Kampania „Ostatni Twój Weekend” została nagrodzona Brązowym Lwem w kategorii Print&Publishing na festiwalu Cannes Lions – najbardziej prestiżowym konkursie w branży reklamowej. Akcja polegająca na kupnie najstarszego magazynu erotycznego w Polsce po to, żeby wydać ostatni numer i go zamknąć, była wspólną inicjatywą Banku BNP Paribas, agencji VMLY&R Wavemaker, Mastercard i portalu Gazeta.pl.
Twój Weekend był magazynem erotycznym przez lata słynącym z seksistowskich artykułów i zdjęć niepozostawiających wiele miejsca na wyobraźnię. Pomysłodawcy kampanii zdecydowali się wykupić prawa do tytułu i wydać ostatni numer w zupełnie odmienionej formie. „Ostatni Twój Weekend” nawiązywał do oryginału układem i nazwami rubryk, ale traktował o równości praw i szans obu płci.
– Łączenie efektywności komunikacyjnej ze społeczną odpowiedzialnością to marzenie większości działów marketingu na świecie – mówi Dariusz Maciołek, Dyrektor Zarządzający Pionem Komunikacji i Marketingu w Banku BNP Paribas. – Bardzo się cieszę, że pracując w „banku zmieniającego się świata” możemy tworzyć projekty, które się w taki trend wpisują. „Ostatni Twój Weekend” miał na celu zwrócenie uwagi na problem braku edukacji, a często też braku refleksji, związanych z równością płci. Wykorzystaliśmy do tego celu pismo, będące przez lata egzemplifikacją podejścia, które chcemy zmienić. Jury Cannes Lions doceniło kreatywne wykorzystanie dysonansu poznawczego – dodaje.
„Ostatni Twój Weekend” wciąż ma szansę na kolejne statuetki. Akcja zawalczy jeszcze o kolejne statuetki, ponieważ otrzymała nominacje aż w 8 kategoriach. Znalazła się również na shortlistach w najbardziej prestiżowych kategoriach Cannes Lions – Titanium i Glass. Dodatkowo, w ramach tegorocznego konkusu w Cannes Lions, nominację otrzymała również kampania Banku BNP Paribas „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach”?
Nagrodzone kampanie poznamy odpowiednio: w środę, 19 czerwca – „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach?”, a w piątek, 21 czerwca – „Ostatni Twój Weekend”.