Płatności zbliżeniowe BLIK dostępne w Santander Bank Polska

Santander Bank Polska wprowadził od 8 listopada płatności zbliżeniowe BLIK, dzięki którym klienci mogą płacić bez użycia kodu w sklepach stacjonarnych. Klienci Santander Bank Polska coraz chętniej korzystają z BLIKA, w III kwartale 2021 roku skorzystało z niego ponad 900 tysięcy użytkowników. 

Od 8 listopada płatność BLIKIEM w sklepach stacjonarnych będzie przebiegać szybciej niż wcześniej. Dzięki płatnościom zbliżeniowym BLIK, aby zapłacić w sklepie, już nie trzeba przepisywać kodu. Wystarczy tylko odblokować telefon i zbliżyć go do terminala. Płatność przebiega w następujący sposób: sprzedawca wybiera w terminalu płatność zbliżeniową, a klient odblokowuje telefon i zbliża go do terminala. Między tymi czynnościami nie może upłynąć więcej niż 60 sekund. Jeśli tak się zdarzy, to trzeba będzie ponownie odblokować telefon. Do tej pory płatność BLIKIEM w sklepie była możliwa jedynie poprzez wpisanie kodu w terminalu płatniczym i zatwierdzenie transakcji w aplikacji mobilnej Santander Bank Polska. To kolejna usługa BLIK, obok przelewów na telefon, płatności za zakupy w sklepach stacjonarnych i online, wypłat z bankomatów za pomocą kodów, a także czeków BLIK, z której klienci Santander Bank Polska mogą korzystać.

– Usługi BLIK cieszą się rosnącą popularnością od kilku lat. Kolejne nowości powodują, że liczba osób, które korzystają z tych rozwiązań rośnie z kwartału na kwartał. W III kwartale 2021 roku już ponad 900 tysięcy naszych klientów korzysta z płatności BLIK. Aby płacić zbliżeniowo BLIKIEM w sklepach stacjonarnych wystarczy mieć aplikację Santander mobile i konto osobiste oraz włączyć usługę dla swojego numeru – mówi Sebastian Radzimowski, odpowiedzialny za płatności mobilne w Santander Bank Polska.

Z płatności zbliżeniowych BLIK może korzystać każdy pełnoletni klient indywidualny Santander Bank Polska. Warunkiem technicznym jest posiadanie telefonu z systemem Android w wersji 6.0 lub nowszym, który ma antenę NFC oraz ustawioną blokadę ekranu. Aplikacja Santander mobile powinna być wybrana jako domyślna do płatności zbliżeniowych na telefonie.

BLIKIEM można też płacić zbliżeniowo na całym świecie w punktach, które akceptują karty Mastercard, w takim wypadku obciążenie konta jest zawsze wykonane w polskim złotym po wcześniejszym przewalutowaniu. Za tę transakcje bank nie pobiera prowizji.

Więcej szczegółów na stronie: https://www.santander.pl/klient-indywidualny/karty-platnosci-i-kantor/blik


Wyjaśnienia pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem na santander.pl/PAD. Konto to rachunek płatniczy, aplikacja mobilna to usługi bankowości elektronicznej, płatność BLIK to polecenie przelewu.

ŹRÓDŁOSantander Bank Polska