UNIQA edukuje na temat problemu hejtu w Internecie

  • Ubezpieczenie szkolne NNW UNIQA jako jedyne na rynku daje możliwość ochrony na wypadek hejtu w Internecie
  • UNIQA nawiązała współpracę z Kamilem Nowakiem, znanym jako Blog Ojciec i aktorką Anną Muchą
  • Dzięki współpracy z obojgiem UNIQA chce dotrzeć z tematem hejtu do szerszego grona odbiorców

Ambicją UNIQA jest reagowanie na ważne problemy społeczne. Ma to swoje odzwierciedlenie w produktach i usługach firmy. Pandemia i związana z nią izolacja przyspieszyły, i tak już bardzo aktualny, problem hejtu w Internecie. Wnioski płynące z badań i obserwacji wpłynęły na zmiany w zakresie jednego z najpopularniejszych ubezpieczeń dla uczniów i studentów. W efekcie UNIQA ponad rok temu dodała do swojej oferty ubezpieczenia NNW szkolnego pakiet pomocy dla osób dotkniętych tym zjawiskiem. Z psycholog Magdą Chorzewską uruchomiła wirtualną poradnię psychologiczną. Teraz kontynuuje edukację w zakresie tematu hejtu w Internecie. Do projektu zaprosiła dwójkę rodziców, którzy, dzięki swoim zasięgom w mediach społecznościowych, mogą pomóc w uświadomieniu wagi problemu. Kamil Nowak jest szerzej znany jako Blog Ojciec. Anna Mucha niejednokrotnie poruszała temat hejtu w swoich wpisach.

– Skąd ten wybór? Zależało nam na współpracy z osobami, które są aktywne w sieci, ale jednocześnie same są rodzicami i znają problem hejtu z własnego doświadczenia. Blog Ojciec to jeden z najpopularniejszych blogów parentingowych w Polsce. Kamil Nowak, tata trójki dzieci, wspiera rodziców w trudach rodzicielstwa. Z kolei aktorka Anna Mucha, mama dwójki dzieci, przeciwstawia się hejtowi, z którym sama ma często do czynienia z racji swojej popularności. Połączyła nas wrażliwość na problem hejtu, dlatego nasze współdziałanie zyskało większą wartość – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektor Departamentu Zarządzania Marką UNIQA.

Jak pokazuje badanie Dzieci i hejt w Internecie*, od ukończenia 10 lat prawie wszystkie dzieci (ponad 90 proc.) mają już telefony oraz swobodny dostęp do Internetu. Również te młodsze, w wieku od 7 do 9 lat, w większości mają już telefony (56 proc.) i mogą korzystać z Internetu bez udziału dorosłych. Nowe technologie ułatwiają życie, mają jednak także ciemną stronę związaną choćby z bezpieczeństwem. Na hejt w Internecie narażone są już najmniejsze dzieci. O tym, że trzeba reagować przekonanych jest 86 proc. badanych rodziców.

– Sama jestem mamą dwójki dzieci. Wiem, że to problem, który dotyka coraz większą grupę młodych osób. Zwłaszcza, że w czasie pandemii swoje życie przenieśli niemal całkowicie do Internetu. Mam ogromną satysfakcę związaną z rozszerzeniem zakresu ochrony w naszym produkcie. Dzięki temu możemy realnie wspierać rodziców zarówno od strony prawnej, jak i psychologicznej. To unikalne na rynku ubezpieczenie – mówi Ilona Tomaszewska, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów i Procesów UNIQA.

Hejt w Internecie to nowatorskie ubezpieczenie ochrony prawnej, które obejmuje następstwa naruszenia dobrego imienia lub prawa do prywatności ubezpieczonego w Internecie, w tym w mediach społecznościowych. UNIQA zapewnia trzy rodzaje świadczeń: pomoc prawną, specjalistę IT oraz konsultacje z psychologiem (online lub stacjonarne) w przypadku gdy ubezpieczona młoda osoba zostanie znieważona, pomówiona lub bezprawnie zostaną ujawnione informacje na temat jej życia prywatnego.

*W informacji prasowej wykorzystano wyniki badania Dzieci i hejt w Internecie. Badanie zostało zrealizowane poprzez wywiady internetowe (CAWI) od 4 do 9 września wśród 603 rodziców dzieci w wieku od 7 do 18 lat. W badaniu zapewniono reprezentatywność próby ze względu na wielkość miejscowości oraz region zamieszkania. Badanie zostało zrealizowane we wrześniu 2020 roku.

ŹRÓDŁOUNIQA Polska