– Zaspokajanie potrzeb klientów w sposób zintegrowany i kompleksowy jest naszym priorytetem. Zgodnie ze strategią Grupy PZU na lata 2021-2024 chcemy rozszerzyć dla klientów Banku Pekao S.A. ofertę ubezpieczeniową oraz przygotować kompleksowe pakiety usług, które uzupełnią produkty bankowe. Wdrożenie ubezpieczenia „Bezpieczna podróż” przybliża nas do realizacji tego celu. PZU zadba o bezpieczeństwo podczas urlopu zarówno w Polsce, jak i za granicą. Zakres jest dopasowany do potrzeb podróżnych i w można go modyfikować w zależności od indywidulanych potrzeb – podkreśla Małgorzata Sadurska, wiceprezes Zarządu PZU SA.
Ubezpieczenie można kupić w pełni zdalnie, w serwisie Pekao24 i aplikacji PeoPay, dla siebie i osób, z którymi klient wybiera się w podróż. Umowę można zawrzeć przed wyjazdem, nie później niż dwie godziny przed rozpoczęciem podróży.
– Wdrożenie ubezpieczenia turystycznego „Bezpieczna podróż” to jeden z pierwszych kroków w kierunku realizacji założeń nowej Strategii Banku Pekao S.A. na lata 2021-2024 oraz efekt rozszerzenia współpracy w ramach Grupy PZU. Ambicją banku jest rozwój oferty ubezpieczeń tzw. stand alone w kanałach zdalnych. Widzimy wzrost liczby klientów korzystających z bankowości mobilnej, dlatego udostępniliśmy w aplikacji PeoPay oraz serwisie Pekao24 nasz pierwszy produkt ubezpieczeniowy. Wierzę, że nasi klienci docenią tę ofertę, szczególnie w kontekście zbliżających się wakacji – mówi Wojciech Werochowski, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A. nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej.
Z polisy „Bezpieczna podróż” mogą skorzystać osoby, które wypoczywają w Polce w ramach zorganizowanego wypoczynku, jak również turyści spędzający urlop za granicą. Ubezpieczenie jest dostępne w kilku wariantach do wyboru. Jego podstawowa wersja obejmuje ubezpieczenie kosztów leczenia i assistance, następstwa nieszczęśliwych wypadków i OC w życiu prywatnym. Jeśli w czasie podróży ubezpieczony nagle zachoruje lub ulegnie nieszczęśliwemu wypadkowi, PZU m.in. zorganizuje i pokryje koszty hospitalizacji i leczenia ambulatoryjnego, transportu medycznego oraz zwróci koszty poniesione na lekarstwa czy związane z interwencją pogotowia. W ramach Assistance PZU organizuje i pokrywa koszty powrotu do kraju, koszty poszukiwania ubezpieczonego i akcji ratunkowej w górach, na lądzie lub wodzie. W wariancie podstawowym klienci mogą liczyć także na wsparcie PZU, gdy dojdzie do nieszczęśliwego wypadku albo ubezpieczony podczas podróży wyrządzi szkodę osobom trzecim.
Nowa oferta PZU i Pekao umożliwia także rozszerzenie ochrony o dodatkowe opcje, np. ubezpieczenie bagażu podróżnego, assistance komunikacyjny czy Pakiet Sport. Klienci mogą także dokupić ubezpieczenie na wypadek rezygnacji lub skrócenia zorganizowanej imprezy turystycznej. Co więcej, jeśli podróż zagraniczna trwa nie dłużej niż 30 dni, PZU zapewnia ochronę na wypadek nagłego zachorowania na COVID-19.
– Obecnie nasi klienci oczekują nie tylko podstawowych produktów bankowych, ale także dodatkowych usług dostępnych w kanałach zdalnych. Dlatego wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom zdecydowaliśmy o rozszerzeniu naszej oferty o produkt ubezpieczeniowy „Bezpieczna podróż”. Ubezpieczenie turystyczne będzie można kupić za pośrednictwem bankowości internetowej Pekao24 oraz aplikacji PeoPay, a sam proces zakupu ubezpieczenia jest szybki, łatwy i intuicyjny – mówi Maciej Berger, Dyrektor Departamentu Bankowości Ubezpieczeniowej w Banku Pekao S.A.
– Wiele osób decyduje się na wykupienie ubezpieczenia turystycznego dosłownie kilka dni przed wyjazdem, a czasem nawet będąc już na lotnisku. Dlatego na zbliżający się sezon wakacyjny oferujemy naszym klientom wsparcie i wygodne rozwiązanie, tj. szybki zakup ubezpieczenia w bankowości elektronicznej Pekao. Klient po uzupełnieniu danych personalnych we wniosku, wybiera zakres oraz sumę ubezpieczenia, dopasowując ofertę do swoich potrzeb. Po opłaceniu składki otrzymuje polisę dosłownie w kilka minut – dodaje Maciej Berger.
– Cieszymy się, że możemy odpowiedzieć na potrzeby klientów Banku Pekao S.A. i zaoferować kompletne rozwiązanie, które wesprze ich podczas podroży. W związku z pandemią COVID-19 wiele osób planuje wybrać się na urlop samochodem. Chcemy być blisko naszych klientów, gdy nas potrzebują, dlatego zakres ubezpieczenia „Bezpieczna podróż” można rozszerzyć o assistance komunikacyjne. W razie wystąpienia problemów na drodze zorganizujemy i pokryjemy koszty usług. Pomożemy, jeśli dojdzie do wypadku, awarii, zabraknie paliwa, rozładuje się akumulator i w wielu innych sytuacjach – dodaje Agnieszka Gocałek, Dyrektor Biura Bancassurance i Programów Partnerstwa Strategicznego w PZU SA.