Santander Orchestra najciekawszym projektem eventowym według Media & Marketing Polska

W 17. edycji konkursu organizowanego przez wydawnictwo Media & Marketing Polska, Santander Orchestra otrzymała wyróżnienie jako najciekawszy projekt eventowy. Jury konkursu doceniło pomysł na zagospodarowanie niszy w kulturze wysokiej, konsekwencję w działaniu oraz skuteczność wykonania rozbudowanej formuły projektu. Wyróżnienie Media & Marketing Polska to najbardziej prestiżowa nagroda w branży komunikacji marketingowej.

– Santander Orchestra to bardzo ambitne przedsięwzięcie, ale bez sztucznej aury ekskluzywności. Doceniliśmy tak rzadkie w Polsce zaangażowanie marki w świat muzyki klasycznej. Santander Orchestra daje rzeczywistą możliwość doskonalenia się młodym muzykom i ułatwia im start w profesjonalnej karierze. Podoba nam się wielostronność kształcenia młodych artystów i promowanie takich wartości jak praca zespołowa. Na wyróżnienie zasługuje także wieloletnia konsekwencja z jaką realizowany jest ten projekt – powiedział Tomasz Wygnański, redaktor naczelny Media & Marketing Polska.

Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe ma na celu wyróżnienie liderów branży komunikacji marketingowej. Nagrody są przyznawane przez redakcję „Media & Marketing Polska” w oparciu o wyniki badania przeprowadzonego przez instytut Kantar Millward Brown na próbie ponad 1,2 tys. marketerów. Jest to najstarsze, najpełniejsze i najbardziej prestiżowe badanie tego typu na polskim rynku.

Budowanie pozytywnego wizerunku marki poprzez mecenat kultury to obranie szlaku trudniejszego, ale satysfakcja z osiągnięcia celu jest nieporównywalnie większa. Cieszymy się, że Santander Orchestra, która wspiera rozwój zawodowy i promuje młodych muzyków, została zauważona i doceniona przez ekspertów marketingu. Dla nas to nagroda za wytrwałość w dążeniu do doskonalenia formuły projektu. Z roku na rok pomagamy coraz większej liczbie utalentowanych artystów na drodze do sukcesu. Docieramy też do coraz szerszego grona odbiorców i mamy zamiar podtrzymać ten kurs – powiedziała Katarzyna Meissner, dyrektor Biura Sponsoringu i Projektów Relacyjnych Banku Zachodniego WBK.

Santander Orchestra, czyli kompleksowy program rozwoju talentów

Od 2015 r. Bank Zachodni WBK, wraz z Fundacją MyWay i Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego realizuje projekt Santander Orchestra dla studentów i absolwentów polskich uczelni muzycznych. Dotychczas orkiestra zagrała 12 koncertów, łącznie dla ponad 12 tys. słuchaczy. Ma na swoim koncie płytę na której znalazły się utwory Fryderyka Chopina oraz Antonina Dvoráka. Album dostępny jest również za pośrednictwem popularnych serwisów muzyki cyfrowej.

Dzięki Santander Orchestra młodzi artyści mają okazję grać w orkiestrze symfonicznej, występować na najważniejszych salach koncertowych w Polsce i uczyć się pod okiem największych specjalistów, zarówno muzycznych, jak i pomagających im budować własną karierę – m.in. z social mediów, public relations, prawa autorskiego czy zarządzania finansami – mówi Adam Górko – prezes Zarządu Fundacji MyWay.

Na projekt składają się m.in. trasa koncertowa, warsztaty instrumentalne prowadzone przez znakomitych tutorów oraz wykłady teoretyczne uzupełniające kształcenie muzyczne. Każda edycja projektu jest wyjątkowa, ponieważ młodzi artyści mają okazję uczyć się nie tylko nowego repertuaru, ale również grać pod batutą uznanych dyrygentów. Do tej pory młodzi muzycy występowali pod kierunkiem Krzysztofa Pendereckiego, Johna Axelroda, Jerzego Maksymiuka, José Maria Florêncio i Lawrence’a Fostera.

ŹRÓDŁOBank Zachodni WBK