Czy liczba zawartych polis turystycznych online wzrosła w porównaniu do roku ubiegłego? Jakie są prognozy na 2025 rok?
Liczba zawartych polis turystycznych online wzrosła w porównaniu do roku ubiegłego, co wynika zarówno z rosnącej świadomości podróżnych, jak i wygody zdalnego zakupu. Coraz więcej klientów kupuje polisę tuż przed wyjazdem, korzystając z szybkiej i intuicyjnej opcji zakupu online. Prognozy na 2025 rok wskazują na dalszy wzrost tego trendu – klienci oczekują większej elastyczności i możliwości dostosowania ochrony do swoich indywidualnych potrzeb. W odpowiedzi na te oczekiwania stale udoskonalamy nasze narzędzia, by proces zakupu był jeszcze prostszy i bardziej intuicyjny.
Klienci mogą wykupić polisę turystyczną zarówno przy rezerwacji wyjazdu u przewoźnika, jak i bezpośrednio u Państwa. Który z tych wariantów dla nich jest korzystniejszy pod względem ceny oraz zakresu ubezpieczenia?
Ubezpieczenia oferowane przy rezerwacji wyjazdu u przewoźnika zazwyczaj są produktami o podstawowym zakresie ochrony, które mają być jak najszerzej dopasowane do ogółu podróżnych. Natomiast zakup bezpośrednio u nas daje klientowi większą kontrolę nad zakresem ochrony i możliwością dostosowania polisy do jego indywidualnych potrzeb. Można wybrać wyższe sumy ubezpieczenia, rozszerzenia dla aktywnych podróżników czy dodatkową ochronę w przypadku chorób przewlekłych. Dzięki temu klient ma pewność, że jego polisa jest dopasowana do konkretnego wyjazdu, często w cenie bardzo zbliżonej do ofert standardowych.
Większość towarzystw proponuje ubezpieczenie turystyczne. Ceny są bardzo zbliżone do siebie, jednak zakres tych ubezpieczeń jest bardzo różny. Jak przeciętny klient, który nie jest ekspertem w tym zakresie, powinien wybrać odpowiednią polisę? Na co powinien zwrócić szczególną uwagę?
Najważniejsze aspekty, na które klient powinien zwrócić uwagę przy wyborze polisy turystycznej, to przede wszystkim suma ubezpieczenia kosztów leczenia, ponieważ w krajach takich jak USA czy Kanada hospitalizacja może sięgać setek tysięcy złotych. Równie istotny jest zakres ochrony, w tym pokrycie kosztów transportu medycznego, również tego do Polski. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, które chroni w razie wyrządzenia szkody osobom trzecim, na przykład podczas jazdy na rowerze lub wynajmu apartamentu. Kluczowe są również dodatkowe rozszerzenia, na przykład dla osób z chorobami przewlekłymi, które mogą wymagać szerszej ochrony zdrowotnej za granicą.
Na jakie wsparcie podczas zdalnego zakupu polisy turystycznej może liczyć klient? Czy pozostaje mu analizować dziesiątki stron OWU, czy istnieją jakieś formy pomocy?
Rozumiemy, że zapoznanie się ze szczegółowymi warunkami ubezpieczenia może być czasochłonne, dlatego stworzyliśmy intuicyjny proces zakupu online, który krok po kroku prowadzi klienta przez wybór odpowiednich opcji ochrony. Przy wyborze kraju podróży podpowiadamy jakie sumy ubezpieczenia są przez nas rekomendowane dla tej destynacji. W przypadku pytań klient może skorzystać z pomocy doradców za pośrednictwem infolinii lub czatu. Nasze narzędzia umożliwiają także łatwe porównanie różnych wariantów ochrony w przejrzystej i przystępnej formie, co ułatwia podjęcie świadomej decyzji.
Dlaczego właśnie w Państwa towarzystwie klient powinien wykupić ubezpieczenie turystyczne? Czym wyróżniają się Państwo na tle konkurencji?
