Orange szuka pomysłów na samochód przyszłości

W ramach programu Imagine with Orange, rusza właśnie kampania poświęcona pomysłom na inteligentne i autonomiczne samochody. Orange promuje w ten sposób wiedzę o innowacjach i zachęca do ich współtworzenia. Pomysły można zgłaszać od 1 września do 1 grudnia za pomocą platformy internetowej http://imagine.orange.pl.

Przewiduje się, że do 2020 roku, na drogach będzie prawie 220 milionów inteligentnych samochodów, w tym 10 milionów aut mogących poruszać się bez udziału kierowcy. Sektor motoryzacyjny i transport wprowadzają liczne innowacje: Inteligentny samochód (od częściowo autonomicznego auta kierowanego przez człowieka do samodzielnego pojazdu), alternatywne rodzaje napędu (elektryczny, wodór, bio diesel), inteligentny kokpit (Orange CarFi, Apple Carplay i Google Android Auto), nowe sposoby korzystania z aut (carpooling, carsharing, społecznościowe przesyłki kurierskie). Jednak coraz częściej to sami użytkownicy napędzają rozwój samochodów, dlatego Orange włącza się w nurt zmian zachodzących w tej dziedzinie i rozważań, jak wpłyną one na nasze życie.

W obecnej kampanii Imagine with Orange szuka pomysłów na to, jak w przyszłości mogą wyglądać samochody i korzystanie z nich. W jaki sposób świat cyfrowy kreuje na nowo rolę kierowcy i pasażera? Jak poprawić bezpieczeństwo dzięki inteligentnym i autonomicznym samochodom? Jak możemy wykorzystać czas uwolniony dzięki autonomiczności pojazdów? Jakie kreatywne usługi transportu i dostawy można opracować, wykorzystując łączność inteligentnych samochodów? To tylko niektóre z pytań, które rodzą się kiedy pomyślimy o przyszłości motoryzacji. Orange zachęca użytkowników do podzielenia się swoimi rozwiązaniami.

Pomysły do Imagine with Orange można zgłaszać od 1 września do 1 grudnia. Wszyscy mogą również komentować i uczestniczyć w dyskusji na temat zgłoszonych propozycji, co sprawia, że wokół idei tworzy się społeczność. I to właśnie społeczność wybiera najciekawsze pomysły, które na zakończenie kampanii zostaną nagrodzone. Ich autorzy dostaną od Orange innowacyjne, bezprzewodowe projektory multimedialne, LeBloc i wyjadą do Paryża, gdzie wezmą udział w warsztatach z zespołem ds. innowacji, w czasie których będą rozwijać swoje pomysły.

Imagine with Orange to program, za pośrednictwem którego Orange włącza społeczeństwo do współtworzenia produktów, w myśli idei otwartych innowacji. Co kwartał firma uruchamia kampanię poświęcona zagadnieniom na styku codziennego życia i technologii, takich jak e-zdrowie, rozrywka, czy transport. Zasady programu są proste – każdy, kto chce podzielić się swoim pomysłem na usprawnienia lub innowacje związane z tematem kampanii może to zrobić za pomocą platformy internetowej http://imagine.orange.pl. Użytkownicy sami mówią jakie usługi mogłyby zmienić lub usprawnić ich życie i otoczenie. Orange wsłuchuje się w potrzeby klientów, a ich opinie bierze pod uwagę przy projektowaniu przyszłych produktów.

Prezentacja nt. Imagine with Orange pod adresem http://imagine.orange.com/pl/cms/about

Więcej o innowacjach w Orange Polska na stronie http://www.orange.pl/OrangeLabs2.phtml

źródło: Orange