eAgent – system z myślą o agentach i klientach

Monika Muszyńska, starszy kierownik, Biuro Technologii Sprzedaży, Warta

Łukasz Piskorski, kierownik projektu eAgent, Warta

 

Profesjonalny system sprzedażowy to nie tylko komfortowe środowisko pracy dla agentów. To także wsparcie klienta w procesie zakupu ubezpieczenia. eAgent odpowiada na ich potrzeby.

W drugiej połowie 2018 r. rozpoczęliśmy etapowe wdrożenie nowego systemu sprzedaży. Już pierwsze miesiące jego działania pokazały, że rozwiązanie to spełnia oczekiwania agentów. Ważne, że jednocześnie pomaga on w skutecznej i komfortowej obsłudze klienta.

Szybsze wystawienie polisy

W eAgencie znacznie skróciliśmy samą czynność wystawienia polisy, dzięki czemu oszczędzamy czas naszych klientów. Już po wprowadzeniu kilku podstawowych informacji można wystawić polisę, bo pobieramy dane klienta i pojazdu z bazy Warty (jednej z największej na rynku). Wystarczy, że telefonem lub tabletem (z system operacyjnym Android lub iOS) agent zeskanuje kod AZTEC z dowodu rejestracyjnego, a w eAgencie automatycznie pokażą się dane niezbędne do wyliczenia oferty. Za pomocą aplikacji można również przeprowadzić oględziny pojazdu lub sprawdzić listę polis, w których brakuje dokumentów.

Procesy przyjazne klientom

Wdrożenie nowego systemu sprzedażowego to także usprawnienie procesów, które ułatwiają klientom korzystanie z produktów i usług Warty. eAgent zapewnia szybszą obsługę posprzedażową: rejestrację umowy kupna sprzedaży, zgłaszanie zmian do polis, wypowiedzenia umów oraz dostęp do aktualnych danych w UFG. To ważne ponieważ niezależnie, którym kanałem trafia zapytanie do Warty od klienta (infolinia, e-mail, czat czy też do samego agenta) to otrzyma on informację bazującą na takich samych danych.

 

Dokumenty wyższej jakości

W eAgencie na nowo zaprojektowaliśmy wydruki, które otrzymuje klient – w tym podstawowy wydruk jakim jest polisa ubezpieczeniowa. Nowa polisa jest bardziej czytelna dzięki podziałowi na sekcje i ma mniej stron w porównaniu ze swoją poprzedniczką. Ważnym dokumentem w procesie negocjacji warunków jest oferta, która zawiera 3 warianty wraz z czytelnie wskazanymi korzyściami, przewagami i oszczędnościami, które klient może osiągnąć wybierając dany wariant.

Informacje dostępne od ręki

System na ekranie startowym od razu podpowiada agentowi o ważnych zdarzeniach dotyczących polis klientów. Przypomina o ekspiracji ubezpieczenia, zbliżającym się terminie płatności czy rocznicach – zarówno w ubezpieczeniach majątkowych i życiowych.

W efektywnej komunikacji z klientem pomaga również możliwość wysyłania sms i email bezpośrednio z systemu, np. z informacjami o zbliżającym się terminie płatności, czy przekazanie dokumentów OWU.

Jednak to nie wszystko. Wdrożenie eAgenta to wiele miesięcy pracy. Kolejne udogodnienia czekają, aby zaprezentować je agentom i klientom.

ŹRÓDŁOWarta