- PKO Bank Polski w czasach pandemii stał się bardziej cyfrowy i innowacyjny, wspomagając klientów w codziennym bankowaniu.
- W 2020 roku liczba logowań do aplikacji mobilnej IKO przekroczyła rekordowy 1 miliard.
- Klienci przeprowadzili ponad 1 milion rozmów z bankową sztuczną inteligencją m.in. za pomocą Asystenta głosowego IKO.
- PKO Bank Polski zajął 1. pierwsze miejsce w rankingu Finnoscore i został europejskim liderem cyfrowej bankowości oraz jest w Top 10 najbardziej zaawansowanych cyfrowo banków w Europie według Bain&Company.
PKO Bank Polski stał się bardziej cyfrowy i innowacyjny, ułatwiając klientom codzienne bankowanie w czasach pandemii. Świadczą o tym liczby oraz wyróżnienia ekspertów, analizujących digitalowy rozwój instytucji finansowych. W 2020 roku liczba logowań do aplikacji mobilnej IKO przekroczyła rekordowy 1 miliard 150 milionów, klienci przeprowadzili też ponad 1 milion rozmów z bankową sztuczną inteligencją m.in. za pomocą Asystenta głosowego IKO. PKO Bank Polski zajął 1. pierwsze miejsce w rankingu Finnoscore i tym samym został europejskim liderem cyfrowej bankowości oraz został umieszczony w Top 10 najbardziej zaawansowanych cyfrowo banków w Europie w zestawieniu firmy doradczej Bain&Company.
Ponad 1 miliard 150 milionów logowań do IKO w 2020 roku
– Strategia banku zakłada dużo częstszy kontakt z klientem i tu już widać sukces. Według raportu Finalta McKinsey w przypadku aktywnych użytkowników aplikacji IKO logują się oni do niej średnio o 1/3 więcej razy niż użytkownicy innych banków w Polsce i Europie . Jest to 29 logowań w miesiącu wobec średniej 20 dla banków polskich i europejskich. Łatwiejsze procesy cyfrowe i duża oferta dodatkowych produktów (tzw. beyond banking) sprawia, że klienci chętnie z nich korzystają – mówi Aleksandra Sroka-Krzyżak, dyrektor Departamentu Strategii.
1 milion rozmów z bankową sztuczną inteligencją
– Wśród wypowiedzi klientów dominują: polecenia transakcyjne, jak przelewy czy doładowania, poszukiwanie funkcji w aplikacji IKO oraz pytania o produkty i usługi. Widzimy też, że z upływem czasu klienci testują możliwości systemu, zadając nowe, trudniejsze pytania – część z nich dotyczy np. aktualnych wydarzeń jak na przykład epidemia koronawirusa, rządowe programy wsparcia przedsiębiorców czy nawet… pojawienie się na rynku gry Cyberpunk. Stale pracujemy, żeby spełnić coraz wyższe wymagania klientów i rozwijamy umiejętności językowe Asystenta oraz jego kolejne funkcje – podkreśla Kamil Konikiewicz, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji.
1. miejsce w rankingu Finnoscore 2020 i w Top 10 rankingu Bain&Co – europejski lider cyfrowej bankowości
– Te wyróżnienia i wysokie miejsca w prestiżowych rankingach, oparte na obiektywnych kryteriach i ocenach niezależnych ekspertów, to dowody uznania dużego przyspieszenia cyfrowego rozwoju banku w ostatnich latach. 1 milion rozmów z bankową sztuczną inteligencją, ponad 1 miliard logowań do IKO i 1. miejsce w rankingu Finnoscore i na szczycie zestawienia Bain&Co potwierdzają, że PKO Bank Polski pozostaje mocnym numerem 1 w polskiej bankowości, także cyfrowej – podsumowuje Szymon Wałach, Szef Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej.