W dzisiejszych czasach Klienci chcą kontaktować się z bankiem tak jak z przyjaciółmi i z rodziną, szybko i w prosty sposób, czyli również zdalnie. Dlatego stawiamy na innowacje. Chcemy tworzyć bank nowej generacji i jednocześnie bank z ludzką twarzą, aby klient miał pewność, że za każdym kontaktem stoi człowiek. Doradcy Contact Center są przewodnikami po oddziale online. To oni najlepiej znają produkty i usługi – mówi Maciej Pietrucha, Dyrektor Multikanałowego Centrum Komunikacji Banku Zachodniego WBK.
W Banku Zachodnim WBK chcemy budować relacje i zwiększać dostępność usług we wszystkich kanałach zdalnych. Reagując na potrzeby klientów, dążymy do tego, by klient mógł sam tworzyć swój bank. By mógł załatwić sprawę, kiedy chce i jak chce. Dlatego też wdrażamy coraz więcej rozwiązań – zarówno technologicznych, jak i procesowych, które umożliwiają korzystanie z naszych usług od początku do końca w kanałach zdalnych.
TeleKlik – prosto i bez wychodzenia z domu
– TeleKlik to doskonały przykład tego, w jakim kierunku rozwijamy naszą omnikanałową obsługę klienta – poprzez umożliwienie klientowi zainicjowania usług w preferowanym kanale, a następnie przejście do innych w celu zakończenia procesu w wygodny, zdalny sposób – mówi Tomasz Niewiedział, Dyrektor Obszaru Bankowości Multikanałowej Banku Zachodniego WBK.
End to end
Doradca online
To ten sposób kontaktu z klientem staje się coraz bardziej popularny. Od 2016 roku na czacie, poprzez audio i wideo porozmawiać z doradcą mogą już klienci detaliczni, firmowi (jednoosobowa działalność gospodarcza ) oraz klienci vip.
Wsparcie doradców online w Internecie
Tworząc bank nowoczesny, nie zapominamy, że klienci potrzebują kontaktu z doradcą. W lipcu 2016 roku wprowadziliśmy rozwiązanie Active Engagement. Jeśli klient w czasie wypełniania wniosku na stronie internetowej „utknie” w jakimś punkcie, na ekranie pojawi się avatar. Wystarczy kliknąć, by połączyć się z doradcą online . Nasi specjaliści – na wideo lub poprzez czat – pomogą wypełnić wniosek, wyjaśnią wątpliwości i udzielą dodatkowych informacji. Klient korzysta z pomocy doradcy, a dodatkowo sam wybiera sposób kontaktu, który w danym momencie jest dla niego najodpowiedniejszy. Dążymy do tego, by klient sam tworzył swój bank. Dajemy rozwiązania kompleksowe i proste, dostępne w różnych kanałach kontaktu oraz bezpieczne.
Identyfikacja klienta
Biometria głosowa to nie tylko bezpieczeństwo, to przede wszystkim wygoda w korzystaniu z usług banku. Kolejnym krokiem w innowacyjnym podejściu do obsługi w kanałach zdalnych będzie wideoweryfikacja, czyli możliwość precyzyjniejszej weryfikacji klientów zewnętrznych. Klient będzie mógł np. założyć konto w kanale wideo. Szybko, prosto i całkowicie zdalnie.
Naprzeciw innowacjom
To ludzie są największym potencjałem naszego banku. Chcemy wspólnie doskonalić obecne rozwiązania i w inspirującym środowisku kreować nowe inicjatywy, co przekłada się na wspólny sukces.
Bankowość mobilna
Zmiany usprawniające kontakt z bankiem nie ominęły również aplikacji BZWBK24 mobile. Wśród nowości znalazło się kilka wyczekiwanych funkcji. W maju dodaliśmy logowanie za pomocą odcisku palca (Touch ID) dla użytkowników telefonów iPhone (w wersji 5s lub wyżej). Dodatkowo, na prośbę klientów rozszerzyliśmy funkcję Szybki podgląd. Od teraz możemy zobaczyć saldo i dostępne środki dla dwóch wybranych rachunków.
Wymienione rozwiązania, a także nowe inicjatywy, które planujemy wdrożyć w najbliższej przyszłości, nie byłyby możliwe, gdybyśmy nie połączyli sił w jednej rodzinie kanałów zdalnych. Dlatego od ponad półtora roku w naszym banku funkcjonuje Obszar Bankowości Multikanałowej, który skupia pod jednym dachem wszystkie kanały zdalne czyli Internet, rozwiązania mobilne oraz telefon, czat, audio i wideo, czyli doradców online – Maciej Pietrucha, Dyrektor Multikanałowego Centrum Komunikacji Banku Zachodniego WBK.
W BZ WBK bliskie jest nam podejście opierające się na multikanałowości. Naszym celem jest satysfakcja klienta, a drogą do tego wachlarz bezpiecznych rozwiązań, narzędzi, produktów i usług, po których przewodnikiem będą wykwalifikowani doradcy.