Idea Huby to nowatorskie placówki coworkingowe, które Idea Bank bezpłatnie udostępnia swoim klientom. To przestrzenie, w których właściciele małych firm mogą wygodnie pracować, poznać się nawzajem, inspirować, a także dzielić wiedzą i doświadczeniami. W Idea Hubach można znaleźć przestrzeń coworkingową wyposażoną w urządzenia biurowe (skanery, drukarki, słuchawki, kopiarki, ładowarki i in.), sale konferencyjne objęte mobilnym systemem rezerwacji, a także przytulne kafejki.
Na gości spragnionych wiedzy czeka świeża prasa i literatura biznesowa. Placówki są objęte strefą bezpłatnego Wi-Fi, a na ściennych ekranach transmitowane są wiadomości ze świata ekonomii. Oczywiście, Huby spełniają także funkcje bankowe, więc znajdziemy w nich stanowisko kasowe i wygodne pomieszczenia przeznaczone do spotkań z doradcą. W Hubach organizowane są także liczne eventy biznesowe i kulturalne skierowane do przedsiębiorców – warsztaty szkoleniowe, panele dyskusyjne, sesje fotograficzne, pokazy kinowe, treningi z projektowania wizytówek. Obecnie Huby są dostępne w Warszawie, Krakowie, Łodzi i Katowicach.
– Koncepcja Idea Hub sprawia, że idziemy niejako wbrew trendowi panującemu nie tylko w polskiej bankowości, ale też na świecie. Zgodnie z tym trendem, remedium na pustoszejące oddziały mają być naszpikowane elektroniką technoplacówki ulokowane zazwyczaj w centrach handlowych, w dużym stopniu dublujące narzędzia bankowe dostępne dziś w telefonie. Ja uważam, że zachętą dla klientów do odwiedzania placówek mogą być jedynie takie funkcjonalności, których nie da się udostępnić online – wyjaśnia Dominik Fajbusiewicz, członek zarządu Idea Banku i pomysłodawca Mobilnego Wpłatomatu.
Z badań Idea Banku wynika, że 59% mikroprzedsiębiorców zarządza firmą z domu lub mieszkania, gdzie nie mogą się odpowiednio skupić przy pracy. Jeszcze większy problem mają przedsiębiorcy z miejscem, w którym dałoby się zorganizować ważne spotkanie. Ponad 56% badanych umawia się w pomieszczeniach należących do kontrahentów. Co ważne, 20% ankietowanych uważa, że do spotkań biznesowych dobrze nadają się kawiarnie i restauracje, dlatego Idea Hub wydaje się być idealnym miejscem do omawiania firmowych spraw.
– Teraz przedsiębiorcy nie muszą już tłoczyć się w tradycyjnych kafejkach, które nie są najwygodniejszym miejscem do pracy ze względu na panujący tam ruch i hałas. Nie muszą też znosić spojrzeń właścicieli czy kelnerów, niezbyt zadowolonych z faktu, że klient kupując jeden kubek kawy i ciastko, zajmuje stolik przez wiele godzin, nierzadko cały dzień – mówi Marta Bloch, managerka projektu Idea Hub.