Polski rynek ubezpieczeń rozwija się w szybkim tempie – pojawia się na nim coraz więcej innowacyjnych narzędzi, usprawniających zarządzanie procesami i obsługę klienta. Wśród prekursorów zmian w branży znajduje się firma AIG, która jako jedna z pierwszych w Polsce uruchomiła platformę ubezpieczeń online. Dzięki niej broker może przygotować klientowi dopasowaną ofertę nawet w 5 minut.
Nadchodzące lata mogą być przełomowe dla branży ubezpieczeniowej. Wprowadzenie do użytku nowoczesnych aplikacji, programów ułatwiających zarządzanie ryzykiem czy nowych kanałów komunikacji oznacza wzmożenie rywalizacji towarzystw ubezpieczeniowych na polu najbardziej intuicyjnych i przyjaznych użytkownikowi rozwiązań. Innowacyjne narzędzia, oprócz ułatwień w obsłudze klienta, zapewniają też inne korzyści – przyczyniają się do poprawy rentowności firm ubezpieczeniowych i odciążają brokerów ubezpieczeniowych w procesie sprzedaży.
Jednym z głównych wyzwań stojących przed branżą ubezpieczeniową w ostatnich latach był wzrost opłacalności oraz skrócenie czasu poświęcanego przez brokerów na obsługę znaczącego wolumenu drobnych wniosków ubezpieczeniowych. Platforma internetowa to rozwinięcie idei, w myśl której broker ubezpieczeniowy powinien mieć możliwość przedstawienia klientowi jak najlepszej oferty w jak najkrótszym czasie.
źródło: American International Group, Inc. (AIG)