PKO Bank Polski liderem innowacyjności w rankingu IT@Bank

  • PKO Bank Polski zwyciężył w rankingu IT@Bank w kategorii „Lider innowacyjności według firm IT”.
  • Branża technologiczna doceniła bank m.in. za stosowanie nowoczesnych, najwyższej klasy rozwiązań informatycznych oraz kreowanie w oparciu o nie trendów, które odgrywają istotną rolę w rewolucji cyfrowej i wspieraniu innowacyjnej gospodarki.
  • To kolejne zwycięstwo PKO Banku Polskiego w rankingu IT@Bank. Wcześniej był wyróżniany m.in. za asystenta głosowego w aplikacji IKO i przygotowywanie rozwiązań chmurowych, znajdujących zastosowanie nie tylko w sektorze finansowym ale też publicznym.

W XVII edycji rankingu IT@Bank, PKO Bank Polski został nagrodzony w kategorii „Lider innowacyjności według firm IT”. Branża IT doceniła bank za wspieranie innowacyjności, wdrażanie nowoczesnych technologii, oraz wyznaczanie kierunków rewolucji cyfrowej w sektorze finansowym i publicznym.

– Inwestycje technologiczne są elementem budowy naszej pozycji rynkowej. Korzystając z własnego potencjału i z dostępu do innowacyjnej technologii wspólnie z partnerami tworzymy nowe rozwiązania biznesowe. Zapewniamy sobie oraz swoim klientom bezpieczne i efektywne kosztowo środowisko rozwoju. Jesteśmy inkubatorem innowacyjnych rozwiązań nie tylko dla branży finansowej – mówi Artur Kurcweil, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego nadzorujący Obszar Technologii.

PKO Bank Polski kontynuuje cyfrową transformację. Uwzględniając doświadczenia izolacji społecznej spowodowanej pandemią SARS-CoV-2 oraz zmiany preferencji konsumenckich klientów bank doskonali standardy zdalnego świadczenia usług finansowych, wspiera technologicznie kanały sprzedażowe, cyfryzuje i automatyzuje procesy biznesowe.
Systematycznie rośnie liczba aktywnych aplikacji mobilnych IKO i na koniec września 2022 roku osiągnęła rekordowe ponad 7 mln,  a liczba transakcji przeprowadzonych w aplikacji IKO sięgnęła 172 mln, co oznacza wzrost o ponad 40 proc. r/r.
Bank nieustannie zwiększa znaczenie kanałów zdalnych w obsłudze klienta i sprzedaży. Udział sprzedaży cyfrowej dla kredytów konsumpcyjnych wynosi już 82 proc. Rośnie też poziom digitalizacji procesu rozmów z klientami i automatyzacji procesów biznesowych. Liczba rozmów realizowanych przez boty zbliżyła się do 15 mln, a liczba zrobotyzowanych  procesów biznesowych to 215.
PKO Bank Polski jest otwarty na nowe rozwiązania. W październiku, jeden ze swoich najbardziej rozpoznawalnych budynków – warszawską PKO Rotundę przeniósł do metaświata. Obecność w Metaverse bank wykorzysta do zdobywania doświadczenia i testowania rozwiązań technologicznych, które posłużą mu do rozwoju nowego kanału komunikacji z klientami oraz jego wykorzystania biznesowego w przyszłości.
Ranking IT@Bank jest inicjatywą redakcji „Miesięcznika Finansowego BANK”. Jego celem jest wyróżnienie osób, rozwiązań technologicznych i firm związanych z sektorem finansowym, które czynią go coraz bardziej innowacyjnym.
ŹRÓDŁOPKO Bank Polski