Wystartowała kampania reklamowa najwygodniejszej sieci komórkowej

Z początkiem miesiąca ruszyła kampania marki Folx, pierwszego operatora w aplikacji, który działa na zasadzie subskrypcji, jak Netflix czy Spotify. Folx spełnia funkcje tradycyjnego operatora komórkowego, z tą różnicą, że wszystko załatwisz w aplikacji. Produkt i relacja z Klientem są zupełnie nowym rozwiązaniem, które ma prowadzić do prostoty i ułatwiania sobie życia. Stąd do stworzenia marki i opracowania komunikacji trzeba było podejść w kontrze do obecnie stosowanych przez operatorów komunikatów i trudnych do zrozumienia ofert.

Technologicznie oferujemy Klientom nowość na rynku, mogą korzystać z telefonu, tak jak ze swoich innych ulubionych aplikacji. Kiedyś kupowaliśmy płyty i słuchaliśmy MP3, teraz jest Spotify, kiedyś trzeba było czekać na taxówki, teraz jest Uber. Kiedyś stało się w kolejce do salonu, czy wisiało na linii załatwiając sprawy u konsultanta. Teraz nie będzie trzeba nawet pamiętać, żeby się doładować albo zapłacić rachunek, bo jest Folx. Wszystko robi się samo. – mówi Andrzej Popławski, szef marketingu Folx.

W wyniku przetargu, zadanie opracowania strategii marki i komunikacji zostało powierzone agencjom Super Super i albo/albo. Super Super odpowiada za branding i kompleksową identyfikację marki, a albo/albo za wszystkie działania komunikacyjne i PR.

Folx jest dla nas wyjątkowym projektem, ponieważ razem z agencją Super Super tworzyliśmy tę markę od samego początku. Teraz w zespole albo/albo będziemy dbać całościowo o wizerunek i rozwój marki, z czego bardzo się cieszymy – mówi Agata Twardowska, Managing Director i Co-founder albo/albo.

Punktem wyjścia do myślenia o marce i brandingu Folx było odejście od znanego dotychczas świata krzykliwych reklam i postawienie na wygodę, przejrzystość, prostotę, co znalazło swoje odzwierciedlenie w identyfikacji, m.in. w minimalistycznym logotypie, czy na stronie www i w sesji produktowej, których zadaniem była prezentacja nowego, startupowego operatora w skondensowany i jasny sposób. Z drugiej strony musieliśmy odpowiedzieć na potrzebę ludzi pokolenia cyfrowego. Stąd w brandingu duży komponent technologiczny: specjalnie do aplikacji stworzone zostało narzędzie generujące w telefonie efekt tęczy, która zmienia się wraz z kątem ułożenia telefonu, a przy tym budzi pozytywne emocje – mówi Jacek Majewski Creative Director i Co-founder Super Super.

Osią kampanii jest film w reżyserii Krzysztofa Grajpera (m.in. “Nowy Kolor” Otsochodzi feat. Taco Hemingway) który, przez połączenie tekstu i krótkich kadrów tłumaczy kluczowe benefity oferty. Uzupełnieniem spotu jest lifestyle’owa sesja zdjęciowa autorstwa Bartka Wieczorka, wykonana metodą analogową dla podkreślenia naturalności i zwyczajności chwil, które użytkownicy marki Folx wykorzystują dla siebie. W doborze bohaterów przyświecała zasada “antycelebryckości”, a jedyną szerzej rozpoznawalną postacią jest kontrowersyjny raper Belmondo, którego kariera w całości oparta jest na działalności internetowej i wykorzystaniu nowych mediów.

Zwracaliśmy uwagę, żeby stworzony przez nas spot nie był typową “reklamą dla millenialsów” udającą manifest pokoleniowy, tylko dość szczerym i wprost przedstawieniem zalet Folx konsumentom. W nowych technologiach widzą oni przede wszystkim sposób na zaoszczędzenie czasu. Lubią być ciągle w kontakcie, ciągle online, ale czasem mogą się wyłączyć, zmienić zdanie, nie są do niczego zobowiązani. Na tym polega Folx.” – mówi Wojtek Nosowski Creative Director i Co-founder albo/albo.

Projekt ze strony agencji albo/albo prowadzi Agnieszka Łapa (Account Manager), PR Managerem została Ola Kilijanek, a za kanały social media odpowiedzialny jest zespół Marceliny Góral (Head of Social Media).

Kampania emitowana jest w kanałach online, kinach oraz OOH. Za produkcję filmu oraz sesji zdjęciowej odpowiada SHOOTME. Development aplikacji mobilnej Folx zrealizował software house Polidea, a zakupem mediów zajmuje się SalesTube.

Praca nad launchem Folx była wyzwaniem merytorycznym, ale także organizacyjnym, ponieważ na każdym etapie wdrożenia niezbędne były zróżnicowane kompetencje – od stworzenia pozycjonowania i brandingu, przez strategię komunikacji, po jej finalną egzekucję. Cały proces wymagał dynamicznej koordynacji przy jednoczesnym zachowaniu spójności z DNA marki. Nadrzędnym celem było osiągnięcie wiarygodnego efektu, który wesprze rewolucję na polu user experience w usługach telekomunikacyjnych i wynikające z niej pionierskie wyzwania.” – podsumowuje Rafał Grobel, który koordynuje prace wewnątrz agencji, początkowo z ramienia Super Super, a obecnie jako niezależny konsultant marki.

ŹRÓDŁOFOLX