PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO, 1,5 mld transakcji!

  • Jest już ponad 7 mln aktywnych aplikacji PKO Banku Polskiego!
  • Użytkownicy IKO wykonali w sumie ponad 1,5 mld transakcji na łączną kwotę 417 mld złotych
  • Co dwie sekundy w aplikacji wykonywanych jest 11 płatności mobilnych w internecie, co minutę – 292 przelewy, co godzinę – 217 tysięcy logowań, codziennie – 20 milionów interakcji.
  • Asystent głosowy IKO przeprowadził ponad 2 mln rozmów z użytkownikami aplikacji.

Liczba aktywnych aplikacji mobilnych IKO przekroczyła właśnie rekordowe na polskim rynku bankowym 7 mln. Od momentu uruchomienia, w marcu 2013 roku, użytkownicy logowali się do niej ponad 5,7 mld razy, wykonali ponad 1,5 mld transakcji na łączną kwotę 417 mld złotych. Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo średnio wykonują w IKO co dwie sekundy 11 płatności mobilnych w internecie, co minutę – 292 przelewy, co godzinę – 217 tys. logowań, codziennie – prawie 20 mln tapnięć (dotknięć ekranu). Popularność zyskuje też bankowanie za pomocą mówionych poleceń – w ciągu ponad dwóch lat od uruchomienia Asystenta głosowego IKO przeprowadził on już 2 mln rozmów z klientami i ma prawie 770 tys. użytkowników.

– 7 milionów aktywnych aplikacji IKO to 7 milionów dowodów potwierdzających, że PKO Bank Polski jest liderem mobilnej bankowości i konsekwentnie rozwija się cyfrowo. Nasza aplikacja jest użyteczna, wygodna i bezpieczna. Nieustannie rosnące liczby, pokazujące aktywne korzystanie przez użytkowników IKO z usług bankowych i pozabankowych, udowadniają, że trafnie doskonalimy i rozbudowujemy aplikację dostosowaną do ich potrzeb. Bankowość w smartfonie wraz z rosnącym ekosystemem rozmaitych usług dodanych to przyszłość i nowe możliwości zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firmowych. Aplikacja mobilna IKO będzie jednym z filarów rozwoju największego polskiego banku w kolejnych latach

– podkreśla Paweł Gruza, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego kierujący pracami Zarządu.

Od ponad 9 lat aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego dynamicznie się rozwija zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i dostarczanych funkcji oraz usług.

– Te 7 milionów aktywnych IKO to między innymi efekt wsłuchiwania i wczytywania się w opinie użytkowników naszej aplikacji i klientów PKO Banku Polskiego. IKO z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc, oferuje coraz szerszy i stale się rozwijający wachlarz funkcji. Systematycznie dokładamy nowe „cegiełki” w aplikacji, które dają użytkownikom do dyspozycji kolejne praktyczne i intuicyjnie obsługiwane usługi. Stale odnotowujemy też nowe rekordy liczby i wartości transakcji wykonywanych w kanale mobilnym. Aplikacja PKO Banku Polskiego to dla milionów naszych klientów wygodne narzędzie, którym posługują się w codziennym życiu – dodaje Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Ostatnio w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego pojawiła się możliwość całkowicie zdalnego założenia dzieciom PKO Konta Dziecka oraz zamówienia karty debetowej PKO Junior z odrębnym rachunkiem. Za pomocą IKO klient może także zweryfikować tożsamość dzwoniącego do niego pracownika PKO Banku Polskiego – to skuteczne narzędzie przeciwdziałające oszustom podszywającym się pod bank. Wśród wdrożeń zaplanowanych w najbliższej przyszłości jest m.in.: usługa z zakresu płatności odroczonych.
Klienci PKO Banku Polskiego obecnie logują się do IKO co godzinę średnio 217 tys. razy. Dla porównania – w pierwszym pełnym roku działania aplikacji (2014) takich logowań było ponad 1,6 tys., w 2018 roku – już 59 tys., a w ubiegłym roku 171 tys. W ciągu ponad 9 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO ponad 1,5 mld transakcji na łączną kwotę ponad 417 mld zł. Porównując początki z czasami obecnymi – w ciągu prawie 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, w 2018 – ponad 88 mln, zaś w całym roku 2021 było ich już ponad 468 mln. Średnio codziennie w IKO realizowanych jest obecnie prawie 2 mln różnych transakcji; najczęściej użytkownicy robią przelew na rachunek – to 32 proc. z całości wykonywanych w IKO transakcji, płacą BLIKIEM w internecie (27 proc.) i płacą zbliżeniowo telefonem za pomocą HCE (16 proc.). Dziś klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo, korzystający z IKO, płacą w internecie 11 razy co dwie sekundy, w każdej minucie zlecają 292 przelewy, a w ciągu doby bank notuje 20 mln interakcji.
Dużą popularnością cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób prawie 26 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Krakowie. Natomiast od momentu wprowadzenia w IKO opłat za autostrady (październik 2020 roku) kierowcy zapłacili za ponad 1,5 mln przejazdów przez bramki bez konieczności zatrzymywania się.
ŹRÓDŁOPKO Bank Polski