Konkurs PARP rozstrzygnięty

PZU, wspólnie z MIT EF Poland, uruchomi kolejną edycję programu akceleracji startupów. W akceleratorze, w ramach czterech rund, łącznie udział weźmie około 80 startupów.

Program akceleracji realizowany przez Fundacje Przedsiębiorczości Technologicznej w partnerstwie z PZU i innymi partnerami biznesowymi, zajął pierwsze miejsce zdobywając maksymalną liczbę punktów wśród programów akceleracji startupów z całej Polski, ubiegających się o grant w ramach programu PARP.

Celem stworzonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości programu jest połączenie potencjału początkujących, kreatywnych przedsiębiorców z infrastrukturą, doświadczeniem oraz zasobami dużych korporacji.

Już na początku roku, we współpracy z dojrzałymi przedsiębiorstwami, ruszy rekrutacja do dziesięciu programów akceleracyjnych.

W ramach programu MIT Enterprise Forum Poland – w którym udział weźmie PZU – odbędą się cztery rundy prac. Ich efektem ma być stworzenie i wdrożenie innowacyjnych produktów i usług, które będą odpowiedzią na rozpoznane w toku pracy potrzeby dużych przedsiębiorstw – w tym PZU. W ramach programu startupy będą mogły uzyskać dofinansowanie w wysokości do maksymalnie 250 tys. PLN. Łączny budżet programu wynosi ponad 15 mln PLN.

Udział PZU w przedsięwzięciu będzie kontynuacją dotychczasowego zaangażowania jako partnera MIT Enterprise Forum Poland. Mentorzy po stronie PZU (m.in. Roman Pałac – prezes zarządu PZU Życie) podzielą się swoim doświadczeniem i wiedzą biznesową.

Współpraca ze startupami staje się coraz istotniejsza, ponieważ branża ubezpieczeniowa stoi u progu gruntownych przemian i związanych z nimi wyzwań. Polski sektor ubezpieczeń potrzebuje innowacji i kładzie na nie coraz większy nacisk. PZU od dawna stawia na efektywną współpracę ze startupami oferując wiedzę, infrastrukturę, doświadczenie i wsparcie w przekształcaniu projektów w rozwiązania biznesowe.

Trzy kluczowe obszary poszukiwania innowacji w Grupie PZU to lepsze wykorzystanie dużych zbiorów danych dzięki zaawansowanej analityce i technologii big data, cyfryzacja oraz nowe interakcje z klientami.

Exit mobile version