Platforma Opportunity Network dla klientów PKO Banku Polskiego

  • Klienci firmowi PKO Banku Polskiego, jako jedynego banku w Polsce, mogą już korzystać z Opportunity Network. To cyfrowa platforma o globalnym zasięgu, która pomaga nawiązywać relacje biznesowe.
  • Na platformie przedsiębiorcy mogą kupować i sprzedawać swoje produkty, usługi, firmy, czy nieruchomości.
  • Są na niej dostępne oferty 35 tys. wyselekcjonowanych firm ze 140 krajów.

Klienci firmowi PKO Banku Polskiego, jako jedynego banku w Polsce, mogą już korzystać z Opportunity Network – cyfrowej platformy o globalnym zasięgu, która umożliwia nawiązywanie relacji biznesowych. Na platformie można kupować i sprzedawać swoje produkty, usługi, firmy, czy nieruchomości. Są na niej dostępne oferty 35 tys. wyselekcjonowanych firm ze 140 krajów. Z platformy mogą skorzystać przedsiębiorcy zaproszeni przez bank i spełniający określone kryteria finansowe.

– Platforma Opportunity Network jest nowoczesnym narzędziem do poszukiwania zaufanych zagranicznych i krajowych partnerów oraz odkrywania nowych okazji biznesowych nie tylko w czasie pandemii, gdy przedsiębiorcy mają ograniczone możliwości podróżowania, uczestniczenia w targach i wydarzeniach branżowych. Z platformy korzystają już pilotażowo wybrani klienci banku, którzy przeprowadzili z sukcesem pierwsze transakcje – mówi Rafał Antczak, wiceprezes Zarządu Banku.

Na platformie zarejestrowanych jest obecnie ponad 35 tys. przedsiębiorców ze 140 krajów świata. Co ważne, do Opportunity Network otrzymują zaproszenie tylko firmy zweryfikowane przez banki, które spełniają określone kryteria finansowe. Taki proces rejestracji zapewnia wiarygodność potencjalnych partnerów. PKO Bank Polski jest jedynym bankiem w Polsce, który współpracuje z Opportunity Network i jako jedyny ma możliwość zapraszania swoich klientów do korzystania z platformy.
Uczestnicy publikują na platformie ogłoszenia określające ich cele i potrzeby biznesowe: definiują w nich branżę, zakres geograficzny i preferowaną wielkość transakcji. Z ofertą mogą zapoznać się wszyscy użytkownicy platformy, a w przypadku zainteresowania tematem – zainicjować kontakt i negocjacje. Zarówno ogłoszenia, jak i wstępna wymiana informacji są anonimowe, aby nie odsłaniać planów biznesowych. Dopiero po nawiązaniu kontaktu i wykazaniu zainteresowania ofertą, kontrahenci poznają swoje dane.
Rozwiązanie jest przeznaczone dla średnich i dużych przedsiębiorstw. PKO Bank Polski oferuje dostęp do platformy nowym klientom na promocyjnych warunkach. Opłata za roczny dostęp wynosi 950 EUR. Po tym okresie roczny koszt to 2 500 EUR. Pierwszy miesiąc jest bezpłatny, aby przetestować możliwości platformy. Więcej informacji: www.pkobp.pl/przedsiebiorstwa/opportunity-network/.
PKO Bank Polski oferuje szeroką paletę produktów zapewniających finansowanie handlu zagranicznego takich jak gwarancje, inkasa i akredytywy oraz zabezpieczających ryzyko zmiany kursów walut, czy stóp procentowych. Przydatnym narzędziem dla przedsiębiorców planujących ekspansję zagraniczną jest także serwis www.wspieramyeksport.pl udostępniony przez PKO Bank Polski. Na portalu dostępne są szczegółowe informacje gospodarcze o potencjalnych rynkach zbytu, wskazówki jak zbudować strategię firmy oraz jak dobrać odpowiednie produkty finansowe. Niezwykle cenne w analizie kierunków eksportu są aktualne raporty dotyczące poszczególnych branż np. meblarskiej, kosmetycznej czy farmaceutycznej i perspektywy ich rozwoju na wybranych rynkach.
ŹRÓDŁOPKO Bank Polski