Brokerzy o UNIQA

Brokerzy cenią UNIQA za nieustanne podnoszenie poziomu obsługi, indywidualne podejście do klienta, partnerstwo w biznesie oraz transparentność

Chwalą szkolenia oraz materiały informacyjno-marketingowe

Ponad 90 proc. badanych brokerów jest zadowolona ze współpracy z UNIQA, z czego 49 proc. bardzo zadowolona

Prawie połowa badanych brokerów planuje zwiększyć zakres współpracy w najbliższym roku

UNIQA cyklicznie bada poziom satysfakcji partnerów biznesowych ze współpracy. Sprawdza także ich potrzeby i oczekiwania. Ostatnie badanie, przeprowadzone przez Ipsos na zlecenie UNIQA, dotyczyło satysfakcji i lojalności brokerów. Wynika z niego, że ponad 90 proc. badanych brokerów jest zadowolona ze współpracy z firmą, z czego aż 49 proc. jest bardzo zadowolona. Najbardziej usatysfakcjonowani współpracą byli brokerzy, którzy przed połączeniem współpracowali zarówno z UNIQA, jak i  z AXA.

Najmocniejsze strony w relacji z UNIQA to według brokerów, nieustanne podnoszenie poziomu obsługi, indywidualne podejście do klienta, bycie dobrym partnerstwem w biznesie oraz przejrzystość i łatwość komunikacji. Prawie połowa badanych brokerów planuje zwiększyć zakres współpracy z UNIQA w najbliższym roku.

– Cieszymy się, że brokerzy planują zintensyfikować współpracę z UNIQA. To dla nas bardzo ważni partnerzy biznesowi, z którymi już dziś realizujemy 80 proc. przypisu składki z ubezpieczeń korporacyjnych. Cieszymy się tym bardziej, że za nami trudny czas łączenia dwóch dużych organizacji i mimo tej wyjątkowej sytuacji oceniają nas dobrze. To także ważna dla nas informacja co działa bez zarzutu, a nad czym wciąż musimy pracować. Dziękujemy za wszystkie głosy, wszystkie rekomendacje bardzo dokładnie przeanalizujemy – mówi Tomasz Szarek, dyrektor zarządzający Pionu Klienta Korporacyjnego i Rozwoju Biznesu w UNIQA.

Z badania Ipsos wynika również, że wśród działań organizowanych przez UNIQA brokerzy chwalą przede wszystkim szkolenia oraz materiały informacyjno-marketingowe.

– Inwestycja w edukację partnerów biznesowych, to nie tylko jeden z głównych filarów budowania długoterminowej relacji, ale i część naszej strategii. I  z tego powodu prowadzimy trzy duże inicjatywy szkoleniowe: Akademię Mieszkalnictwa UNIQA, Akcelerator Wiedzy Brokera UNIQA oraz UNIQA School of Management. Wszystkie cieszą się niesłabnącą popularnością – mówi Izabela Król, dyrektor Departamentu Klienta Korporacyjnego i Współpracy z Partnerami Biznesowymi, UNIQA.

Brokerzy współpracujący z UNIQA z oferty produktowej najwyżej oceniają ubezpieczenia finansowe – gwarancji. Na kolejnych miejscach pod względem poziomu satysfakcji znalazły się ubezpieczenia majątkowe oraz OC. Wysoko uplasowały się także programy międzynarodowe.

W 2021 roku przypis składki z ubezpieczeń korporacyjnych i dla mieszkalnictwa wyniósł 1,2 mld zł, w tym biznes korporacyjny wypracował 915 mln zł. Pierwszy kwartał 2022 roku pod kątem sprzedażowym okazał się lepszy od planów. Składka przypisana brutto w ubezpieczeniach korporacyjnych (bez mieszkalnictwa) przekroczyła już 276 mln zł.

Badanie dla UNIQA przeprowadził Ipsos. Zostało zrealizowane między 10 a 22 marca 2022 roku metodą wywiadów CAWI. Łącznie zrealizowano 481 wywiadów. Badanie miało na celu poznanie opinii brokerów na temat współpracy z zespołem UNIQA w zakresie ubezpieczeń korporacyjnych (majątkowych, odpowiedzialności cywilnej, technicznych, transportowych, flotowych, gwarancji i programów międzynarodowych). Ocenie podlegały produkty, działania wspierające sprzedaż i obsługowe oraz współpraca z ekspertami UNIQA dla Biznesu.

ŹRÓDŁOUNIQA Polska