Siła jednostki moc zespołu PZU

Pandemia koronawirusa to bezprecedensowe wyzwanie dla wszystkich – w tym dla pracodawców i pracowników. PZU błyskawicznie dostosował się do nowej sytuacji i dbając o bezpieczeństwo swoich pracowników, przeszedł na zdalny tryb pracy oraz wdrożył wiele inicjatyw, które ich wspierają. Dzięki temu zespół PZU może skutecznie działać i pracować bez większych przeszkód.

– W okresie pandemii potwierdziliśmy to, co i tak wiedzieliśmy w PZU od dawna. Jesteśmy innowacyjną firmą przygotowaną na każdą ewentualność – mówi Anna Wardecka, dyrektor Biura Zarządzania Kadrami w PZU. Duża część pracowników PZU z dnia na dzień wprowadziła rewolucję do swojego dotychczasowego życia zawodowego. Do środowiska online przeniosły się wszystkie aktywności, które do tej pory były w biurze – jak obieg dokumentów czy spotkania. Teraz blisko 8,5 tys. pracowników PZU (około 80 proc.) pracuje z domu. Czterech na pięciu z nich uważa ten tryb pracy za efektywny – tak wynika z badania, w którym udział wzięło ponad 6 tys. pracowników PZU. Tak dobra ocena była możliwa m. in. dzięki cyklowi spotkań online #Laboratorium Menedżerów. Uczestniczący w nich menadżerowie dowiedzieli się więcej na temat zagadnień dotyczących m.in. zarządzania zespołem rozproszonym, budowania zaufania czy sprawowania kontroli w nowym trybie pracy.

PZU stawia na zdalność

Już od dłuższego czasu PZU promował wśród swoich pracowników zdalne kanały chociażby do rozwoju zawodowego i osobistego. #KlikNaRozwój to inicjatywa, który zachęca do poszerzania swoich horyzontów z wykorzystaniem narzędzi dostępnych online. Ta forma przypadła pracownikom PZU szczególnie do gustu. Od początku pandemii w PZU odbyło się wiele wydarzeń online: webinary, debaty, warsztaty związanych z radzeniem sobie w nowej sytuacji, w których uczestniczyło ponad 2,5 tys. osób. To nie był jedyny ze sposobów przekazywania wiedzy na temat sytuacji spowodowanej koronawirusem. Na potrzeby komunikacji z pracownikami powstał specjalny ALERT PZU. Za jego pośrednictwem wszyscy w Grupie PZU dowiadują się o bieżącej sytuacji w firmie.

Dla pracowników przygotowane zostały dodatkowe działania, które wykraczały daleko poza informowanie. #DobryStan to inicjatywa wychodząca z założenia, że epidemia to sytuacja, która u wielu z nas może wywoływać problemy rodzinne czy zawodowe. Dzięki niej pracownicy mogli dowiedzieć się więcej na temat takich zagadnień jak spokój wewnętrzny, motywacja czy odprężenie oraz nauczyć się odpowiednich technik relaksacji. Wdrożyliśmy aplikację Wellify – nowoczesne narzędzie kompleksowo adresujące zagadnienia dobrostanu, czyli właściwego podejścia do relaksacji, koncentracji i osobistej efektywności. Oprócz inicjatyw spod znaku well-being pracownicy PZU mieli do dyspozycji cykl „pigułek wiedzy” #Damy radę, w których znaleźli informacje m.in., jak radzić sobie z emocjami w czasie pandemii, jak efektywnie pracować zdalnie, a nawet jak skutecznie wypoczywać. – W tych trudnych czasach dbamy o pracowników i intensywnie inwestujemy w ich rozwój sięgając po najnowocześniejsze narzędzia oraz rozwiązania. Aż 83% naszych pracowników zgodziło się ze stwierdzeniem, że uzyskuje właściwe wsparcie od przełożonych w obecnej sytuacji, co potwierdza, że wyszliśmy naprzeciw ich oczekiwaniom – mówi Rafał Tyburcy, dyrektor ds. Szkoleń i Rozwoju w PZU.

Rekrutacja od a do @

Pandemia to wyzwanie nie tylko dla pracowników, ale również osób, które szukają nowego miejsca zatrudnienia. Grupa PZU dotychczas nie ograniczyła zatrudnienia ze względu na pandemię i cały czas szuka nowych pracowników – jednak w lekko zmienionej formie. W związku z akcją #zostańwdomu rozmowy rekrutacyjne prowadzone są zdalnie z wykorzystaniem narzędzi do wideorozmowy bądź telefonicznie. W czasie pandemii kluczowe jest zapewnienie poczucia komfortu i bezpieczeństwa kandydatom, menedżerom i rekruterom. – W związku z tym stworzyliśmy wideoporadnik dla kandydatów do pracy, w którym eksperci PZU opowiadają, jak proces rekrutacji wygląda obecnie – zdalnie i profesjonalnie! – komentuje Anna Gaertig, kierownik Zespołu Rekrutacji i Marki Pracodawcy w PZU. Od momentu przejścia na zdalny tryb pracy odbyło się ponad 400 rozmów rekrutacyjnych, a firma złożyła ofertę pracy blisko 80 kandydatom.

Początek pandemii nałożył się również na coroczny program praktyk i staży w PZU. Działania promocyjne od razu zostały przeniesione na profile społecznościowe PZU na LinkedIn, Instagram i Facebook. Materiały video kierowane do studentów i absolwentów przygotowywali zarówno rekruterzy, jak i kierownicy zespołów, do których wkrótce dołączą praktykanci i stażyści. Taka forma komunikacji spotkała się z bardzo dobrą oceną kandydatów.

PZU pomaga w walce z koronawirusem

– W sytuacji zagrożenia koronawirusem i niepewności, bezpieczeństwo i dobre samopoczucie naszych pracowników stają się szczególnie ważne. Troszczymy się nie tylko o nich, ale również o klientów oraz tych, którzy troszczą się o nas – podkreśla Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU. Największy polski ubezpieczyciel zaangażowany jest w walkę z koronawirusem od samego początku. PZU między innymi przekazało wsparcie finansowe i rzeczowe, pomaga udostępniając bezpłatne konsultacje medyczne, a także przekazując innowacyjne opaski życia dla szpitali zakaźnych.

– Cieszę się, że nasza pomoc sięga tak daleko i że angażują się w nią również nasi pracownicy. Okazali ogromne wsparcie, włączając się w zbiórkę pieniędzy, za które zakupiliśmy namioty barierowe. Takie postawy są budujące i bardzo za to dziękuję – mówi Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie i nawiązuje do zbiórki środków przez pracowników Grupy PZU. Wspólnie udało im się zebrać 400 tys. złotych, ale to nie wszystko. Wielu pracowników angażuje się na zasadzie wolontariatu w pomoc potrzebującym lub drukuje w 3D sprzęt ochronny, który przekazują medykom.

ŹRÓDŁOPZU