W związku z dramatyczną sytuacją powodziową w kraju, Warta wdrożyła specjalne procedury, które mają na celu przyspieszenie i uproszczenie likwidacji szkód poszkodowanych klientów. Dzięki nim klienci otrzymają szybszą pomoc.
Ostatnie dramatyczne wydarzenia na południu Polski spowodowały, że liczba zgłoszonych szkód związanych z powodzią wzrosła wielokrotnie i trend ten najprawdopodobniej utrzyma się przez najbliższe tygodnie. Walka z falą powodzi wciąż trwa. Warta podejmuje wszelkie kroki, aby zapewnić sprawną obsługę poszkodowanych.
Biorąc pod uwagę skalę tragedii, wprowadziliśmy szereg działań, które mają na celu pomóc poszkodowanym w jak najszybszym zlikwidowaniu szkód. Uprościliśmy, między innymi, formalności dotyczące wymaganych dokumentów i zwiększyliśmy kompetencje decyzyjne naszym opiekunom szkód i rzeczoznawcom. W małych szkodach będziemy podejmować decyzje bez udziału rzeczoznawców, w oparciu o zdjęcia wysłane przez poszkodowanych. Z kolei z myślą o szkodach, gdzie obecność rzeczoznawcy jest konieczna poszerzamy dostępność naszych pracowników relokując rzeczoznawców z innych regionów. Wszystko po to, żeby szybciej pomóc poszkodowanym – mówi Rafał Stankiewicz Wiceprezes Zarządu Warty.
Warta wdrożyła między innymi:
- uproszczony proces likwidacji szkód – w wypadku mniejszych szkód, likwidacja następuje na podstawie zdjęć przesłanych przez klientów,
- wypłatę zaliczek – jeśli klient będzie o nie wnioskował,
- relokacje rzeczoznawców – aby zapewnić szybszy dostęp do oględzin tam, gdzie są one konieczne, rzeczoznawcy Warty zostali skierowani z północy i wschodu kraju na tereny najbardziej dotknięte powodzią,
- wydłużony czas pracy zespołów likwidacji,
- SMS-y informacyjne – klienci z miejscowości najbardziej dotkniętych powodzią otrzymali wiadomości SMS z praktycznymi poradami dotyczącymi zgłaszania szkód oraz zabezpieczania mienia,
- klienci nie muszą czekać na przyjazd rzeczoznawcy – mogą od razu rozpocząć porządkowanie miejsca zdarzenia, ograniczając w ten sposób skalę szkód. Ważne jest jednak, aby dokładnie udokumentowali uszkodzenia zdjęciami.
Wielu poszkodowanych może czuć się zagubionych w obliczu tragedii, która ich dotknęła i nie wie, co robić w takiej sytuacji. Dlatego informujemy naszych klientów (m.in podczas zgłoszenia szkody na stronach internetowych Warty), że nie muszą czekać na oględziny rzeczoznawcy, aby zacząć sprzątać i naprawiać swój dobytek. Prosimy jednak, aby wykonali zdjęcia miejsca zdarzenia oraz zniszczeń np. telefonem komórkowym. Jeśli poszkodowani ponoszą jakieś koszty związane z zabezpieczaniem mienia, np. związane z wypompowaniem wody, zakupem plandek itp., prosimy, aby zbierali na związane z pracami rachunki – radzi Wiceprezes Warty.
Wskazówki dla chcących zgłosić szkodę
To, co znacznie przyspiesza likwidację szkody to fakt, że klienci nie muszą czekać na zgłoszenie szkody na infolinii. Mogą to zrobić online poprzez formularz zgłoszeniowy, który znajduje się pod adresem:
- dla szkód zgłaszanych z polis Warty – https://www.warta.pl/pomoc-i-obsluga/zgloszenie-szkody/
- dla szkód zgłaszanych z polis HDI – https://hdi.pl/pomoc-i-obsluga/zglos-szkode/.
Po zgłoszeniu szkody klient może kontaktować się z Opiekunem Szkody poprzez Portal Klienta – https://wam.warta.pl – to najszybszy sposób komunikacji.