– Żaden nasz klient nie pozostanie bez opieki. Zależy nam, by odszkodowanie jak najszybciej trafiło do potrzebujących, tak by mieli środki na niezbędne naprawy. Uruchomiliśmy specjalną ścieżkę likwidacji szkód. Dzięki temu pieniądze wypłacimy już dzień po zgłoszeniu szkody – powiedziała Małgorzata Kot, członek zarządu PZU Życie
W miejscowości Łapanów w Małopolsce od rana działa Mobilne Biuro PZU Pomoc, które koordynuje lokalne prace Mobilnych Ekspertów PZU. Nasi pracownicy docierają do klientów PZU i pomagają im zgłaszać oraz dokumentować szkody, a także udzielają wskazówek jak minimalizować straty. Szkodę można zgłosić także dzwoniąc na specjalną infolinię pod nr: 801 102 102.
– Zależy nam na jak najszybszym udzielaniu pomocy, dlatego widząc skalę zniszczeń, do miejscowości dotkniętych kataklizmem skierowaliśmy dodatkowych pracowników – powiedział Grzegorz Goluch, prezes PZU Pomoc
PZU aktywnie szuka poszkodowanych klientów. W ramach tak zwanej preobsługi szkód konsultanci dzwonią do wszystkich ubezpieczonych gospodarstw w okolicy. W trakcie rozmowy sprawdzają informację o zakresie ewentualnych uszkodzeń, rejestrują szkody, a w razie potrzeby, w ramach usługi assistance, proponują organizację lokalu zastępczego.
Dokumentowanie i usuwanie skutków podtopień
Osoby ubezpieczone w PZU, których dobytek został uszkodzony, powinny starać się minimalizować straty po żywiole i zapobiegać powiększaniu szkody. Nie ma przeszkód, aby po wykonaniu dokumentacji zdjęciowej np. telefonem komórkowym, nie czekając na wizytę rzeczoznawcy, przystąpić do sprzątania i zabezpieczania uszkodzonego mienia np. w miarę możliwości prowizorycznie zabezpieczając dach.
Dostępne kanały zgłaszania szkód:
- zachęcamy naszych klientów do skorzystania z pomocy Mobilnych Ekspertów PZU i Mobilnego Biura PZU Pomoc;
- uruchomiliśmy dedykowaną infolinię dla poszkodowanych nr 801 102 102 wybierz (0);
- szkody można zgłaszać również przez Internet www.pzu.pl.