Na mocy ogłoszonego porozumienia Visa dokona inwestycji w firmę Klarna, a w przyszłości strony mają zamiar nawiązać partnerstwo strategiczne. Klarna to jeden z najszybciej rozwijających się europejskich dostawców płatności online, obsługujący 60 mln konsumentów i 70 tys. detalistów.
Inwestycja kapitałowa oraz planowane partnerstwo dowodzą, że Visa i Klarna mają wspólną wizję przyspieszenia rozwoju handlu internetowego i mobilnego – z korzyścią dla konsumentów i detalistów w całej Europie.
Planowana inwestycja Visa jest zgodna z globalną strategią organizacji, w ramach której Visa otwiera swój ekosystem i wspiera szeroką grupę nowych partnerów dążących do przedefiniowania oraz zapewnienia jak najlepszego doświadczenia zakupowego milionom konsumentów na całym świecie. Z kolei Klarna tworzy produkty, które odpowiadają na zmieniające się preferencje konsumentów oraz ich oczekiwania dotyczące elastycznego i bezproblemowego procesu zakupowego.
„Klarna dowiodła swego profesjonalizmu w dziedzinie kredytów konsumpcyjnych i zakupów online, a przy tym obie nasze firmy łączy wspólna wizja, zgodnie z którą handel internetowy i mobilny powinien być równie prosty jak zakupy w sklepach tradycyjnych” – powiedział Jim McCarthy, executive vice president, innovation and strategic partnerships, Visa. „Visa jest zdecydowana współpracować z nową generacją partnerów i dostawców usług płatniczych w celu zapewnienia bezpieczeństwa handlu online coraz szerszym rzeszom europejskich konsumentów. Z niecierpliwością oczekujemy na możliwość bliższej współpracy z firmą Klarna przy realizacji tego celu” – dodał Jim McCarthy.
„Visa i Klarna w sposób naturalny wzajemnie się dopełniają. Obie strony dobrze wiedzą na czym polega kredyt konsumpcyjny i doceniają centralną rolę konsumenta przy rozwoju innowacyjnych rozwiązań płatniczych” – powiedział Sebastian Siemiątkowski, prezes i współzałożyciel Klarna. „Klarna stale dąży do zaoferowania współpracującym z nami detalistom najbardziej zaawansowanych rozwiązań płatniczych, zapewniających konsumentom możliwie największą wygodę przy płaceniu. Współpraca z Visa pozwoli nam na wzmocnienie obecności na rynkach globalnych oraz – dzięki połączeniu zasobów – na poszerzenie naszej oferty. Bardzo cieszymy się na myśl o wspólnych przedsięwzięciach w przyszłości” – dodał Sebastian Siemiątkowski.
Według szacunków agencji Forrester2, w nadchodzących latach sprzedaż online w Europie rosnąć będzie w tempie dwucyfrowym. W rezultacie stale zwiększającej się liczby urządzeń połączonych z internetem oraz coraz lepszej łączności mobilnej, udział sprzedaży online w całości sprzedaży detalicznej w Europie osiągnie w 2021 r. poziom 12%. Średnioroczne tempo wzrostu sprzedaży online w Europie Zachodniej w ciągu następnych pięciu lat wyniesie 12%.