Aż 4 nagrody, w tym dwie złote i dwie srebrne, zostały przyznane Santander Bank Polska w najważniejszym konkursie branży PR w Polsce. Jury Złotych Spinaczy nagrodziło bank za komunikację przy projekcie Rebranding Santander Bank Polska oraz za komunikację antykryzysową podczas przejęcia wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska.
Kapituła konkursu, składająca się z praktyków i ekspertów branży PR, mediów oraz przedstawicieli organizacji biznesowych i pozarządowych, doceniła dwa największe i najważniejsze projekty strategiczne realizowane w 2018 r. Rebranding Santander Bank Polska, przełomowy projekt wizerunkowy, został uznany najlepszą kampanią PR minionego roku, w kategorii „Finanse”. Projekt otrzymał także srebrną statuetkę w kategorii „PR korporacyjny”.
– Rebranding był największym i najbardziej skomplikowanym projektem wizerunkowym w historii naszego banku. Wymagał perfekcyjnej organizacji i koordynacji działań operacyjnych, logistycznych, marketingowych i public relations. Cały proces przygotowywaliśmy przez wiele miesięcy, po to, by ponad 6,5 mln klientów jednego dnia, w całej Polsce, mogło wejść w nowy etap bankowania już razem z Santander Bank Polska. Realizując kampanię rebrandingową zależało nam przede wszystkim by każdy z naszych klientów, ale też pracowników poczuł radość i obietnicę, którą niesie za sobą nowa marka. Wiemy już, że udało się zrealizować zamierzony cel. Uznanie kolegów z branży jest zawsze cenne, bo doskonale zdają sobie sprawę z wyzwań i złożoności takich projektów – komentuje Artur Sikora, dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu w Santander Bank Polska.
Dwa kolory konkursowych Spinaczy bank otrzymał także za kampanię antykryzysową zrealizowaną między wrześniem a listopadem 2018 r. podczas procesu przejęcia wydzielonej części Deutsche Bank Polska. Za realizację tego projektu Santander Bank Polska otrzymał Złotego Spinacza w kategorii „Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa”, a Srebrnego w kategorii sektorowej „Finanse”.
– Jako bank mamy duże kompetencje w przeprowadzaniu fuzji i przejęć, dlatego mogliśmy zrealizować ten projekt w sposób unikatowy na polskim rynku. W 3 dni przeprowadziliśmy połączenie prawne, operacyjne i rebranding dołączonej sieci placówek. Dlatego też przygotowanie antykryzysowe wymagało od nas nie tylko odpowiedniej komunikacji, dzięki której sprawnie przeprowadziliśmy naszych klientów przez zmiany, ale przede wszystkim rozwiązań na ewentualne zaskakujące sytuacje. Klienci docenili bezpieczne i sprawne połączenie. To też zasługa doskonałej współpracy zespołów obu banków – skomentowała Monika Nowakowska, dyrektor Departamentu PR w Santander Bank Polska.
Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, podczas gali przyznany został także Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. Również tu, Santander Bank Polska znalazł się na podium, zajmując drugie miejsce.
Złote Spinacze zostały rozdane 6 grudnia br. podczas uroczystej gali finałowej konkursu. Jest to najważniejszy konkurs branży PR w Polsce, którego organizatorem jest Związek Firm Public Relations. Co roku, w konkursie wyróżniane i nagradzane są najskuteczniejsze oraz najlepiej prowadzone kampanie komunikacyjne. W tym roku do konkursu zgłoszonych zostało 331 projektów, a 80-osobowe grono Jury wyłoniło 92, które rywalizowały o nagrodę Złotego, Srebrnego lub Brązowego Spinacza.