Alior Bank, jako jeden z najdynamiczniej rozwijających się banków uniwersalnych w Polsce, od początku działalności systematycznie wzmacnia swoją pozycję rynkową i wyznacza nowe kierunki rozwoju całego sektora. Osiągnięcia i rozwiązania wdrożone w 2016 roku dowodzą, że Alior Bank nie zwalnia tempa i pracuje nad tym, by stać się nie tylko polskim, ale i światowym liderem innowacyjności.
Jednym z nowatorskich projektów rozwijanych w ubiegłym roku jest Dronn, czyli wirtualny doradca łączący elementy systemu sztucznej inteligencji, biometrii i nowoczesne narzędzia analizujące mowę. Rozwiązanie umożliwia prowadzenie efektywnej, interaktywnej rozmowy z klientem, bez angażowania pracowników Contact Center. Dronn jest obecnie wykorzystywany w miękkiej windykacji, przypominając klientom o zaległościach, a także wspiera bank w zbieraniu oświadczeń o rezydencji podatkowej (tzw. umowa FATCA). W obszarze sztucznej inteligencji jest to jedno z najnowocześniejszych rozwiązań wdrożonych na świecie. W ubiegłym roku projekt otrzymał nagrody w najbardziej prestiżowych międzynarodowych konkursach: „Distribution & Marketing Innovation Awards”, organizowanym przez organizację EFMA we współpracy z firmą Accenture, „Retail Banker International”, „BAI Global Banking Innovation Awards”, a także w konkursie „Banking Technology Awards”.
Podsumowując 2016 rok należy również wspomnieć o wdrożeniu aplikacji mobilnej Trusted Advice, stworzonej we współpracy z firmami IBM i Apple. Narzędzie wspiera bankierów obsługujących klientów segmentu private banking. Ułatwia doradcom codzienną pracę i umożliwia spotkania z klientami poza oddziałami banku, zapewniając tym samym najwyższy komfort obsługi. Aplikacja Trusted Advice została po raz pierwszy zaprezentowana na Mobile World Congress w Barcelonie w lutym 2016 roku. Podczas wydarzenia przedstawiane są innowacyjne rozwiązania wyznaczające najnowsze trendy na rynku technologii mobilnych.
Aplikacja trusted Advice
Sukces aplikacji Trusted Advice stał się motywacją do rozwoju kolejnych pomysłów na wykorzystanie w obsłudze klienta tabletów oraz optymalizację pracy bankierów. W ramach obecnego projektu, objęte transformacją oddziały premium otrzymają trzy aplikacje mobilne na iPady, przeznaczone do pozyskiwania i obsługi klientów. Pierwsza z nich umożliwi m.in.: sprzedaż produktów bankowych, organizowanie spotkań z klientami w dowolnym miejscu, proste i szybkie procesowanie wniosków oraz sprawne zamykanie transakcji, bez wykorzystania papieru. Kolejna aplikacja ma za zadanie usprawnić zarządzanie harmonogramem i cyklem sprzedaży. Ostatnie z narzędzi będzie uwzględniało potrzeby nowoczesnego menadżera oraz ułatwi kontakt klientów z dyrektorami oddziałów. Dzięki wykorzystaniu wspomnianych aplikacji Alior Bank będzie pierwszym bankiem w Europie z modelem obsługi mobilnej tak silnie opartym o nowe technologie.
Mobilność, stały dostęp i kontrola nad swoimi wydatkami mają ogromne znacznie w przypadku wyboru banku przez klientów. W odpowiedzi na te oczekiwania powstał najnowszy produkt Alior Banku – HAIZ. To przełomowe i nowatorskie rozwiązanie łączące funkcję komunikatora z usługami bankowości mobilnej, które nie było do tej pory dostępne na polskim rynku. HAIZ pozwala w prosty, intuicyjny sposób wymieniać środki finansowe między użytkownikami oraz utrzymywać równocześnie stały kontakt ze znajomymi i bliskimi za pomocą czatu. Dzięki rozwiązaniu można w każdej chwili bezpośrednio w oknie rozmowy przesłać pieniądze na wspólny wydatek, np. wyjście na pizzę, bądź w kilka sekund otrzymać kieszonkowe czy doładować telefon. Aplikacja jest stale rozwijana. Ostatnio została wzbogacona o możliwość wykonywania płatności zbliżeniowych (HCE).