Badania zlecone przez Deutsche Telekom pokazują, że wśród młodych ludzi istnieje pilna potrzeba lepszej edukacji w zakresie ochrony tożsamości cyfrowej. Ponad 90% europejskiego pokolenia Z wyraża obawy o swoją cyfrową prywatność. Pomimo dorastania w erze internetu, wielu ankietowanych czuje się nieprzygotowanych do radzenia sobie z tą kwestią – mniej niż 7% twierdzi, że czuje się bardzo pewnie zarządzając swoją prywatnością danych. Badanie pokazuje również, że ponad 70% przedstawicieli pokolenia Z chciałoby uzyskać więcej informacji na temat samoochrony w sieci. To wskazuje, jak ważnym tematem jest edukacja właśnie w tym obszarze i wyposażenie młodych ludzi w odpowiednie kompetencje.
Dlatego wraz z nową międzynarodową kampanią #OwnYourWorld, Deutsche Telekom rzuca światło na ukryte zagrożenia cyfrowe, wizualizując, w jaki sposób dane osobowe mogą być powielane i niewłaściwie wykorzystywane. Poprzez opowiadanie historii w mediach społecznościowych, kampania pobudza świadomość młodych ludzi i umożliwia im przejęcie większej kontroli nad ich cyfrowym życiem.
Możliwość posiadania własnej tożsamości online powinna być podstawowym prawem. Wiemy, że wiedza to potęga. Właśnie dlatego zapewniamy pokoleniu Z wiedzę i pewność siebie, których potrzebują, aby „włączyć tryb prywatności” w swoim cyfrowym życiu – mówi Ulrich Klenke, Chief Brand Officer, Deutsche Telekom.
#OwnYourWorld – przejmij kontrolę
Kluczowym elementem kampanii jest seria treści stworzonych przez influencerów, którzy w ramach krótkich cyfrowych kursów podpowiadają, jakie umiejętności pomagają dbać o swoje bezpieczeństwo w sieci i chronić swoje dane. Materiały są dostępne na stronie ownyourworld.online i omawiają tematy związane m.in. ze śledzeniem danych, czy wpływem algorytmów. W polskiej części tej kampanii udział wezmą:
- w obszarze “Digital Self”
- Anna Dubińska (ania_dubinska)
- Katarzyna Lech i Katarzyna Pieczyńska (swag.flexx)
- w obszarze “Movements”
- Gabriel Hyodo (gabriel_hyodo)
- Izabella Kozłowska (chlodnica)
- w obszarze “Love Life”
- Łukasz Bogusławski (lookashh)
- Anna Szczepaniak (nocotyania)
- w obszarze “Creations”
- Dominik Więcek (dominik_wiecek)
- Artur Sikorski (artursikorski)
- w obszarze “Ideals”
- Karolina Czak (karolina_czak)
- Karolina Kaja Gołuchowska (kajagoluchowska)
- w obszarze “Taste”
- Natalia Jagiełło (pani_jagiello)
- Dominika Uznańska (dominikauznanskaa).
Wszystkie kursy są bezpłatne. Kampania będzie wspierana w social mediach poprzez zabawny, edukacyjne treści na TikToku, Instagramie, YouTubie, Reddit, Twitchu i Snapchacie.
#OwnYourWorld stanowi część długoterminowego zobowiązania Deutsche Telekom do wspierania przedstawicieli pokolenia Z, aby mogli poruszać się po świecie cyfrowym z większą pewnością siebie i kontrolą tego, co dzieje się z ich danymi.
Poznaj prawdziwą rzeczywistość
Kampania rozpoczyna się surrealistycznym teledyskiem wyreżyserowanym przez kultowy duet Shadrinsky, we współpracy z artystką VTSS (prawdziwe nazwisko Martyna Maja), polską producentką techno i DJ-ką znaną z łączenia gatunków muzycznych.
Wielu z nas odczuwa niepokój związany z tym, że mnóstwo osób żyje online i ma niewielką kontrolę nad tym cyfrowym światem. Ten projekt twórczo to oddaje i miejmy nadzieję, że pomoże ludziom poczuć się widzianymi – komentuje VTSS.
Wyprodukowany przez Deutsche Telekom film wizualizuje te kwestię poprzez odważne opowiadanie historii, wykorzystując treści w stylu „brainrot”, aby pokazać, jak to jest, gdy twoja cyfrowa tożsamość zaczyna wymykać ci się z rąk. Gdy cyfrowe sobowtóry zaczynają kraść uwagę artystki i przejmować jej życie, VTSS ożywia to, co dzieje się, gdy internetowe „ja” zaczyna żyć własnym życiem.
Kampania #OwnYourWorld startuje w Niemczech oraz w 8 europejskich spółkach Deutsche Telekom: w Austrii, Polsce, Czechach, na Węgrzech, w Chorwacji, na Słowacji, w Czarnogórze i w Macedonii Północnej.