Klienci Banku Zachodniego WBK mogą już założyć Profil Zaufany przez system bankowości elektronicznej BZWBK24 internet.
Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzić swoją tożsamość w systemach internetowych administracji publicznej. Oznacza to, że klienci Banku Zachodniego WBK mogą bez wychodzenia z domu załatwiać swoje sprawy w urzędach e-administracji.
Jednym z największych wyzwań współczesnego świata jest stworzenie bezpiecznej tożsamości cyfrowej, dzięki której wszystkie procesy mogą przebiegać online z gwarancją wiarygodności tożsamości. Tradycyjne dowody osobiste przestają już bowiem być wystarczające w wielkiej internetowej sieci, z którą większość z nas styka się niemal codziennie. Profil zaufany opracowany przez Ministerstwo Cyfryzacji jest rozwiązaniem, które umożliwia obywatelom sprawne funkcjonowanie w świecie cyfrowym. Dzięki współpracy z Ministerstwem i Centralnym Ośrodkiem Informatyki i połączeniu Profilu z tożsamością bankową miliony klientów banków w bardzo bezpieczny i prosty sposób mogą korzystać z zasobów eAdministracji w Polsce a w przyszłości w całej UE – mówi Krzysztof Polcyn odpowiedzialny za tworzenie cyfrowej tożsamości w Banku Zachodnim WBK.
Klienci Banku Zachodniego WBK za pomocą PZ założonego z poziomu bankowości internetowej, mogą m.in. złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego i Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, zarejestrować działalność gospodarczą, czy zgłosić sprzedaż samochodu. Wszystko to, bez wychodzenia z domu i odwiedzania urzędów.
Dotychczas założenie Profilu Zaufanego w Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej wymagało osobistego stawienia się w urzędzie i potwierdzenia własnej tożsamości. Założenie Profilu Zaufanego przez BZWBK24 internet będzie wygodne i proste – to tylko cztery proste kroki:
- Należy zalogować się do BZWBK24 internet
- Następnie wybrać zakładkę eUrząd
- Następnie kliknąć „Załóż Profil Zaufany” i uzupełnić dane
- Należy potwierdzić wniosek smsKodem lub tokenem
Profil Zaufany dostępny w serwisie BZWBK24 internet pozwoli klientom na łatwe, szybkie i bezpieczne załatwianie spraw urzędowych. Zakładanie PZ przez bankowość elektroniczną to kolejny krok na drodze rozwoju multikanałowości Banku Zachodniego WBK, który jednocześnie wspiera projekt pełnej cyfryzacji administracji publicznej. Liczymy, że nowe narzędzie przełoży się na jeszcze wyższy komfort korzystania z naszych usług i zachęci nowych klientów do skorzystania z multikanałowych rozwiązań oferowanych w banku – mówi Tomasz Niewiedział, dyrektor Obszaru Bankowości Multikanałowej Banku Zachodniego WBK.
Oprócz Profilu Zaufanego, Bank Zachodni WBK udostępnia także swoim klientom wiele innych narzędzi, które pozwalają na załatwiania spraw związanych z bankowością bez konieczności wizyty w oddziale. Przykładem jest tutaj np.usługa Doradcy online, dzięki któremu klienci mogą załatwić wiele spraw podczas zdalnego kontaktu z konsultantem. Usługa jest dynamicznie rozwijana, a w ciągu ostatnich miesięcy liczba dostępnych tematów została rozszerzona m.in. o zmianę numeru do smsKodów czy wnioskowanie o produkty kredytowe.