Poczta Polska, PKO Bank Polski i KIR wspólnie pracują nad usługą e-Doręczeń

Poczta Polska, PKO Bank Polski i KIR podpisały list intencyjny, dotyczący współpracy nad nowym rozwiązaniem – usługą e-Doręczeń, która będzie dostępna bezpośrednio z poziomu bankowego serwisu internetowego. Dzięki temu rozwiązaniu klienci banku będą mogli odbierać urzędową korespondencję elektronicznie – wygodnie, szybko i bezpiecznie. Wspólne działania mają ułatwić korzystanie z e-Doręczeń, wzmocnić zaufanie obywateli do usług cyfrowych, a także przyczynić się do zwiększenia dostępności komunikacji elektronicznej w kontaktach pomiędzy urzędami i instytucjami a obywatelami.

Usługa e-Doręczeń to cyfrowy odpowiednik listu poleconego. Umożliwia ona otrzymywanie oficjalnych pism urzędowych czy dokumentów (np. z sądów, urzędów, ZUS czy administracji skarbowej) oraz korespondencji od firm, za pomocą specjalnego adresu e-Doręczeń. Wszystko odbywa się online – bez konieczności wizyty w placówce pocztowej, z użyciem zaufanych narzędzi uwierzytelniających. Rozwiązanie to pozwoli przyspieszyć procesy administracyjne oraz usprawni elektroniczną komunikację z podmiotami zarówno publicznymi jak i komercyjnymi.

– Współpraca Poczty Polskiej z PKO Bankiem Polskim i KIR to kolejny element procesu cyfrowej transformacji naszej spółki. Chcemy nie tylko wyznaczać nowe standardy, ale też poprawiać dotychczasowe metody działania. Wspólnie z naszymi partnerami możemy nie tylko stworzyć usługę dopasowaną do aktualnych potrzeb klienta, ale też wzmocnić zaufanie społeczne do usług cyfrowych i ułatwić do nich dostęp – mówi  Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej.

Dzięki planowanemu wdrożeniu klienci banku będą mogli złożyć wniosek o założenie adresu do e-Doręczeń z poziomu serwisu internetowego PKO Banku Polskiego – iPKO. Klienci będą otrzymywać powiadomienie o nowej korespondencji, a następnie, bez konieczności dodatkowego logowania będą przekierowani do portalu Poczty Polskiej, gdzie będą mogli odebrać i przeczytać otrzymaną korespondencję. To proste i bezpieczne rozwiązanie, które ułatwi codzienny kontakt z urzędami i firmami oraz zaoszczędzi czas klientom, którzy skorzystają z tej usługi.

– Podpisanie listu intencyjnego dotyczącego wdrożenia e-Doręczeń to dla nas naturalny krok w rozwoju zaufanych i bezpiecznych usług  cyfrowych. Cieszymy się, że PKO Bank Polski jest częścią tej cyfrowej ewolucji, dostarczając klientom dostęp do usług publicznych i komercyjnych za pośrednictwem sprawdzonej i bezpiecznej infrastruktury bankowości elektronicznej. Naszą ambicją jest stworzenie ekosystemów, w których klient największego polskiego banku zostanie kompleksowo, bezpiecznie i wygodnie obsłużony – również w zakresie coraz bardziej rozwijanych usług publicznych. Wierzymy, że ta inicjatywa łączy cyfrowe państwo z codziennym życiem obywateli i sprawia, że korzystanie z e-Administracji staje się prostsze, bezpieczniejsze i bardziej dostępne  – podkreśla Szymon Midera, prezes PKO Banku Polskiego.

W realizację projektu zaangażowany jest KIR – technologiczny integrator usług wspólnych sektora bankowego. Rolą KIR jest zapewnienie infrastruktury niezbędnej do integracji e-Doręczeń z sektorem bankowym, co z czasem pozwoli na dostarczenie rozwiązania wszystkim zainteresowanym instytucjom.

– Dzisiejsze tempo rozwoju technologii wymaga sprawnego udostępniania usług, którym użytkownicy mogą zaufać. Dlatego nowe projekty warto od początku budować w standardzie pozwalającym na integrację różnych podmiotów, z myślą o ich stopniowym upowszechnianiu na rynku. Za szczególnie ważne uznajemy te inicjatywy, które tworzą realną korzyść dla użytkowników – a projekt usługi e-Doręczenia, realizowany z Pocztą Polską i PKO Bankiem Polskim, ma właśnie taką jakość – mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR.

W najbliższych miesiącach partnerzy planują przeprowadzenie szczegółowych analiz technologicznych i biznesowych, które pozwolą na dopracowanie warunków współpracy, przygotowanie i wdrożenie tej nowej usługi.