Santander Bank Polska: „Jak Jeździsz” z nominacją do European Excellence Awards

Projekt został nominowany w kategorii obejmującej lokalne inicjatywy z Polski, Ukrainy i Mołdawii. Nagrody European Excellence Awards są przyznawane za wybitne osiągnięcia w dziedzinie PR i komunikacji. Celem „Jak Jeździsz” jest promocja odpowiedzialnego i kulturalnego zachowania na drodze w lokalnych społecznościach. Zwycięskie projekty zostaną wybrane 6 grudnia br. podczas gali w Dublinie.  

W Polsce ponad 20 milionów osób jest uprawnionych do prowadzenia pojazdów. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Bank Polska wynika, że niemal co drugi kierowca jeździ samochodem każdego dnia. Większość z nich przestaje się dokształcać po zdaniu egzaminu na prawo jazdy i w efekcie miewa wątpliwości związane z eksploatacją auta czy prawidłowym poruszaniem się po drogach. Stąd pomysł na „Jak Jeździsz”  – ogólnopolski projekt drogowy, który zaangażuje jak największą liczbę kierowców do promowania bezpiecznej i kulturalnej jazdy oraz wymiany informacji na tematy związane z jazdą samochodem.

Naszym celem jest stworzenie największej w kraju społeczności kierowców, którzy mogą dzielić się wiedzą i mieć realny wpływ na poprawę bezpieczeństwa w lokalnym środowisku. Działania kierujemy przede wszystkim do młodych. Zamiast straszyć i ostrzegać pokazujemy korzyści z odpowiedzialnych zachowań na drodze. Cieszymy się, że nasze starania zostały docenione przez międzynarodowe środowisko European Excellence Awards – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor Biura Sponsoringu i Projektów Relacyjnych w Santander Bank Polska.

Małe społeczności – duży efekt

Choć z roku na rok powstają nowe kampanie dotyczące odpowiedzialnego zachowania na drodze, niewiele z nich dociera do mniejszych miejscowości. Komunikacja „Jak Jeździsz” jest prowadzona przede wszystkim w mediach społecznościowych i poprzez organizację wydarzeń w lokalnych społecznościach. Za pośrednictwem fanpage’a „Jak Jeździsz” internauci kilka razy w tygodniu mogą liczyć na merytoryczne porady oraz aktualne informacje drogowe. Przy wsparciu ambasadora projektu, kierowcy wyścigowego Kuby Giermaziaka, przekazywane są wartościowe porady dotyczące m. in. kultury jazdy, eksploatacji i wyposażenia samochodu, przepisów drogowych, pierwszej pomocy w razie kolizji i wypadku drogowego, prawidłowego przewożenia dzieci i techniki jazdy.

Profil „Jak Jeździsz” na Facebooku obserwuje ponad 120 tysięcy osób. Zasięg fanpage’a w ubiegłym roku wyniósł aż 29 milionów – jest jednym z największych zajmujących się bezpieczeństwem drogowym w Polsce.

Projekt Santander Bank Polska merytorycznie wspiera Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego – koalicja sektora prywatnego, publicznego i organizacji pozarządowych, działająca na rzecz zmniejszenia liczby wypadków na drogach.

Nagrody European Excellence Awards są przyznawane za wybitne osiągnięcia w dziedzinie PR i komunikacji od 2007 roku. Dzięki kategoriom obejmującym szeroki zakres – od komunikacji wewnętrznej po public relations, są kompleksowym przeglądem najważniejszych projektów komunikacyjnych w Europie.

ŹRÓDŁOSantander Bank Polska S.A.