BLIK zbliżeniowy to wygodny sposób na płacenie telefonem w terminalach płatniczych bez potrzeby użycia karty czy wpisywania kodu. Opcja ta zyskuje coraz większą popularność zarówno w Polsce, jak i za granicą – tylko do końca pierwszego kwartału 2025 roku zapłacono nim zbliżeniowo w 161 państwach na świecie. W celu dalszego upowszechnienia tej formy płatności, BLIK wystartował z kampanią „Poczuj chemię do BLIKA”. Działaniom towarzyszy promocja, w ramach której pierwsze 40 tys. użytkowników, którzy aktywują i wykonają za jego pomocą transakcję w sklepach stacjonarnych, może otrzymać czek BLIK o wartości 100 zł.
Użytkownicy BLIKA coraz chętniej płacą zbliżeniowo podczas zakupów w sklepach stacjonarnych. Tylko w pierwszym kwartale 2025 roku zrealizowali oni prawie 73 mln takich transakcji, aż o 86 proc. więcej niż rok wcześniej. Z tej usługi korzystają także podczas zagranicznych wyjazdów – dotychczas BLIK zbliżeniowy był używany zarówno w Unii Europejskiej – m.in. w Niemczech, Holandii i Czechach, jak i w najodleglejszych zakątkach świata, jak Palau, Salwador, Mozambik czy Tadżykistan.
Aby zachęcić kolejne osoby do wypróbowania wygodnej metody płacenia, 14 lipca wystartowała promocja „Poczuj chemię do BLIKA”, w której każdy, nowy użytkownik, który aktywuje usługę po raz pierwszy od czerwca 2025 roku, ma szansę otrzymać czek BLIK o wartości 100 zł. Wystarczy zarejestrować się na stronie i przekazać w ramach opłaty rejestracyjnej złotówkę na rzecz Fundacji Uniwersytet Dzieci. Następnie należy wykonać trzy transakcje zbliżeniowe BLIKIEM na kwotę minimum 10 zł, każdą z nich innego dnia. Czek BLIK trafi do pierwszych 40 tys. uczestników, którzy spełnią te warunki. Wziąć udział w promocji można do 31 sierpnia lub do wyczerpania puli nagród, która wynosi łącznie 4 mln zł. Szczegóły i regulamin są dostępne na stronie: www.chemiadoblika.pl.
Oferta skierowana jest do klientów sześciu banków: Alior Banku, ING Banku Śląskiego, Banku Millennium, Santander Bank Polska, mBanku oraz PKO Banku Polskiego. W akcji mogą wziąć udział osoby, które od 1 czerwca 2025 roku nie realizowały transakcji zbliżeniowych BLIKIEM.
BLIK zbliżeniowy to rozwiązanie, które w naturalny sposób wpisało się w codzienne nawyki płatnicze Polaków. Z tego powodu przygotowaliśmy akcję, która zachęca przetestowanie płatności zbliżeniowych BLIKIEM i przekonania się, jak bardzo ułatwiają one zakupy. Działania uzupełnia kampania, która z humorem pokazuje, z jakimi trudnościami mogły się wiązać transakcje w przeszłości. Po raz kolejny udowadniamy, że nowoczesne płatności mobilne eliminują niepotrzebne komplikacje i – także za granicą – pozwalają Polakom płacić wygodnie, szybko i bezpiecznie – mówi Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR w Polskim Standardzie Płatności, operatorze BLIKA.
Koncept kreatywny
Promocji towarzyszy nowa kampania, która powstała w ramach platformy „Ludzie Ery BLIKA”. Jej motywem przewodnim jest porównanie realiów dawnych czasów z możliwościami, jakie daje dziś technologia. W spocie Karolina Gruszka wciela się w polską noblistkę – Marię Skłodowską-Curie, która odwiedza francuską aptekę, by kupić potrzebne do swoich eksperymentów składniki. Z pozoru zwykła sytuacja szybko się komplikuje, a nieporadna próba rozliczenia zakupów kończy się wybuchem i spalonymi banknotami. Ten kontrast staje się pretekstem do pokazania, jak wygodne i bezproblemowe są dziś płatności zbliżeniowe BLIK – wystarczy telefon: bez kodów czy gotówki – niezależnie od tego, gdzie na świecie robimy swoje zakupy.
Za koncept kreatywny odpowiada agencja Change Serviceplan, za zakup mediów – Spark Foundry a za produkcję dom produkcyjny Easy Hell. W kwestiach organizacyjnych BLIKA wspiera agencja Motivation Direct. Integratorem płatności rejestracyjnej w loterii jest Tpay. Zebrane pieniądze po raz kolejny wesprą realizację programu edukacyjnego, w ramach którego specjaliści uczą dzieci i osoby starsze, jak bezpiecznie poruszać się w Internecie.