Witaj po cyfrowej stronie – KIR uruchamia nowy serwis korporacyjny

Nowy serwis informacyjny KIR prezentuje wszystkie obszary działalności firmy – od narzędzi wspierających cyfryzację przedsiębiorstw, przez wsparcie sektorów bankowego i publicznego, aż po usługi przeznaczone dla klientów indywidualnych. Każdy odwiedzający stronę może rozpocząć swoją ‘customer journey’ na trzy sposoby, w zależności od własnych potrzeb i oczekiwań. Jeśli użytkownik szuka konkretnego produktu czy usługi, szybko znajdzie je w menu podręcznym. Gdy z kolei chce poznać pełną ofertę KIR dla konkretnej grupy docelowej, wyświetli wachlarz produktów i usług. Natomiast jeśli chce zobaczyć ofertę KIR w wybranym obszarze, np. identyfikacji i e-podpisu, może do niej trafić za pomocą jednego kliknięcia na stronie głównej. Nawigacja matrycowa jest intuicyjna i przyjazna, co w połączeniu z uproszczoną komunikacją, pozwala użytkownikowi na komfortowe poruszanie się po stronie.

– Technologia coraz wyraźniej kształtuje naszą rzeczywistość. Wpływa na to jak pracujemy, robimy zakupy, korzystamy z usług i spędzamy wolny czas. Nasz świat już jest cyfrowy, ale oswajanie go bywa poważnym wyzwaniem dla użytkownika. KIR ten świat doskonale rozumie, bo dla nas od początku jest to naturalne środowisko – mówi Wojciech Pantkowski, wiceprezes Zarządu KIR. – Nowy serwis powstał z myślą o bliższych relacjach z partnerami i klientami. Chcemy też ułatwić dostęp do informacji o firmie i naszej ofercie odbiorcom, którzy na co dzień nie mają bezpośrednich kontaktów z KIR. Wielu z użytkowników cyfrowych rozwiązań nie wie, że ‘w tle’ powszechnych procesów cyfrowych działają nasze usługi. Tworzymy je w taki sposób, żeby były intuicyjne, przyjazne dla użytkownika i przede wszystkim bezpieczne. Nasza nowa strona www też taka jest – dodaje Wojciech Pantkowski.

Od strony graficznej, estetyka serwisu bazuje na stylu wywodzącym się z trendu architektonicznego, zwanego brutalizmem. Termin pochodzi od francuskiego béton brut lub “surowy beton” i podobnie jak ten prosty budulec, styl brutalistyczny ma być surowy, oszczędny i funkcjonalny. W designie stron internetowych kojarzony jest z autentycznością, przestrzennością i wydajnością. Stąd na stronie kir.pl proste, płaskie, geometryczne kształty połączone zostały z bezpośrednim językiem komunikacji. Głównym celem przyjętego podejścia było uzyskanie maksymalnej klarowności przekazu kierowanego do użytkownika serwisu.

– Cyfrowe narzędzia mogą wydawać się skomplikowane. I oczywiście od strony ich dostawcy właśnie takie są. Dla użytkownika muszą być jednak proste i niezawodne, jak np. zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą mojeID, które sprowadza się do logowania we własnym banku i kilku kliknięć. Takie ‘przezroczyste’ usługi z powodzeniem wprowadzane są w różnych sektorach gospodarki, a digitalizacja jest dziś strategicznym celem w praktycznie każdym biznesie. Firmy i instytucje wdrażają procesy cyfrowe, poszukując rozwiązań dopasowanych do oczekiwań użytkowników. Potrzebują też zaufanych partnerów. Bo trzeba mieć świadomość, że wirtualny świat – poza całym pakietem korzyści – przynosi także nowy rodzaj ryzyk biznesowych, zwłaszcza w zakresie cyberbezpieczeństwa i ciągłości działania – dodaje Anna Olszewska, dyrektorka Departamentu Komunikacji, Rzeczniczka KIR.

KIR jest spółką akcyjną, powołaną ponad 30 lat temu jako izba rozliczeniowa, z zadaniem uruchomienia elektronicznego systemu do obsługi przelewów międzybankowych. Z czasem firma przekształciła się w hub technologiczny, dostarczający nowoczesne rozwiązania cyfrowe dla wszystkich obszarów gospodarki. Za pomocą poszerzonego portfolio cyfrowych usług, KIR wspiera działalność banków, instytucji sektora publicznego i firm komercyjnych. KIR konsekwentnie udostępnia rozwiązania, które pozwalają użytkownikom w bezpieczny i przyjazny sposób załatwiać sprawy online, oszczędzać czas, obniżać koszty prowadzenia biznesu i dbać o środowisko.

ŹRÓDŁOKIR