Santander Bank Polska dba o bezpieczeństwo klientów bankowości osobistej w Internecie

Troska o bezpieczeństwo finansowe i edukacja w tym zakresie to ważne elementy działalności Santander Bank Polska. Bank chce dbać o klientów także w innych obszarach funkcjonowania, szczególnie w Internecie. Dlatego wprowadza dodatkową usługę, przeznaczoną dla klientów bankowości osobistej. Już teraz klienci Santander Select mogą bezpłatnie korzystać z usługi CyberRescue, która zapewnia bieżące wsparcie ekspertów dotyczące bezpieczeństwa w Internecie.

– Nasze życie w coraz większym stopniu toczy się w świecie wirtualnym, dlatego chcemy się czuć w nim pewnie. Wiemy, że nasi klienci czują się bezpiecznie powierzając nam opiekę nad swoimi finansami. Chcemy rozszerzyć to poczucie także na pozostałe działania podejmowane przez nich w Internecie (korzystanie z social mediów, zakupy online itp.). Dlatego rozpoczęliśmy współpracę z CyberRescue i udostępniliśmy klientom Santander Select bezpłatną usługę CyberRescue, dzięki której w każdej sytuacji, w której poczują się zagrożeni lub faktycznie padną ofiarą przestępstwa w Internecie, mogli zwrócić się po profesjonalną pomoc – mówi Michał Mazur, ekspert cyberbezpieczeństwa z Santander Bank Polska.

Usługa jest dostępna dla klientów bankowości osobistej, czyli klientów Santander Select. Zapewnia dodatkową i całkowicie bezpłatną ochronę w Internecie, dostarczając profesjonalne wsparcie ekspertów w sytuacjach wyłudzenia kredytu, przejęcia konta w serwisach społecznościowych, włamania na skrzynkę e-mail, kradzieży tożsamości w Internecie, kradzieży środków znajdujących się w wirtualnym portfelu – na koncie założonym w instytucji zajmującej się płatnościami online. Usługę dostarcza CyberRescue.

Profesjonalne wsparcie

Phishing, czyli oszustwo w Internecie, w którym przestępca podszywa się pod inną osobę lub instytucję aby wyłudzić poufne informacje, stanowi aż 44% incydentów najczęściej zgłaszanych do CERT Polska – państwowej instytucji dbającej o bezpieczeństwo sieci.[1] Internetowi przestępcy są coraz bardziej kreatywni w swoich działaniach i nawet najbardziej świadomi użytkownicy Internetu miewają wątpliwości. Dlatego wśród działań obejmowanych przez CyberRescue jest np. sprawdzanie prawdziwości podejrzanych e-maili i ich pochodzenia oraz podpowiadanie, jak rozpoznać te niebezpieczne. Eksperci wspierają też m.in. w sytuacji włamania na konto w social mediach – pomagając odzyskać dostęp do konta, sprawdzić skalę szkód i zabezpieczyć konto na przyszłość, czy w sytuacji utraty telefonu z prywatnymi danymi – tu opieka obejmuje pomoc w zdalnym zablokowaniu telefonu oraz karty SIM, wykasowaniu danych, umieszczeniu ostrzeżenia, że sprzęt został skradziony oraz przygotowaniu wniosku na policję. Więcej informacji o sytuacjach i zakresie wsparcia można znaleźć tu: https://www.santander.pl/select/cyberrescue

Prosta aktywacja i wiele kanałów kontaktu

Aby zapewnić sobie pomoc CyberRescue, klienci Santander Select powinni wypełnić wniosek, który można znaleźć na stronie: https://www.santander.pl/select/cyberrescue. Włączenie usługi zostanie potwierdzone wiadomościami sms i e-mail. Od tego momentu w sytuacji zagrożenia mogą skontaktować się z ekspertami CyberRescue 24 godziny na dobę, poprzez Messengera, wiadomość mailową, rozmowę telefoniczną oraz smsa.

ŹRÓDŁOSantander Bank Polska,