BNP Paribas wystartował z nową paneuropejską kampanią skierowaną do małych i średnich przedsiębiorstw oraz korporacji. Ukazuje w niej przykłady Klientów biznesowych banku, którzy dokonali transformacji wyznaczającej nie tylko kierunek zmian w samych organizacjach, lecz obejmującej także ich branże oraz całe otoczenie. Celem kampanii jest pokazanie, jak partnerzy BNP Paribas radzą sobie z wyzwaniami zrównoważonej transformacji oraz w jaki sposób korzystają z doświadczenia największej grupy bankowej w Unii Europejskiej. W akcji udział wzięły również polskie przedsiębiorstwa, które, dzięki nawiązaniu współpracy z bankiem, uzyskały dostęp do finansowania oraz kompleksowego wsparcia w podejmowaniu kluczowych decyzji – finansowych, technologicznych i biznesowych. Polska edycja kampanii wystartowała 11 czerwca.
BNP Paribas to europejski lider w dziedzinie usług finansowych i bankowych z ponad 200-letnią historią. Zgodnie z rankingiem Standard’s & Poor’s znajduje się w gronie sześciu najbardziej solidnych banków świata. Jednocześnie, zatrudniając niemal 190 tys. pracowników w 63 krajach, należy do największych przedsiębiorstw w Europie i na świecie. Istotą strategii operacyjnej BNP Paribas na rzecz Klientów biznesowych jest tworzenie zintegrowanych rozwiązań finansowych i stymulowanie wzrostu ich wydajności z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju. Zwieńczeniem dotychczasowych działań w tym obszarze jest ogólnoeuropejska kampania „For those who move the world”.
Do kampanii, ukazującej rozwój i transformację wybranych europejskich przedsiębiorstw, zaproszono Klientów banków z Grupy BNP Paribas z różnych krajów Europy. To podmioty, które dzięki innowacyjnym strategiom, modelom biznesowym i bankowemu wsparciu wytyczyły kierunek zmian i rozwoju w swoich branżach. Kampania jest skierowana do małych i średnich przedsiębiorstw (SME) oraz korporacji i ma na celu ukazanie, dlaczego warto dokonać transformacji wspólnie z doświadczonym partnerem.
– W BNP Paribas stawiamy na współpracę opartą na transparentności, partnerstwie i wzajemnym zaufaniu. Zależy nam, aby działania, zarówno nasze, jak i naszych Klientów, realizowane były w duchu zrównoważonego rozwoju. Z przekonaniem wspieramy firmy, którym te wartości są bliskie, pomagając im w podejmowaniu dobrych decyzji biznesowych. Wierzymy, że historie ich sukcesu mogą stanowić inspirację do wdrażania innowacji i podejmowania odważnych kroków w kierunku zrównoważonego rozwoju dla innych przedsiębiorstw – mówi Agnieszka Wolska, Wiceprezeska Zarządu Banku BNP Paribas w Obszarze Bankowości MŚP i Korporacyjnej.
W ogólnoeuropejskiej kampanii przedstawione zostaną również przykłady polskich firm, dla których bank stał się zaufanym partnerem transformacji. Chodzi o działania, które zostały podjęte m.in. w obszarach transformacji energetycznej, energooszczędności, mobilności, międzynarodowej ekspansji oraz innowacji produktowych. W ramach kampanii przygotowano liczne case studies i materiały video, ukazujące historie Klientów banku i dokonane przez nich udane transformacje.
Pierwszymi case’ami, które BNP Paribas pokazuje w ramach kampanii są te, które zostały zrealizowane z Grupą Śnieżka, marką Brubeck oraz firmą Contec. Śnieżka, będąca jednym z liderów na rynku farb i produktów dekoracyjnych w Polsce i Europie, w ramach współpracy z bankiem połączyła finansowanie z celami zrównoważonego rozwoju. Firma Brubeck Global Trading, wiodący producent odzieży termoaktywnej w Polsce, przeszła przekrojową, zrównoważoną transformację przy wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań uzyskanych dzięki bliskiej współpracy z bankiem. Contec to natomiast firma zajmująca się recyklingiem zużytych opon samochodowych, której bank pomógł m.in. poprzez udzielenie finansowania na zakup specjalistycznego sprzętu czy przyznanie potrzebnych gwarancji bankowych. Wkrótce opublikowane zostaną historie kolejnych partnerów, którzy wspólnie z Bankiem BNP Paribas dokonali zrównoważonej transformacji swojego biznesu.