Nasza oferta wyróżnia się przede wszystkim elastycznością i możliwością dostosowania polisy do indywidualnych potrzeb klienta. Proces zakupu jest szybki i prosty – polisę można wykupić online w kilka minut, a ochrona zaczyna obowiązywać już po czterech godzinach. Zapewniamy także całodobowe wsparcie, organizację transportu medycznego oraz pomoc w przypadku kradzieży. Dodatkowo oferujemy szerokie opcje rozszerzenia ochrony np. o sporty zimowe lub ekstremalne, choroby przewlekłe czy assistance samochodowy, co daje klientowi większą pewność bezpieczeństwa podczas podróży.
Niektóre banki dla swoich klientów Bankowości Osobistej oraz Bankowości Prywatnej bardzo często do prestiżowych kart kredytowych dodają bezpłatnie ubezpieczenie turystyczne, gdzie zakres ubezpieczenia jest bardzo szeroki, a suma ubezpieczenia w przypadku kosztów leczenia za granicą wynosi kilkanaście milionów złotych. Czy taki klient może spać spokojnie? Czy warto rozważyć zakup ubezpieczenia wyjazdu u Państwa?
Choć ubezpieczenia dołączane do kart kredytowych często oferują szeroką ochronę, mogą posiadać pewne ograniczenia, na przykład brak pokrycia kosztów leczenia chorób przewlekłych, ratownictwa górskiego czy ubezpieczenia sprzętu sportowego. Klienci powinni dokładnie przeanalizować warunki takiego ubezpieczenia, aby upewnić się, że spełnia ono wszystkie ich potrzeby. W wielu przypadkach warto rozważyć uzupełnienie ochrony polisą turystyczną dostosowaną do specyfiki wyjazdu.
Na jakie dodatkowe usługi może liczyć klient kupując u Państwa ubezpieczenie turystyczne online? Czy ubezpieczenie od kosztów rezygnacji będzie w przyszłości standardem? Czy pomoc concierga podczas wyjazdu będzie kiedyś dostępna w pakiecie?
Już teraz oferujemy ubezpieczenie kosztów rezygnacji lub przerwania podróży, co spotkało się z dużym zainteresowaniem klientów. Dodatkowo w ramach naszej oferty dostępna jest usługa Asystenta w podróży, który wspiera klientów, dostarczając kluczowe informacje o kraju docelowym oraz pomagając w organizacji niezbędnych usług. Asystent w podróży może udzielić informacji na temat wymaganych dokumentów i szczepień, podać adresy polskich ambasad i konsulatów oraz pomóc w rezerwacji biletów lotniczych. Oprócz tego klienci mogą uzyskać pomoc w znalezieniu atrakcji turystycznych, organizacji usług przewodnika oraz sprawdzeniu prognozy pogody, cen autostrad, podstawowych produktów spożywczych, aktualnych kursów walut, przepisów wizowych i celnych. Usługa obejmuje również informacje o dostępnych świadczeniach medycznych gwarantowanych przez NFZ w poszczególnych krajach Unii Europejskiej, możliwość poinformowania rodziny o sytuacji podróżnego, a także pomoc w rezerwacji hotelu, wynajmie samochodu, stolika w restauracji czy biletów lotniczych.
Czy planują Państwo wprowadzenie innowacji, które sprawią, że proces zakupu polisy turystycznej będzie jeszcze prostszy i szybszy?
Nieustannie pracujemy nad udoskonaleniem naszego procesu zakupowego, aby był jak najbardziej intuicyjny i szybki. Analizujemy możliwość wdrożenia inteligentnych rekomendacji opartych na sztucznej inteligencji, które pomogą klientom w wyborze najlepszego wariantu ochrony. Dodatkowo testujemy nowe technologie, które pozwolą jeszcze bardziej uprościć ścieżkę zakupu oraz usprawnić proces zgłaszania roszczeń. Naszym celem jest zapewnienie klientom maksymalnego komfortu i bezpieczeństwa na każdym etapie podróży.