyjna w formie, a przy tym cenna w warstwie merytorycznej. Liczę, że jej popularność przełoży się na wzrost społecznej świadomości w zakresie postępującej zmiany klimatu i konieczności ochrony środowiska – mówi Jarek Rot, Dyrektor Wykonawczy Obszaru Zrównoważonego Rozwoju, Chief Sustainability Officer w Banku BNP Paribas.
Odpowiedzialność wobec środowiska i społeczeństwa jest integralną częścią strategii biznesowej Banku BNP Paribas na lata 2022-2025 – GObeyond. W swoich działaniach na rzecz planety kieruje się 17 Celami Zrównoważonego Rozwoju (SDGs), przyjętymi przez państwa członkowskie ONZ w 2015 r. W ub. roku bank zainicjował ramowe partnerstwo z firmą doradczą CSR Consulting, inicjatorem ogólnopolskiego projektu „Kampania 17 Celów”. Z badań zleconych przez bank wynika, że Polacy uważają zmiany klimatyczne za największe wyzwanie współczesnego świata, a od biznesu oczekują większego zaangażowania w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju. Bank nie po raz pierwszy wykorzystuje sztukę do promocji pro-ekologicznych tematów. W sierpniu odbyła się kolejna edycja BNP Paribas Green Film Festival. W kinach plenerowych widzowie mieli szansę obejrzeć najlepsze polskie i zagraniczne filmy na temat problemów środowiskowych.