Pierwsze półrocze 2015 r. było okresem najbardziej dynamicznego rozwoju w historii AB Port – warszawskiej firmy pośrednictwa ubezpieczeniowego. Ponad 26 tys. sprzedanych polis oraz 10,5 mln zł składki zebranej dla ubezpieczycieli – to bilans działalności w tym czasie. Firma zrealizowała też jedno z najbardziej innowacyjnych przedsięwzięć ostatnich lat w sektorze ubezpieczeń online: uruchomiła porównywarkę ubezpieczeniową mFind i pozyskała dla niej partnera finansowego, aby ją dalej rozwijać i wzmocnić jej pozycję.
W I połowie 2015 r. Klienci zawarli dzięki AB Port 26 200 umów ubezpieczenia. Dzięki temu do zakładów ubezpieczeń trafiło 10,5 mln zł składek. Firma zanotowała 12–procentowy wzrost sprzedaży. Obecnie oferuje produkty 30 towarzystw ubezpieczeniowych, w tym 22 ubezpieczycieli komunikacyjnych. Łącznie AB Port obsługuje sprzedaż ponad 50 produktów. Zatrudnia 21 pracowników i przedstawicieli w 8 oddziałach na terenie Warszawy.
– AB Port jest i w najbliższych latach pozostanie multiagencją ubezpieczeniową działającą na terenie Warszawy i okolic. Naszym celem jest stać się dla klientów w regionie dostawcą rozwiązań ubezpieczeniowych pierwszego wyboru. Chcemy też umocnić pozycję zaufanego partnera sprzedażowego dla zakładów ubezpieczeń – powiedział Artur Żuliński, współwłaściciel AB Port odpowiedzialny za sprawy organizacyjne i inwestycje.
„Naszym celem jest stać się dla klientów w regionie dostawcą rozwiązań ubezpieczeniowych pierwszego wyboru”– powiedział Artur Żuliński, współwłaściciel AB Port odpowiedzialny za sprawy organizacyjne i inwestycje
– Pośrednictwo ubezpieczeniowe przeżywa obecnie silny rozkwit. Liczba multiagentów rośnie, a agentów wyłącznych – maleje. Wynika to przede wszystkim z preferencji klientów, którzy oczekują od pośrednika rzetelnego przeglądu rynku i porównania wielu dedykowanych im ofert. Zauważyli to i docenili także ubezpieczyciele, którzy coraz śmielej współpracują z multiagencjami, nawet kosztem swoich agentów wyłącznych – powiedział Bartosz Salwiński, współwłaściciel AB Port odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.
„Klienci oczekują od pośrednika rzetelnego przeglądu rynku i porównania wielu dedykowanych im ofert”– powiedział Bartosz Salwiński, współwłaściciel AB Port odpowiedzialny za sprzedaż i marketing
AB Port to także jeden z liderów w sektorze pośrednictwa ubezpieczeniowego jeśli chodzi o inwestycje w innowacje. Firma zrealizowała rozpoczęty jeszcze w 2014 r. projekt rozwoju własnej porównywarki ubezpieczeń komunikacyjnych – mFind. Stworzyła i udostępniła klientom proste w obsłudze i bardzo użyteczne narzędzie wyszukiwania najatrakcyjniejszych ofert w zakresie polis dla posiadaczy pojazdów. Zainwestowała w to przedsięwzięcie 3 mln zł. Następnie pozyskała dla niej partnera finansowego, który wesprze ją w dalszym rozwoju i umocnieniu pozycji na rynku. Pod koniec lata udziały w porównywarce za 6 mln zł nabył fundusz Internet Ventures zarządzany przez grupę MCI Management.
– Inwestycje w innowacje będą w najbliższym czasie jednym kluczowych kierunków rozwoju sprzedaży ubezpieczeń w Polsce. Klienci są zainteresowani nie tyle możliwością zakupu polisy online, co uzyskaniem informacji o cenach produktów różnych oferentów. Dlatego uruchomienie narzędzia online do porównywania cen najpowszechniejszych polis, czyli polis komunikacyjnych, było naszym strategicznym kierunkiem rozwojowym – powiedział Artur Żuliński, współwłaściciel AB Port odpowiedzialny za sprawy organizacyjne i inwestycje.
„Inwestycje w innowacje są jednym kluczowych kierunków rozwoju sprzedaży ubezpieczeń w Polsce” – powiedział Artur Żuliński, współwłaściciel AB Port odpowiedzialny za sprawy organizacyjne i inwestycje
D końca roku AB Port będzie koncentrować się na wzmacnianiu pozycji w pośrednictwie ubezpieczeniowym na rynku warszawskim. Będzie także wspierać rozwój porównywarki mFind.
źródło: Informacja prasowa