W nowym sezonie Miasta ING 4.0 bank rozwija temat cyberbezpieczeństwa pod hasłem: Podaj dalej, jak być bezpiecznym w sieci. Eventem hucznie otwierającym nową odsłonę gry była pierwsza w Roblox „Bitwa na rymy” z udziałem twórców internetowych: Edzia i Fusialki. W wydarzeniu wzięło udział ponad 35 tys. fanów.
Nowy sezon w „Mieście ING” w Roblox konsekwentnie realizuje nasze założenia związane z edukowaniem dzieci w zakresie cyberbezpieczeństwa w sposób przystępny i dostosowany do ich wieku. Tym razem robimy krok dalej – edukujemy, ale również motywujemy dzieci do tego, by swoją wiedzą dzieliły się z innymi. Jest z nami już ponad milion graczy, a to prawie 1/2 dzieci w wieku 7-12 w Polsce*. Osiągnęliśmy ponad 3,2 mln wizyt w Mieście, gracze wykonali ponad 600 tys. lekcji w Akademii Cyberbezpieczeństwa oraz ponad 260 tys. quizzów dotyczących bezpieczeństwa w sieci. Udało nam się więc stworzyć grę, która dała dzieciom możliwość nauki w najbardziej przyjazny sposób, czyli przez zabawę. Wierzymy, że umiejętności i doświadczenia nabyte w dzieciństwie zaprocentują w dorosłym życiu i ułatwią poruszanie się w świecie finansów – podkreśla Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
Motyw nowego sezonu gry „podaj dalej” oraz zabawa z rymowanym słowem to nic innego jak… muzyczna bitwa, podczas której twórcy prowadzą ze sobą rytmiczne dialogi. Dlatego eventem, który z pompą otworzył nowy sezon w „Mieście ING” była pierwsza w Robloxie „Bitwa na rymy” z udziałem Edzia – znanego i popularnego wśród młodzieży freestylera; oraz Fusialki – członkini Ekipy Friza i wielokrotnej zawodniczki zawodów esportowych.
Na specjalnej scenie ustawionej na placu przed Akademią Cyberbezpieczeństwa w „Mieście ING” Edzio zmierzył się w pojedynku z cyberzagrożeniami, które przybrały postać: 50 Fejka, MC podszywacza, Dr. Linka, Missy Promki i Lady Darmoszki. W ten sposób event dostarczył ponad 35 tys. fanów nie tylko wspaniałej rozrywki na otwarcie nowego sezonu, ale i nowej formy edukacji z wykorzystaniem rymów.
Co nowego w czwartej odsłonie „Miasta ING”?
Ideę „Podaj dalej, jak być bezpiecznym w sieci” bank będzie konsekwentnie realizować przez cały nowy sezon „Miasta ING” np. w nowych aktywnościach w grze:
- Wieża rymów: można wrzucić 3 słowa Edziowi, a on rymuje… Proste? Proste, a do tego gotowym utworem można podzielić się ze znajomymi.
- Sklep muzyczny: nowe miejsce, gdzie można zarobić wirtualne monety – stać za kasą, zarabiać i naprawiać instrumenty.
- Lekcja muzyki: można skakać do rytmu i pokonać niebezpieczeństwa z sieci: MC podszywacza, Dr. Linka, Missy Promkę.
- Osiedle nowych domów: można zamieszkać w domku i zapraszać znajomych ze swojej dzielnicy.
- Zbieranie nutek: to właśnie one pozwolą zwiększyć pulę słów do wylosowania w Wieży Rymów.
Dodatkowo ING przygotował scenariusze lekcji dla szkół, oparte o motyw gry edukacyjnej „Miasto ING” w Roblox, które można bezpłatnie pobrać ze stron Fundacji ING Dzieciom.
„Miasto ING” to gra edukacyjna, z którą jako pierwszy w Polsce, Bank ING pojawił się na platformie gamingowej Roblox w 2022 roku. To wirtualny świat, który w swoich czterech sezonach konsekwentnie przybliża dzieciom temat bezpieczeństwa w sieci. Poprzez zabawę uczy zasad poruszania się w sieci, tworzenia silnych haseł, rozpoznawania niebezpiecznych stron, chronienia danych osobowych. Jednocześnie w Mieście ING dzieci poznają podstawy oszczędzania, zarabiania i zarządzania finansami. Projekt powstał, by pomóc młodym wejść w finansową dorosłość i – w naturalnym środowisku platformy Roblox – poznać życiowe zasady zarządzania pieniędzmi w bezpieczny sposób. W grze gracze poznają też zasady bezpieczeństwa w sieci – co robić, a czego nie robić w wirtualnym świecie m.in.: tworzenia silnych haseł, rozpoznawania niebezpiecznych stron, nieudostępniania i bezpiecznego przechowywania haseł.
Więcej o „Mieście ING”: https://youtu.be/0sESRgIKN-w
Koncept strategiczny i nadzór nad przygotowaniem kampanii: Agencja kreatywna GONG
Wdrożenie pomysłu i koncepcji Miasta ING: Game Changer
Media: Mullen Lowe Media Hub
*źródło: https://demografia.stat.gov.pl/bazademografia/Tables.aspx