Jaka jest recepta na dobrą rozmowę z klientem, która kończy się otwarciem konta?
Klucz do udanej rozmowy z klientem to zrozumienie jego potrzeb i oczekiwań. Kiedy wiemy, co jest dla niego ważne, możemy zaproponować rozwiązanie skrojone na miarę. Należy uważnie słuchać i dostosować naszą ofertę do tego, co klient mówi. Transparentność to kolejny filar: jasne przedstawienie warunków i korzyści związanych z produktem buduje zaufanie i sprawia, że klient czuje się pewnie. Tylko takie podejście pozwala na stworzenie relacji opartej na wzajemnym zrozumieniu i kończy się zadowoleniem klienta i otwarciem konta.
Jaki jest średni czas samego procesu otwarcia konta? Czy obecny proces jest optymalny i zabezpiecza różne sytuacje (klient nowy, klient z kartą, klient z aktywnym dostępem zdalnym bez produktów)? Czy planują Państwo jakieś zmiany? Czy proces otwarcia konta jest identyczny w każdej sieci dystrybucji (placówka własna, placówka partnerska, wyspa)?
Otwarcie konta w naszym banku jest szybkie i elastyczne. Klienci mogą zrobić to osobiście w jednej z licznych placówek, ale równie łatwo otworzą konto online – w kilka minut i bez wychodzenia z domu. Czas otwarcia konta zależy od sposobu, jaki wybierze klient, ale zawsze staramy się go maksymalnie skrócić. Pracujemy nieustannie nad usprawnieniami, by doświadczenie klienta było jak najlepsze. Proces otwarcia konta jest identyczny, niezależnie od tego, czy klient decyduje się na to w placówce własnej banku, placówce partnerskiej, czy na tzw. wyspach w centrach handlowych – zawsze dbamy o spójność.
Jaki procent klientów decyduje się na aktywację aplikacji mobilnej w placówce? Jakie argumenty przemawiają za jej instalacją bezpośrednio w placówce? Co z dostępem przez bankowość internetową? Czy pierwsze logowanie odbywa się również w placówce?
Aktywacja aplikacji mobilnej w placówce to wygodne rozwiązanie, które zyskuje coraz większą popularność. Nasi pracownicy służą wsparciem klientom przy aktywacji aplikacji, szczególnie tym, którzy pierwszy raz korzystają z tego typu technologii. Główne korzyści to łatwa konfiguracja, możliwość zadania pytań o funkcjonalności aplikacji oraz natychmiastowy dostęp do usług bankowych. Dla nas najważniejsze jest, by nasi klienci czuli się pewnie i komfortowo, korzystając z bankowości mobilnej. Pierwsze logowanie w placówce na pewno ułatwia dalsze korzystanie z aplikacji.
Jak wygląda dostęp do płatności mobilnych? Czy karta debetowa jest wydawana na miejscu lub aktywowana w telefonie, aby klient mógł od razu po zasileniu konta aktywnie z niego korzystać?
Klienci mogą korzystać z płatności mobilnych od razu po aktywacji konta i zasileniu go. Wirtualny odpowiednik karty debetowej od razu jest dostępny i po aktywacji gotowy do użycia, co pozwala na natychmiastowe dokonywanie płatności telefonem. Cały proces aktywacji karty jest intuicyjny i szybki, dzięki czemu klienci od razu mogą korzystać z pełnych możliwości swojego konta – szybko i wygodnie.
Bezpieczeństwo środków to dzisiaj priorytet. W wielu bankach podczas prezentacji oferty, jeszcze przed zakupem poruszane są kwestie bezpieczeństwa. Jak to wygląda gdy klient decyduje się na współpracę i zostaje Państwa klientem? Czy na tym etapie wracamy do wątku bezpieczeństwa lub go rozwijamy? Jeśli tak to co jest kluczowe w takiej rozmowie?
Bezpieczeństwo to fundament naszej oferty. Poruszamy ten temat już na początku, ale gdy klient decyduje się na współpracę, wracamy do niego aby szczegółowo omówić dostępne zabezpieczenia. Naszym celem jest edukacja – chcemy, by klienci rozumieli, jak chronimy ich środki i jakie mają narzędzia do samodzielnej ochrony. Każdego roku realizujemy kilkadziesiąt kampanii edukacyjnych dotyczących bezpieczeństwa, w których ostrzegamy klientów przed nowymi formami ataków i przypominamy najważniejsze zasady cyberbezpieczeństwa. Zachęcamy też klientów do odwiedzania sekcji Zasady bezpieczeństwa w aplikacji, gdzie zebraliśmy najważniejsze reguły bezpiecznego bankowania. Regularnie ulepszamy nasze działania i procedury, by zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa, który odpowiada na rosnące potrzeby i zagrożenia.
Banki kuszą swoich klientów różnymi promocjami a wiele z nich jest ograniczona czasowo lub wymagane są warunki, które należy spełnić, aby konto czy karta były bezpłatne. Nie każdy klient pamięta te warunki. W jaki sposób pomagamy klientom w tej kwestii? Czy i w jaki sposób oraz z jaką częstotliwością klient jest informowany o warunkach jakie jeszcze należy spełnić, aby nie ponieść opłaty lub otrzymać nagrodę w przypadku promocji?
U nas priorytetem jest przejrzystość komunikacji z klientami, co jest szczególnie istotne w kontekście promocji i warunków korzystania z naszych produktów. Zawsze najprecyzyjniej jak to możliwe informujemy klientów o wszystkich wymaganiach.
Nasz flagowy produkt, Konto Millennium 360°, jest dostępny bez opłat, z wyjątkiem kosztów związanych z używaniem karty debetowej. Warunki opłat i ewentualnych zwolnień z płat są bardzo jasno opisane, dzięki temu klienci mają pełną kontrolę i wiedzą, jak w pełni skorzystać z naszej oferty.
Nota prawna
Prowadzenie rachunku płatniczego Millennium 360° jest bezpłatne. Jeżeli min. 5 razy w miesiącu zapłacisz kartą do konta lub BLIKIEM (1 raz jeżeli masz 18- 26 lat) to nie płacisz także za wypłaty gotówki z bankomatów oraz za obsługę karty debetowej lub płatności zbliżeniowe BLIK. Za wypłaty gotówki z bankomatów za granicą ich operatorzy mogą pobierać opłaty, które są niezależne od naszego banku. Szczegółowe informacje opisane są w Cennikach usług – prowizje i opłaty, karty debetowe, stopy procentowe oraz płatności BLIK, Regulaminie ogólnym świadczenia usług bankowych dla osób fizycznych w Banku Millennium S.A., Regulaminie otwierania rachunków w Banku Millennium S.A. z wykorzystaniem zdalnej weryfikacji tożsamości klienta, Regulaminie otwierania rachunków przez Internet w Banku Millennium S.A. z wykorzystaniem usługi weryfikacji tożsamości. Dokumenty są dostępne na www.bankmillennium.pl oraz w naszych placówkach.