- Klienci zdecydowali się już na 2 tys. samochodów w ciągu roku działalności pierwszej w Polsce bankowej platformy online do zakupu aut.
- 35% klientów zdecydowało się na leasing, 40% na wynajem długoterminowy, a 25% skorzystało z zakupu samochodu za gotówkę. Połowa klientów wybierających finansowanie to klienci PKO Banku Polskiego.
- Najmłodsze rozwiązanie PKO Leasing – Automarket.pl – to platforma, na której klienci mogą znaleźć nowy lub używany samochód wraz z gotowym finansowaniem oraz pakietem usług serwisowych.
Równo rok temu Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego wprowadziła na rynek pierwszą w Polsce, bankową platformę do zakupu samochodów nowych i używanych – Automarket.pl. Jest to jedna z inicjatyw strategicznych Grupy, w którą zaangażowane są PKO Bank Polski, PKO Leasing oraz Masterlease. W ciągu roku klienci wybrali 2 tys. samochodów, większość w leasingu i wynajmie długoterminowym. Połowa klientów wybierających finansowanie to klienci PKO Banku Polskiego. Platforma jest istotnym elementem strategii transformacji cyfrowej usług Grupy PKO Banku Polskiego, a także wsparciem dystrybucji produktów ubezpieczeniowych, które są ważnym elementem strategii Grupy.
– Pierwszy rok działania platformy Automarket.pl potwierdza, że projekt spełnia założenia naszej strategii i chcemy go dalej rozwijać. Stajemy się platformą bankową – pomagamy klientom łatwo i bezpiecznie załatwiać codzienne sprawy bez wychodzenia z domu. Na platformie Automarket.pl dajemy klientom dostęp zarówno do dobrej jakości pojazdów, jak i ich finansowania, a cały proces wyboru i zakupu samochodu przenieśliśmy do świata cyfrowego – mówi Jan Emeryk Rościszewski, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, kierujący pracami zarządu.
Bank sprzedaje samochody
Klienci polubili wynajem i zakupy on-line
Dealerzy widzą potencjał projektu
– Zgodnie z założeniami, platforma stała się dobrym polem do uzupełnienia naszej współpracy z dealerami. Startowaliśmy z 800 samochodami, w ciągu roku średnia liczba aut dostępnych na platformie została podwojona i utrzymuje się na stabilnym poziomie – pomimo powszechnych problemów z dostępnością nowych modeli na rynku. Zwiększeniu ulega również liczba umów z dealerami, którzy dołączają do projektu i umieszczają swoje samochody na platformie – podpisaliśmy 34 umowy, pozyskując 80 punktów sprzedaży dealerskiej w 60 lokalizacjach. Podaż aut wzrosła przede wszystkim w ofercie aut nowych, dostępnych od ręki, z atrakcyjnym finansowaniem – powiedział Paweł Pach, Prezes Zarządu PKO Leasing