- Aplikacja mobilna to pierwsze tego typu wielofunkcyjne rozwiązanie, które umożliwia pracownikom sieci sprzedaży dostęp do najważniejszych informacji z poziomu służbowego smartfona.
- Technologia chmurowa zastosowana w aplikacji zapewnia pracownikom banku bezpieczny i prosty dostęp do wewnętrznych zasobów, co pozwala im sprawniej organizować swoją pracę.
- Wdrożenie aplikacji to jedno z działań programów strategicznych banku oraz kolejny element w realizacji bankowej Road to Cloud.
Aplikacja mobilna w chmurze to pierwsze tego rodzaju rozwiązanie w PKO Banku Polskim i nowatorskie narzędzie w skali rynku. Daje ona bankowym doradcom klienta i menedżerom sprzedaży dostęp do wybranych, wewnętrznych zasobów organizacji, niezbędnych do wykonywania codziennych zadań.
– PKO Bank Polski od wielu jest technologicznym liderem, który dostarcza klientom nowoczesne i zaawansowane produkty bankowe. Nasze technologiczne kompetencje wykorzystujemy także wewnątrz organizacji i przy pomocy nowoczesnych rozwiązań chcemy podnosić komfort pracy naszych pracowników. Aplikacja mobilna to pierwsza w PKO BP wielofunkcyjna aplikacja wewnętrzna, która docelowo będzie dawała pracownikom sprzedaży dostęp do wszystkich najważniejszych zasobów, takich jak CRM, intranet czy helpdesk. Dzięki niej nasi doradcy i menedżerowie sprzedaży mogą sprawniej i bardziej efektywnie komunikować się oraz wykonywać swoje codzienne obowiązki. Nowe rozwiązanie to również nasza odpowiedź na zmieniające się potrzeby coraz młodszych pokoleń pracowników, dla których smartfon jest naturalnym narzędziem do pracy. Zakładamy, że do końca roku z aplikacji będą korzystali wszyscy pracownicy oddziałów. Jestem przekonana, że aplikacja zyska również wielu sympatyków w innych jednostkach banku i grono jej użytkowników wzrośnie, podobnie jak liczba nowych funkcji aplikacji, nad którymi już pracujemy – mówi Katarzyna Dziwulska, Dyrektor Pionu Sprzedaży Detalicznej w PKO Banku Polskim.
Aplikacja w technologii chmurowej
– Aplikacja mobilna wykorzystująca technologię chmurową to kolejny element realizowanej przez bank strategii chmurowej Road to Cloud. Cały czas podnosimy nasze kompetencje w obszarze cloud computingu wewnątrz banku, aby migrować do chmury kolejne nasze produkty i rozwiązania. Dzięki temu zyskujemy dostęp do bardziej elastycznego, szybkozmiennego i łatwo skalowanego środowiska IT. Te doświadczenia chcemy wykorzystywać również w tworzeniu aplikacji wewnątrzbankowych, aby rozwiązania wspierające naszą pracę były niezawodne i w pełni bezpieczne. Aplikacja dla pracowników to także, obok IKO, kolejny krok do tworzenia rozwiązań mobilnych typu super apps. Tego rodzaju wielofunkcyjne aplikacje od dawna cieszą się dużą popularnością na rynku azjatyckim. Ich rozwój będziemy wkrótce obserwować także w krajach europejskich, w tym w Polsce, w której już ¾ obywateli korzysta ze smartfona – mówi Piotr Krawczyk, Dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji w PKO Banku Polskim.