Pekao aktywnie włącza się w pomoc poszkodowanym podczas powodzi

Bank Pekao S.A. oraz jego pracownicy kierują wsparcie w regiony objęte powodzią. Bank podjął decyzję o przekazaniu 1 miliona zł na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która pełni rolę krajowego koordynatora działań pomocowych. Pekao kieruje również dedykowane wsparcie do pracowników mieszkających lub pracujących na terenie objętym powodzią. Akcje pomocowe organizują też bankowi wolontariusze.

Od 17 września w centrali banku w Warszawie trwa specjalna zbiórka, podczas której pracownicy mogą przekazywać artykuły pierwszej potrzeby, m.in. suchą żywność, środki czystości, pitną wodę butelkową, nowe kalosze czy jednorazowe rękawiczki gumowe.

Bank jest również w stałym kontakcie ze swoimi pracownikami, którzy mieszkają lub pracują na terenach objętych powodzią. Kieruje w ich stronę adekwatną do potrzeb pomoc, w tym m.in. wsparcie psychologiczne, finansowe i logistyczne.

Ponadto, Fundacja Banku Pekao S.A. w ramach X edycji konkursu grantowego „Jesteśmy blisko” sfinansuje 70 projektów zgłoszonych przez pracowników banku i skierowanych do lokalnych społeczności w całej Polsce. Poza standardową pomocą, wsparcie zostanie skierowane w regiony, które ucierpiały podczas powodzi występującej w czterech polskich województwach: dolnośląskim, opolskim, śląskim i małopolskim. Najlepsze projekty akcji zostaną dofinansowane grantem.

Głównym celem konkursu „Jesteśmy blisko”, organizowanego od 2019 roku, jest odpowiedź na potrzeby społeczne oraz pobudzanie wśród pracowników Pekao aktywności wolontariackiej. W ciągu 5 lat trwania akcji bankowym wolontariuszom udało się zrealizować projekty na rzecz dzieci i młodzieży, seniorów, osób z niepełnosprawnościami oraz zwierząt przebywających w schroniskach.

– Wolontariat pracowniczy jest nie tylko okazją do niesienia pomocy innym. To także możliwość rozwoju osobistego przy równoczesnym zdobywaniu umiejętności i doświadczenia. Organizowana od kilku lat akcja, rośnie w siłę, gromadząc coraz to większą liczbę pracowników, dla których los potrzebujących nie jest obojętny. Dziesiąta odsłona inicjatywy jest ważna nie tylko ze względu na jej jubileusz, lecz także na sytuację, w której w ostatnich dniach znalazła się Polska. Los osób poszkodowanych podczas powodzi jest dla nas szczególnie istotny, dlatego zdecydowaliśmy się na zwiększenie puli realizowanych projektów, aby mieć pewność, że jak najwięcej mieszkańców zalanych terenów otrzyma gruntowne wsparcie – mówi Martyna Mauer, kierownik ds. Wolontariatu w Banku Pekao S.A.

Bank Pekao S.A. od lat bierze aktywnie udział w działaniach wolontariackich. Od początku trwania inicjatywy „Jesteśmy blisko” zespoły wolontariuszy zrealizowały ponad 300 projektów na rzecz lokalnych społeczności, kierując się głównymi wartościami wpisanymi w strategię banku: PROSTO, RAZEM, ODWAŻNIE i ODPOWIEDZIALNIE. Pracownicy włączają się również w inne akcje w ramach wolontariatu pracowniczego, m.in. edukację finansową, wolontariat patriotyczny oraz warsztaty z zakresu udzielania pierwszej pomocy czy zachowania bezpieczeństwa w sieci.

Informacje na temat działalności wolontariatu pracowniczego oraz podsumowania z poprzednich odsłon konkursu „Jesteśmy blisko” dostępne są na stronie: Wolontariat – Bank Pekao S.A.

Exit mobile version