Revolut Bank ma już 4 miliony klientów w Polsce

  • Revolut ma już nad Wisłą ponad 4 mln klientów. Do banku dołącza +1 mln Polaków rocznie. Jeżeli utrzyma dynamikę, przekroczy próg 5 mln klientów w Polsce do końca 2025 roku.
  • Polska jest trzecim największym rynkiem Revolut pod względem liczby klientów, po Wielkiej Brytanii (10M) i Rumunii (4M). Revolut ma 12,5 mln klientów w CEE i ponad 45 mln na świecie.  
  • W Polsce klienci używają Revolut jako konta do codziennych finansów, wysyłania przelewów, planowania budżetu, kredytów, oszczędności, inwestycji, darowizn i płatności kartą. Revolut realizuje dla klientów średnio 50 mln transakcji miesięcznie w Polsce i 0,5 mld na świecie.

Revolut, globalna aplikacja finansowa, z której korzysta ponad 45 milionów klientów na świecie, przekroczył próg 4 milionów klientów nad Wisłą. Polska to trzeci największy, pod względem liczby klientów, rynek Revolut na świecie (po Wielkiej Brytanii i Rumunii). Oprócz rosnącej liczby Polaków używających Revolut jako głównego konta, firmie udaje się też pozyskiwać nowych klientów (1 mln rocznie). 2 lata temu w październiku Revolut miał 2 mln klientów w Polsce. W 2023 roku 3 miliony. A dziś 4 miliony. Jeśli utrzyma dynamikę, przekroczy próg 5 mln klientów w Polsce w 2025 roku.

Długoterminowe inwestycje
Revolut powstał w 2015 roku w Londynie. Rok później powstało centrum usług Revolut w Krakowie (2016). Dziś Revolut zatrudnia na świecie ponad 10 tys. osób, w tym 1100 nad Wisłą. Cyfrowy bank stale inwestuje i rozwija w Polsce swoje huby kompetencyjne: Credit Hub, FinCrime Hub, Support Hub i Tech Hub (w którym pracuje 250 inżynierów oprogramowania, analityków danych i ekspertów cyberbezpieczeństwa). W nowym badaniu wewnętrznym 85% pracowników wskazało, że jest dumna z pracy w Revolut (2024). Polska, dzięki skali i popularności usług fintech, to rynek gdzie Revolut buduje i testuje nowe produkty (np. pierwszy rynek w EEA gdzie Revolut udostępnił konta oszczędnościowe, karty kredytowe i usługi pay later).

Od karty podróżnej, do konta na co dzień
Polacy szybko zauważyli aplikację Revolut oferującą konto wielowalutowe, wymianę walut i błyskawiczne przelewy p2p, doceniając go jako przydatne narzędzie w podróży. Revolut wszedł w 2018 rok z 30 tys. klientów w Polsce. Po oficjalnym wejściu na rynek, dodaniu lokalnych numerów IBAN, supportu po polsku i przetłumaczeniu aplikacji, zakończył rok z 250 tys. klientów. Revolut wciąż sprawdza się w podróży, latem płaciło nim za granicą 2 mln Polaków (2024). Jednak nawet w sezonie (III kw. 2024 r.) większość, bo 58% płatności z Revolut stanowiły transakcje w Polsce. Revolut to dziś konto do codziennej bankowości.

Duży europejski bank, obecny w Polsce

Revolut pomaga 4 mln Polaków, w tym 28 tys. użytkownikom kont wspólnych (+115% w b.r.), radzić sobie z codziennymi kosztami życia. Ułatwiają to funkcje kontroli wydatków i budżetowania w aplikacji. 134 tys. polskich rodziców i dzieci używa konta, apki i kart <18  (+58% w b.r.) do edukacji finansowej przez praktykę. Z Revolut korzystają także gospodarstwa domowe by odłożyć pieniądze (w zł do 2,7% w skali roku i w EUR do 5% w skali roku w planie Ultra), depozyty Polaków w Revolut wzrosły do 1,2 mld EUR w czerwcu 2024 r. (+27% w I półroczu 2024 r.). Europejski Revolut Bank posiada pełną licencję bankową i jest regulowany bezpośrednio przez Europejski Bank Centralny i Bank Litwy (bank ma ponad 34 mln klientów w Europie).

