PKO Bank Polski branżową Top Marką 2018

  • Marka PKO Banku Polskiego najsilniejsza medialnie w branży bankowej.

  • Siła naszej marki wynika z liczby publikacji, ich pozytywnego wydźwięku i najwyższego wskaźnika dotarcia.

W 11. edycji badania Top Marka realizowanego przez magazyn „Press” i Press-Service Monitoring Mediów, PKO Bank Polski utrzymał pozycję najbardziej medialnej marki w sektorze bankowym, ze względu na liczbę publikacji oraz jakość komunikacji na jego temat.

Transparentna i efektywna komunikacja z otoczeniem wpływa na jakość relacji banku z rynkiem, co pokazuje najnowszy raport Top Marka. Przeanalizowano w nim materiały prasowe, internetowe oraz publikacje w mediach społecznościowych od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku – łącznie ponad 52 mln informacji: 1 mln tekstów prasowych, 5 mln internetowych i 46 mln postów w mediach społecznościowych.

W tym okresie ukazało się ponad 355 tys. informacji o PKO Banku Polskim. Najwięcej, bo ponad 80 proc. z nich pojawiło się w social mediach, a ponad 16 proc. w internecie. Dominowały zagadnienia z obszaru giełdy, korporacji i sponsoringu. Tylko o aplikacji mobilnej IKO pojawiło się ponad 3,1 tys. wzmianek.

Rekordowym miesiącem był październik 2017 roku, kiedy opublikowanych zostało blisko 60 tys. informacji o banku. Dominowały wśród nich prognozy zysków za rok 2017 oraz – efekt zaangażowania banku w edukację finansową – informacje na temat bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej.

W tym roku, raport Top Marka powstał na podstawie nowej metodologii badania. Wartością decydującą o miejscu w rankingu jest siła marki mierzona liczbą publikacji oraz oceną jakości komunikacji na jej temat.

ŹRÓDŁOPKO Bank Polski