Wakacyjne kieszonkowe z bankomatów Euronet

Wakacje w pełni i wiele dzieci wybiera się lub właśnie jest na koloniach. Wypełnienie dziecięcego portfela gotówką to istotna część przygotowań do wypoczynku. Ile dać kieszonkowego, żeby dziecku nie zabrakło? – to pytanie zadaje sobie chyba każdy rodzic. Euronet przypomina o usłudze Przekazu Bankomatowego, dzięki któremu nie muszą oni już zaprzątać sobie tym głowy. Mogą w każdej chwili przesłać dziecku dodatkową gotówkę poprzez sieć bankomatów i wpłato-bankomatów Euronet, podczas wakacji dodatkowo rozbudowaną o urządzenia sezonowe zlokalizowane w popularnych kurortach wakacyjnych. Od 26 lipca tego roku Przekaz Bankomatowy można nadawać nie tylko kartą płatniczą, ale również gotówką.

Wyniki ubiegłorocznych badań Millward Brown przeprowadzonych na zlecenie Euronet pokazały, że 41 proc. Polaków przekazem pieniężnym ratuje rodzinę w potrzebie. A jak duże potrzeby mają dzieci na wakacjach? Na co wydają kieszonkowe i czy te środki są wystarczające? Badanie panelowe przeprowadzone na zlecenie Euronet Polska w czerwcu tego roku pokazało, że rodzice wierzą w funkcję edukacyjną kieszonkowego i są przekonani, że przygotowane przez nich kwoty będą odpowiednie. Argumentują:

Myślę że są to kwoty wystarczające. Dziecko musi się nauczyć gospodarować pieniędzmi”, „Dziecko nie może dostawać tyle pieniędzy, żeby mogło sobie kupić wszystko, o czym zamarzy. Od najmłodszych lat musimy uczyć rozsądnego planowania i analizowania wydatków”, „Dziecko nie ma na takiej wycieczce żadnych wydatków. Pieniądze są na drobne przyjemności”.

A ile wrzucają do portfeli swoich dzieci? W badaniu panelowym przeprowadzonym na zlecenie Euronet przez Havas, zapytano rodziców o powyższe kwestie w rozróżnieniu na długość wyjazdu – 3 dni, 5 dni, 10 dni lub 14 dni. Z badania wynika, że największa zgodność wśród respondentów jest widoczna w odpowiedziach dotyczących wysokości kieszonkowego na 3- i 5-dniowe wyjazdy. Tutaj rodzice są skłonni dać dziecku około 100 – 150 zł na dodatkowe wydatki, co wskazało około 40 proc. respondentów. Wszyscy rodzice podkreślili, że kwoty te powinny zostać przeznaczone na ewentualne zakupy spożywcze, czyli słodycze i napoje, oraz pamiątki.

Przy wyjazdach dłuższych – na 10 lub 15 dni – rodzice podają bardziej zróżnicowane kwoty. Tutaj odpowiedzi wynikają z indywidualnego podejścia. I tak, w przypadku wyjazdu 10-dniowego 40 proc. badanych wskazało, że kwota 200-300 zł jest w pełni wystarczająca, ale ogólny przedział kwot zaczynał się od 50 zł, a kończył na 1 000 zł. Najbardziej różnorodne odpowiedzi udzielono na pytania dotyczące najdłuższych, 14-dniowych wyjazdów. Tutaj podobna liczba respondentów wymieniała kwoty w różnych przedziałach, czyli do 200 zł, 200–300 zł, a nawet powyżej 500zł. Ponadto około 20 proc. z nich wskazało, że ich dzieci nigdy nie wyjeżdżały na tak długie wakacje samo. Oprócz wymienionych wcześniej zakupów spożywczych oraz pamiątek, pieniądze te są przeznaczane na ponadprogramowe bilety wstępu, dodatkowe atrakcje, wyjścia w czasie wolnym, dyskoteki, czy zakupy środków higienicznych.