Unikalna oferta, inna niż w bankach

Revolut to najczęściej pobierana aplikacja finansowa w Polsce od 2023 roku (iOS, Android), nie bez powodu. Oferuje produkty, które trudno znaleźć w polskich bankach: jednorazową kartę wirtualną (do bezpiecznych zakupów w sieci), bezpłatny Express Elixir (PLN), przelewy SEPA Instant (EUR), Robo-Advisor (półautomatyczne zarządzanie portfelem inwestycyjnym), karty eSIM (Polacy wykupili w tym sezonie 50 tys. pakietów Revolut eSIM), wygodny handel ułamkowymi akcjami, ETF-ami, złotem, kryptowalutami czy obligacjami. Podczas gdy z Revolut inwestuje już 290 tys. polskich klientów (+133% w b.r.), polskie obligacje znajdują się w TOP3 obligacji skarbowych na świecie, względem liczby klientów Revolut posiadających je w portfelu.

Nowe cele i plany na przyszły rok

W ostatnich dniach Revolut udostępnił nową aplikację do inwestowania Revolut Invest (na 3 pilotażowych rynkach: w Danii, Czechach i Grecji), a nieco wcześniej uruchomił własną giełdę kryptowalut RevolutX (już działa w Wielkiej Brytanii). Firma planuje ekspansję obydwu projektów na kolejne rynki w Europie. Revolut uruchamia też nowe banki (uzyskał licencje bankowe w Wielkiej Brytanii oraz Meksyku) i zakłada oddziały Revolut Bank UAB w krajach UE (działają w Irlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii i Niemczech). Revolut Bank UAB planuje też ekspansję produktów bankowych (kredyty, depozyty) oraz usług dla firm (Revolut Pay, Reader, Terminal) na nowe rynki w Europie. Polska, z 22 tys. klientami firmowymi, jest istotnym rynkiem (+29% w b.r.).

Bank pierwszego wyboru w Polsce
Celem Revolut jest zachęcenie Europejczyków do korzystania z niego jak z głównego konta (codzienne finanse, kredyty, pensje). Aby było to ułatwić, Revolut integruje się z lokalnymi schematami płatności (już aktywne Bizum w Hiszpanii, iDEAL i Tikkie w Holandii, potencjalnie BLIK w Polsce). W Polsce bank stawia na regionalny Credit Hub, sprzedaż kredytów (+87% r/r) i nowe produkty. 3 tygodnie temu, do oferty kredytów konsumenckich (do 150 tys. zł) i kart kredytowych (do 50 tys. zł) Revolut dodał kredyt konsolidacyjny. Dzięki w pełni cyfrowemu procesowi, klienci mogą łatwo przenosić swoje kredyty z innych banków do Revolut.

Revolut chce w jednym miejscu spełniać wszystkie potrzeby finansowe klienta i jego bliskich. Od kont indywidualnych, wspólnych i dla dzieci, przez wielowalutowe karty debetowe i kredytowe, po intuicyjne narzędzia inwestycyjne jak Robo-Advisor, fundusze ETF czy obligacje, klienci mogą zarządzać swoim życiem finansowym w sposób prosty. 

Choć początkowo Revolut zyskał popularność dzięki funkcjom do podróżowania, których latem za granicą używało 2 miliony Polaków, to dziś staje się dla wielu osób preferowanym bankiem cyfrowym do zarządzania codziennymi kosztami życia, dzięki funkcjom budżetowania, kontroli wydatków, możliwości łatwego aplikowania o kredyt. 

Cieszymy się z pozytywnego wpływu, jaki nasza aplikacja wywiera na życie polskich klientów i na lokalny rynek bankowo-finansowy. Jesteśmy wdzięczni za zaufanie, jakim darzą nas klienci w Polsce”
– powiedziała Mariia Lukash, Head of Growth CEE w Revolut.

ŹRÓDŁOREVOLUT