Wsparcie psychologiczne dla klientów Allianz z terenów dotkniętych powodzią

Mondial Assistance uruchomił specjalny numer dla klientów Allianz, którzy potrzebują wsparcia psychologicznego w związku z powodzią. Stany lękowe, zaburzenia depresyjne, zaburzenia snu i nastroju czy zespół stresu pourazowego – dramatyczne emocje często prowadzą do wystąpienia różnego rodzaju problemów psychicznych. Pracę nad nimi warto zacząć jak najszybciej, zanim się nasilą. Dlatego też Allianz, po konsultacjach z agentami działającymi na terenach dotkniętych przez powódź, zdecydował się na wprowadzenie pomocy psychologicznej dla swoich klientów.

– Powódź nie zawsze musi dotyczyć nas bezpośrednio. W rejonach, gdzie kataklizm dokonał największych zniszczeń, całe społeczności są pośrednio obciążone tragedią. Życie, zdrowie, prywatny dobytek, zakłady pracy, zabudowania miejskie – wszystko to, co do tej pory funkcjonowało, ulega zmianie, często nieodwracalnej. Tak olbrzymi ciężar może być ciężko udźwignąć indywidualnie, dlatego dla naszych klientów priorytetowo zorganizowaliśmy możliwości pomocy psychologicznej dla osób, które zostały dotknięte powodzią – mówi Damian Zieliński, dyrektor ds. ubezpieczeń zdrowotnych i underwritingu grupowego, Allianz Polska.

Procedury – podobnie jak w przypadku likwidacji szkód – zostały uproszczone – klienci dzwonią na specjalną infolinię pod numerem: 22 522 27 25, gdzie z konsultantem uzgadniają, jakiego rodzaju wsparcia potrzebują. Możliwe jest bezpośrednie spotkanie stacjonarne z psychologiem lub rozmowa w ramach teleporady – centrum operacyjne organizuje taką pomoc i pokrywa w całości koszty takiej pomocy.

– W ten sposób pomagamy bezpłatnie i szybko konkretnej grupie docelowej, która tej pomocy potrzebuje najbardziej. Dziękuję psychologom na południu Polski, którzy zapewnili nas o swojej dostępności dla poszkodowanych. Dziękuję również naszemu partnerowi, firmie Takes Care, która zapewnia nam wymaganą liczbę terminów na teleporady z psychologiem. Jako centrum alarmowe pracujemy 24/7 i w tym czasie poszkodowani mogą kontaktować się pod specjalnym numerem. W zależności od oczekiwania poszkodowanego będziemy organizować wizytę stacjonarną lub teleporadę – dodaje Ewelina Sakowska, kierownik platformy medycznej w Mondial Assistance.

Wg informacji podawanych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów dotkniętych powodzią może być 2 mln 390 tys. mieszkańców 749 miejscowości, które objęte są stanem klęski żywiołowej. Realnie powodzią dotkniętych jest 57 tys. osób, z których ponad 6,5 tys. zostało ewakuowanych. Zalaniu lub uszkodzeniu w wyniku powodzi zostało już ponad 11,5 tys. budynków mieszkalnych oraz ponad 6 tys. budynków gospodarczych.

ŹRÓDŁOMondial Assistance