Dla rodziców to szczególnie te 10-dniowe i dłuższe wyjazdy wiążą się z większymi obawami o nieprzewidziane sytuacje losowe czy dyskomfort dzieci wynikający z braku przysłowiowego „grosza przy duszy”, które komentują:

„Wolę dać dziecku więcej pieniążków, niż miałoby mu zabraknąć, a wszystkich sytuacji losowych też się nie przewidzi”, „W przypadku wycieczki kilkudniowej program jest obszerny i nie zawsze cena za wycieczkę obejmuje wszystkie atrakcje. Poza tym zdarzają się dodatkowe zachcianki i dziecko powinno być na nie przygotowane”, „Zależy mi na tym, żeby dziecko czuło się dobrze i miało pieniądze na nieprzewidziane wydatki”.

Euronet, rozumiejąc obawy rodziców związane z wyjazdami ich pociech, przypomina o usłudze Przekazu Bankomatowego. To najprostszy i najszybszy sposób, by przesłać gotówkę przebywającemu poza domem dziecku. Proces realizacji przekazu bankomatowego został uproszczony do niezbędnego minimum, a nadawca i odbiorca przekazu są proszeni wyłącznie o podanie danych niezbędnych do przetworzenia transakcji. Są to imię i nazwisko nadawcy/odbiorcy, numery PESEL i telefonu komórkowego oraz kwota przekazu. Dziecko do wypłaty kieszonkowego potrzebuje wyłącznie telefonu komórkowego, a proces odbywa się bez użycia karty – wystarczy do tego otrzymany SMSem kod PIN, numer transakcji oraz swój PESEL. Dodatkowo w tym roku, poza przekazem realizowany przy pomocy karty płatniczej z konta bankowego, Euronet wprowadził opcję przekazania kwoty w formie wpłacanej gotówki.

Obecnie na rynku są bardzo ograniczone możliwości przekazania dziecku pieniędzy „na już”. Dostępne formy zakładały co najmniej jeden dzień na przeprocesowanie transakcji, konieczność posiadania konta lub odwiedzenia konkretnego punktu pocztowego. Nasz Przekaz Bankomatowy stworzył zupełnie nowe możliwości – nadana gotówka jest do odbioru zaraz po otrzymaniu SMSa z kodem PIN transakcji. Oznacza to, że proces ten trwa dokładnie tyle czasu, ile wynosi droga wiadomości od nadawcy do odbiorcy. Rodzice mogą więc podesłać dziecku potrzebną ilość brakującej gotówki, bez względu na miejsce jego pobytu w naszym kraju. Wystarczy, że jest tam nasz żółto-niebieski bankomat z logo Euronet – przypomina Lech Kulesza, menedżer sprzedaży produktów innowacyjnych w Euronet Polska.

Usługa jest dostępna w 6000 bankomatach i wpłato-bankomatach należących do sieci Euronet.  Dodatkowo, na czas wakacji zainstalowano dodatkowe 130 urządzenia w najpopularniejszych miejscowościach wypoczynkowych w Polsce, a usługa przekazu bankomatowego będzie w nich w pełni dostępna. Podobnie jak w latach ubiegłych, najwięcej maszyn sezonowych zostanie zainstalowanych w kurortach nadmorskich, m.in. w Pobierowie, Łebie, Władysławowie, Dziwnówku, Rewalu, Ustroniu Morskim oraz Krynicy Morskiej. Dzieci korzystające z uroków Mazur będą mogły korzystać z urządzeń w sąsiedztwie popularnych portów w Giżycku, Sztynorcie, Mikołajkach czy Rucianem Nidzie.

Pełna lista lokalizacji stałych oraz tych, które zostały tymczasowo zainstalowane w turystycznych miejscowościach, dostępna jest na stronie internetowej Euronet Polska w zakładce Wyszukiwarka usług.

Badanie Fabric to jakościowa społeczność badawcza stworzona jako narzędzie do poszukiwania opinii konsumenckich. Stale uczestniczy w niej 300 gospodarstw domowych z całego kraju. Wybór członków społeczności oparty został o najważniejsze wskaźniki demograficzne, takie jak faza życia danej osoby, jej płeć, wiek, posiadane dzieci i ich wiek, wielkość miejscowości zamieszkania oraz wykształcenie, zawód i dochód.

ŹRÓDŁOEuronet