Z powodu ograniczeń handlowych związanych z COVID-19 znacząco wzrosła sprzedaż ratalna przez internet. W marcu z powodu przejścia szkół i wielu firm na moduł pracy zdalnej, największym powodzeniem w kanale online cieszyły się laptopy. Na przełomie kwietnia i maja wzrosła natomiast sprzedaż sprzętu kuchennego i rowerów.
– E-commerce skorzystał na czasowym ograniczeniu w funkcjonowaniu sklepów stacjonarnych. Odnotowaliśmy wyraźny wzrost sprzedaży ratalnej online na przełomie kwietnia i maja względem analogicznego okresu ubiegłego roku, zwłaszcza w przypadku rowerów i kuchennego AGD – mówi Agnieszka Kociemska, zastępca dyrektora Pionu Kredytów Konsumenckich Santander Consumer Banku – Ma to związek ze zmianą przyzwyczajeń podczas pandemii. Po wprowadzeniu zakazu korzystania z rowerów miejskich i zamknięciu siłowni, Polacy zaczęli kupować własny sprzęt, żeby bezpiecznie poruszać się po mieście, dojechać do pracy, ale także utrzymać formę. Podobnie w przypadku sprzętu kuchennego: przeniesienie się wielu firm na pracę zdalną i zmiana modelu pracy restauracji sprawiła, że zaczęliśmy częściej przygotowywać posiłki samodzielnie – dodaje.