Do V edycji programu akceleracyjnego realizowanego wspólnie przez Alior Bank i Huge Thing zakwalifikowało się dwanaście projektów. Wśród nich znalazły się zespoły z Polski, Białorusi, Chorwacji, Wielkiej Brytanii i Indii.
Huge Thing to czteromiesięczny program zapewniający startupom z branży fintech niezbędny mentoring oraz możliwość komercjalizacji projektów o największym potencjale, a także bezpośredni dostęp do potencjalnych inwestorów. Partnerem obecnej, piątej edycji akceleratora jest Alior Bank, który poszukuje innowacyjnych rozwiązań mogących wnieść wartość dodaną dla klientów indywidualnych oraz biznesowych, a także usprawniających niektóre procesy w banku.
– Piąta edycja programu to kolejna szansa dla nas, aby rozwinąć ciekawe pomysły, które wyprzedzą potrzeby naszych klientów i jednocześnie umocnią pozycję Alior Banku w zakresie innowacji technologicznych. Jest to również bardzo wartościowy czas dla startupów, który może pomoc im w komercjalizacji ich rozwiązań – mówi Kamila Wincenciak, menedżer ds. współpracy z fintechami, Departament FinTech.
– Już po raz piąty ruszyliśmy z programem akceleratora Huge Thing. Każda edycja programu jest inna, dużo się uczymy, słuchamy opinii uczestników poprzednich edycji i wprowadzamy zmiany. Z każdą edycją coraz lepiej rozumiemy potrzeby startupów i staramy się dopasować program jak najlepiej do ich indywidualnych potrzeb – mówi Katarzyna Kołakowska – Program Manager akceleratora.
Hasło akceleratora to „Huge Thing is about mentoring”. Największą wartością uczestnictwa w programie jest bowiem wiedza przekazywana przez mentorów. W bieżącej edycji po raz pierwszy pojawili się indywidualni tutorzy, którzy opiekują się konkretnym zespołem od początku programu. Każdy startup ma też przypisanego mentora z Alior Banku, współpracującego z nim w zakresie tworzenia produktu, który mógłby zostać wdrożony w banku.
Spośród 16 podmiotów biorących udział w fazie preakceleracji do programu zakwalifikowano 12 startupów:
- BankMail – system usługi zdalnego wysyłania i odbierania uwierzytelnionej poczty oraz prawnie wiążących dokumentów przez bankowość elektroniczną banku
- Cash Flow Manager with Treasury – mechanizm ułatwiający zarządzanie pozycjami walutowymi firm zajmujących się eksportem i importem
- Contract Checker – oparty o mechanizmy sztucznej inteligencji system do analizy kluczowych danych oraz dokumentów prawnych
- GameHR – zautomatyzowana platforma w modelu SaaS z autorskimi grami rekrutacyjnymi wykorzystująca nowoczesną metodykę grywalizacji, neuronauki i wirtualnej rzeczywistości
- LIMITLESS – aplikacja stworzona dla niskoinwestycyjnych graczy finansowych, przeznaczona dla pokolenia millenialsów
- IamOlly – aplikacja służąca jako cyfrowa karta kredytowa z niskim limitem kredytowym przyznawanym na podstawie informacji o zatrudnieniu
- Metricso – platforma korzystająca z danych dostępnych w mediach społecznościowych do badania grupowych i indywidualnych trendów oraz potrzeb użytkowników
- MidYou – platforma do wynajmu nieruchomości, łącząca ze sobą właścicieli oraz najemców oraz wspierająca proces wynajmu, w tym regulowanie czynszu
- in – aplikacja wspomagająca procesy firmowe związane z podpisywaniem umów i dokumentów prawnych
- PingFin – aplikacja służąca automatycznej agregacji danych dotyczących kont bankowych
- Supozu – rozwiązanie blockchain mające na celu stworzenie platformy służącej wymianie kryptoaktywów
- Query Storm – wtyczka dla programu Excel ułatwiająca posługiwanie się danymi.
Podobnie jak w poprzednich edycjach, uczestnicy będą mieli okazję wziąć udział w biznesowym „Speed Datingu” z inwestorami oraz wyjechać do Londynu i Berlina na spotkania z przedsiębiorcami i instytucjami rządowymi, które podzielą się ze startupami wiedzą o tym, jakie na danym rynku są możliwości rozwoju. Wyjazdy zagraniczne są szczególnie istotne ze względu na fakt, że często startupy osiągają regularne zyski ze sprzedaży swoich usług i produktów klientom zagranicznym.
Zwieńczeniem programu akceleracyjnego Huge Thing będzie Demo Day, który odbędzie się 28 marca 2018 r. Podczas tego wydarzenia startupy będą miały okazję zaprezentować swoje projekty przed potencjalnymi partnerami biznesowymi.